• MV85

MAJ 2010

Eftersom vår tråd är avstängd startar jag en ny här så vi kan fortsätta vårt härliga tjötande

Här samlas alltså vi som gifter oss i Maj månad 2010, nykomlingar som "gamla" rävar

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-06-03 16:02
    Vår förra tråd:
    brollopstorget.se/Forum-1-22/m3306394.html

• Svar på tråden MAJ 2010
  • CiaLovesAndreas

Äsch, mannen har gått och blivit förkyld så nu blir det ingen titt på lokalen imorgon. Vill ju inte gärna gå dit själv. Jag som hade sett fram emot det så mycket. Jaja, förhoppningsvis har de tid någon dag nästa vecka.

• Martinaa

OM nu kyrkan avsäger sig vigselrätten så kommer man, vad jag förstått, få gifta sig FÖRST borgligt, och sedan kan man om man vill få en välsignelse över äktenskapet i kyrka. Denna välsignelse kan man efterlikna en vanlig vigselceremoni ganska mycket om man vill, men man har inte själva vigselakten med då. Skulle det bli så har kyrkan till och med maj på sig att uträtta vigslar, men de kan själva välja att sluta i januari till exempel... Men som sagt, ingenting är klart ännu och jag håller tummar och tår att kyrkan kommer fortsätta med vigslar precis som idag!! Detta blir ju en anledning till att gå och rösta i kyrkovalet...

Myspuuh:
    Så tidigt som möjligt! Hellre vara ute i god tid och få den/det man vill ha, än att vara ute för sent och välja det "näst bästa" Vet du vad du vill ha så varför inte slå en pling med en gång?
    Jag ska dock vänta med klänning till januari, ifall midjemåttet skulle hinna förminskas lite, haha. Frisör "får" jag typ inte boka förrän nästa år heller, men kyrka och festlokal är det bäst att börja med bums om du inte har det!

TillsDödenSkiljerOssÅt:
    Klänningen jag kikat på är denna www.maggiesottero.com/dress.aspx&line=m&keywordType=any&page=0&pageSize=12&style=A483 fast jag ska beställa härifrån: www.millybridal.com/store/comersus_viewItem1.asp&idCategory=50 Den har passande nog samma namn som jag!

Aaah, imorgon ska jag få prova!! Ska bli sååå kul! :D Undrar just hur jag kommer reagera när jag får se mig själv i en fin vit brudklänning.... Kommer säkert böla, haha!

• Tattoo82

Cia - Trist.

Vi ska kolla in vår lokal imorgon kväll!

• Martinaa
    CiaLovesAndreas skrev 2009-08-27 22:05:31 följande:
    Äsch, mannen har gått och blivit förkyld så nu blir det ingen titt på lokalen imorgon. Vill ju inte gärna gå dit själv. Jag som hade sett fram emot det så mycket. Jaja, förhoppningsvis har de tid någon dag nästa vecka.
    Trist! Är det så illa att han inte kan åka o kika på en lokal?
    Men den står nog kvar nästa vecka med, även om jag vet preciiis hur jobbigt det är att få vänta extra mycket. Hoppas han kryar på sig kvickt iaf!
  • CiaLovesAndreas
    Martinaa skrev 2009-08-27 22:13:30 följande:
    Trist! Är det så illa att han inte kan åka o kika på en lokal?Men den står nog kvar nästa vecka med, även om jag vet preciiis hur jobbigt det är att få vänta extra mycket. Hoppas han kryar på sig kvickt iaf!
    Ja, du vet väl hur emliga män blir när de blir förkylda
    Nä, men hans näsa rinner hela tiden så det är ju inte så trevligt att gå iväg och behöva snyta sig hela tiden.
    Ja, han får allt ta och bli frisk fort. Har en del att fixa med i helgen inför dagisstart och sen på tisdag är det meningen att han ska jobba
  • TillsDödenSkiljerOssÅt

Martinaa-Den har jag med kikat lite på, men är inte en sådan jag e inne på just nu...men den är riktigt riktigt vacker!Absolut:)

• CiaLovesAndreas

Åh, mannen har piggat på sig, så ikväll ska vi kolla in festlokalen

• Martinaa
    CiaLovesAndreas skrev 2009-08-28 16:01:17 följande:
    Åh, mannen har piggat på sig, så ikväll ska vi kolla in festlokalen
    Yeeey!!!

Nyligen hemkommen från (ett mycket regnigt) Göteborg där jag nu för första gången har beskådat mig själv i brudklänning. Kändes underligt. Kan tydligen fortfarande inte fatta att det verkligen händer och är på riktigt nu...!
    De hade ju inte just den klänningen jag vill ha, men fick prova en liknande modell och den kändes riktigt bra. Nu vet jag att jag vill ha en "diamond white" istället för kritvit, och helt plötsligt så vill jag nog ha släp i alla fall, jag som bestämt mig för att välja bort de, haha. Testade att sätta en slöja i håret och det var också mycket finare än jag väntat mig, men tror jag ska avstå ändå. Kikade lite på tiaror med, men de var ganska stora där tyckte jag. De jag kollade på på Glitter var betydligt mindre... Vad kostade tiaran du köpte där Cia? De jag kollade på låg på cirka 200 kronor, medan de kostade runt 600-800 kronor i bröllopsbutiken idag...

Hann även kila in på In-Ex där jag köpte lite papper och färg som jag ska måla mina trolldegshjärtan till bordsplaceringen med och lite annat smått och gott. Det stället ska definitivt besökas igen innan maj, förhoppningsvis redan innan jul!

Hur går det för er andra i ert planerande?
  • CiaLovesAndreas

Martinaa,
    Uj säger jag bara!
    Jättefina lokaler! Men det som är det negativa är ju att det inte ligger så fint. Men huh så proffsiga de är.
    Vi måste dock prelboka stället för att få ett möte och sitta ner och prata priser och hur vi vill ha det osv.

Tiaran jag köpte kostade 250:- om jag inte minns helt fel.

• TillsDödenSkiljerOssÅt

Åh Martinaa!Jag vill med prova klänning!

Roligt att ni fått se lokaler iaf, Cia!

Vi har inte mer än kikat kläder, lokaler etc på nätet...

Svar på tråden MAJ 2010