• MV85

MAJ 2010

Eftersom vår tråd är avstängd startar jag en ny här så vi kan fortsätta vårt härliga tjötande

Här samlas alltså vi som gifter oss i Maj månad 2010, nykomlingar som "gamla" rävar

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-06-03 16:02
    Vår förra tråd:
    brollopstorget.se/Forum-1-22/m3306394.html

• Svar på tråden MAJ 2010
  • snuttfia

Cia, jag tycker du ska höra om man kan preliminärboka tills ni varit och kollat, det gjorde vi. annars kanske nån knycker ert datum och det vore ju så trist om ni nu bestämt er

Majbrud, kunde inte kolla på klippet för om jag slår igång ljudet på datorn så kommer ungarna kutande som små skott men vi ska inte dansa vals. Tror vi kör på "Dance me to the end of Love" med Leonard Cohen, den är jättefin. Jag har då aldrig dansat vals i hela mitt liv och orkar inte lära mig för en enda gång. Men jag har gått kurs i foxtrot och jag och sambon brukade dansa ibland förut, ni vet till de lugna låtarna innan de stänger Och det är jättemysigt, han dansar bättre än jag, så det blir nog perfekt!

• CiaLovesAndreas

Vi har prelbokat stället som ligger på landet, som ligger ca 5 min från kyrkan. Det som jag trodde att jag hade bestämt mig för

• Moon River

Hej på er!

Efter lite förseningar så ska vi äntligen offentliggöra våra planer för släkt och vänner. Imorgon ska våra save-the-date-kort skickas ut (har precis skrivit på adresserna), det ska bli spännande att höra vad de säger sen.

Välkomna alla nya! Maj 2010 blir en bra månad att gifta sig i

• Tattoo82
    shamrock skrev 2009-08-24 11:08:21 följande:
    Hej på er!Jag och min blivade man har äntligen bestämt oss. Det blir bröllop i maj 2010. När jag läser era inlägg tycks ni ha kommit en bit på väg i era planeringar. Vi ska ta tag i festlokal inom kort och visst är jag sugen på att fixa mer men det är ganska mycket små trista saker i början. Blir roligare att skriva inbjudan, välja klänning, ringar mm.Har ni tagit någon bröllopsförsäkring?Vad ligger era budgettar på?Antal gäster?Kul att jag hittade er tråd.
    [/citat]

Grattis! Vi har en budget på 30 000 kr. Blir max 50 gäster.
    Lilleke skrev 2009-08-24 12:11:59 följande:
    [citat]
    Nu har vi också bestämt oss, och han är till och med positiv(!)Det blir den 8e maj i Gräfsnäs slottsruin, bokade den idag :) Vigseln blir utomhus så jag hoppas verkligen att vädret blir bra! Och efter blir det en grill/familjefest, ingen av oss vill ha en riktig bröllopsfest, inte vår stil.Jag är så glad!!!
    Vi ska också ha vår ceremoni utomhus. Måste vara fint väder hela maj!
  • snuttfia

Här sitter jag och rullar tummarna. Har lämnat båda kidsen på dagis för första gången och har lite svårt att börja med nåt, 1,5 timme barnfri tid känns smått fantastisk och jag orkar inte ta tag i tvätt och disk så då hamnar jag här såklart

Blev ingen budget igår. MEn vi fick svar från en annan lokal som jag mailat och deras menyer lät fantastiskt goda och var dessutom billigare... Så nu måste vi väl åka dit också och kolla, men jag gillade ju gamla stället såååå mycket... Men sambon insisterar klok som han är, kanske nya stället är helt fantastiskt också. Vem vet. Tar emot att ringa och boka tid att få titta dock, men det är väl bäst att passa på när ingen skriker eller sliter i telefonluren

• emmis78

Hej!

Har idag bokat kyrka och det kommer bli ett pingstbröllop för oss! Vi har varit lite veliga med vilken månad vi ville gifta oss i men nu känns maj jättebra!!!

Hänger på er här och räknar med lite inspiration och utbyte av idéer.

Hej hopp

• CiaLovesAndreas

snuttfia,
    Låter som en bra idé att kolla upp det andra stället.

Vi har nu bestämt oss för att titta på lokalerna på Liv.
    Har även skickat iväg ett mail till den lokal som vi har prelbokat för att kunna få lite prisuppgifter.

Pratade med en annan här på BT som fortfarande, efter 3 veckor, väntar på prisuppgifter från samma ställe. Måste erkänna att det inte känns så lovande.

Välkommen hit emmis! Vart i Sverige kommer ni gifta er?

• emmis78

vi kommer gifta oss i örebro i almby kyrka. Hade tänkt oss ett mindre formellt bröllop men nu när vi börjat planera kommer det bli hur traditioenllt som helst med kyrka och för oss en stor fest på ca 70 pers...känns inte riktigt som jag men det skall bli jättekul att få bjuda alla som vi verkligen vill ska vara med på festen... Börjar nästan bli nervös:)

Skall ta en promenad upp på stan med lilltjejen nu och köpa lite bröllopsmagasin för att få lite inspiration tror jag...skall försöka läsa ikapp lite här också...ni verkar ha kommit lite längre i planeringen:)

• CiaLovesAndreas

emmis,
    Ja, jag längtar efter att våra gäster ska få våra inbjudningskort, för då är det ju verkligen på riktigt!

• TillsDödenSkiljerOssÅt

När ska ni skicka era inbjudningar!?

Svar på tråden MAJ 2010