• MV85

MAJ 2010

Eftersom vår tråd är avstängd startar jag en ny här så vi kan fortsätta vårt härliga tjötande

Här samlas alltså vi som gifter oss i Maj månad 2010, nykomlingar som "gamla" rävar

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-06-03 16:02
    Vår förra tråd:
    brollopstorget.se/Forum-1-22/m3306394.html

• Svar på tråden MAJ 2010
  • nu gifter vi oss

Angående matkostnad, vi kommer ha buffé med kebab, falafel och massor av tillbehör. Av riktigt hög klass, Sthlms överlägset bästa. Jag har inte fått svar på min förfrågan än tyvärr, så jag har ingen prisuppgift men hoppas på bra pris såklart.

Vin från bib överhällt i karaffer och ölburkar på buffébordet eller på borden - inte bestämt ännu. Avec till kaffet och tårtan (som m2bs moster gör) men vi ska försöka hålla oss till 2 sorter så det inte drar iväg och vi har en massa rester kvar. Sen bar till självkostnadspris på festen.

Vi diskuterade chartrade bussar förut, rapporterade jag är vad jag fick för pris? Minns inte... Men 3000:- inkl moms för en mindre buss med 29 platser, pris för enkel resa på ca 2,5 mil. Det blir en hundring per person om man tar betalt, billigare än taxi iofs...men jag tror faktiskt vi skippar det. Folk få beställa stortaxi och gå ihop sig istället. Bussen stannar ju bara på ett ställe så de flesta måste ändå vidare med taxi.

• PHE

Tänk bara på att det kan uppfattas som snålt att ta betalt för drickat efter middagen. Det är främst två saker som gör en lyckad fest - bra musik/anläggning och mkt dricka till gästerna.

Lycka till!

• PHE

... jo en sak till. Det kommer aldrig att tas bort att man gifter sig i kyrkan. Det är ju där man gifter sig för 17.

• TillsDödenSkiljerOssÅt

puff!

TillsDödenSkiljerOssÅt skrev 2009-08-27 08:45:49 följande:
    Vi har ännu inte planer på att ha kuvert...men har ännu inte kommit så långt i planeringen ju;)Det här med att gifta sig i kyrkan skulle bli borttaget,när faller detta in!?!?
  • nu gifter vi oss
    PHE skrev 2009-08-27 11:14:56 följande:
    Tänk bara på att det kan uppfattas som snålt att ta betalt för drickat efter middagen. Det är främst två saker som gör en lyckad fest - bra musik/anläggning och mkt dricka till gästerna.Lycka till!
    Jag har aldrig uppfattat att folk tycker det är snålt att det tas betalt för drickat på festen efter middagen. Då har man en bardisk med någon som jobbar där och häller upp öl, vin och blandar drinkar för 20 kr. Nästan vanligare med denna variant nu än gratis öl/vin/drink hela natten lång, eller är jag ute och cyklar?

Vi kommer bjuda på obegränsat med vin och öl under middagen, alltså inte det brukliga 2-3 glas som servitriser går och fyller på vid bestämda tidpunkter.
  • jaao

resturangen där vi ska äta tar 265:-/person för förrätt+huvudrätt sedan tillkommer dryck och tårta.
    Har räknat på 600:-/pers i budgeten.
    Vi kommer enbart bjuda på dryck till maten sedan får gästerna stå för resten...främst för att jag inte vill sponsra deras alkoholkonsumtion! Min förhoppning är att de tar det som en pik och håller sig nyktra

Tillsdödenskiljerossåt--- det är ju bara på förslag så det är fortidigt att säga, hörde någonting om april? Men inget är ju som sagt klart.

• emmis78

lokalen där vi tänkte vara tar ca 650:-/kuvert och då ingår tre rätters middag samt brudskål, vin till förrätt, två glas till huvudrätt, dessertvin, all personal, dukning, blomsterarrangemang samt en fantastisk fin lokal. Det som tillkommer utöver det är alltså kaffe, tårta och avec så sammanlagt blir det väl ca 800/pers. Då tänkte vi även bjuda på lite vickning vid hemgång och snacks. Sedan får gästerna själva stå för dricka efter maten...

• myspuuh

kan ni hjälpa mig med en sak....

hur i god tid bör man boka allt fotograf kläning präst osv....

• jaao

Vissa klänningar har upp till 17veckors leveranstid enligt försäljaren jag pratade med igår, så om man vill ha en viss modell så gäller det att vara ute i någorlunda tid...

det andra vet jag inte?

myspuuh skrev 2009-08-27 14:54:50 följande:
    kan ni hjälpa mig med en sak....hur i god tid bör man boka allt fotograf kläning präst osv....
  • a n n a
    PHE skrev 2009-08-27 11:17:10 följande:
    ... jo en sak till. Det kommer aldrig att tas bort att man gifter sig i kyrkan. Det är ju där man gifter sig för 17.
    Själva vigseln är egentligen bara frågorna "tager du denna..." och tillkännagivandet "ni är nu man och hustru..." resten runtomkring är bara en massa "lullull". Sedan väljer man om man vill ha detta "lullull" i borgerlig eller kyrklig regim.
Svar på tråden MAJ 2010