• MV85

MAJ 2010

Eftersom vår tråd är avstängd startar jag en ny här så vi kan fortsätta vårt härliga tjötande

Här samlas alltså vi som gifter oss i Maj månad 2010, nykomlingar som "gamla" rävar

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-06-03 16:02
    Vår förra tråd:
    brollopstorget.se/Forum-1-22/m3306394.html

• Svar på tråden MAJ 2010
  • Bluebride

vi skickar våra inbjudningar vid jul samtidigt som vi skickar julkortet.

• Tattoo82

Vi tänker nog skicka i nov-dec nångång. Vill vara ute i god tid så de som vill hinner boka övernattning!

• patrikoannika

Vi tänkte skicka som julkort, så "slipper" man ju det...

• myspuuh

får man vara med här.....planerar att gifta oss i maj...

• Fröken Strössel

Här får självklart alla majbrudar vara med, välkommen myspuuh!

Imorgonbitti bär det av till New York, ska bli himla kul att åka dit! Älskar verkligen den staden.

Skriv en massa nu så att jag har att läsa ikapp när jag kommer hem

Kram på er!

• snuttfia

Välkommen emmis och myspuuh!

Vi var och kollade på andra lokalen idag och... nja... Den var väl ok på sin höjd men hade äcklig heltäckningsmatta som luktade gammal cigarettrök från 60-talet typ... Fest det var rätt praktiskt med utrymmen och sånt. Maten verkar supergod och till bra pris och han vi pratade med var trevlig och verkade kunna fixa allt som man vill ha det. Grejen är väl att vi var rätt överens om att stället vi kollade på först var klart mysigast. Men andra stället hade betydligt bättre priser och god (på menyerna) mat. *suck* Grejen är att det jag minns från de få bröllop jag varit på är lokalerna, kyrkan och där festen var. På ena bröllopet har jag absolut inget minne av vad jag fick för mat, på andra bröllopet minns jag maten för jag hjälpte till med den men det pratas om deras tårta och jag kommer inte ens ihåg att vi åt nån tårta... Så slutsatsen jag drar är att det är lokalerna man minns och stämningen. Och om man väljer på lokaler så finns det ju inget val för det första stället var såååå mycket trevligare. Det ser ut som jag tänkt mig min fest i huvudet. Maten har vi råd med där, men alkoholen var hemskans dyr och man kan inte ta med egen. På andra stället fanns vinpaket med mousserande till brudskålen, vitt till förrätt och två glas rött till huvudrätten och så kunde man slänga in en avec om man ville till ett lagom pris.

Asch... Vart är min lottovinst när jag behöver den

• snuttfia

Åh, vad kul fröken! Ha det supermysigt! Där finns det säkert massa kul grejor till bröllopet om man vill leta sånt. Amerikanerna verkar lite halvt galna när det kommer till bröllop verkar det som

Hur länge är du borta?

• Martinaa

Hej på er! Här har det hänt mycket sen sist jag var inne! Välkommen hit alla nya, en hel bunt ju! Va skoj! :D

Själv har jag inte gjort så mycket de senaste dagarna, har varit fullt upptagen med jobb och annat. På fredag däremot!!! Då ska jag och min värdinna åka till Göteborg och prova klänning! Ringde till två ställen som säljer Maggie Sottero och frågade efter "min" klänning, men de hade inte just den klänningen någon av dem, men däremot så går det bra att prova en liknande modell bara för att se hur den sitter på mig. Ska bli sååå kul! Tänkte även gå in på In-Ex och kolla på lite papper och så!

Cia:
    Ja du, det är inte lätt! Jag kan nog hålla med dig om att som gäst så minns man mer lokal och fest än just maten, men å andra sidan kommer era gäster garanterat ha en toppenkväll oavsett om de får fint vin till maten eller om det är heltäckningsmatta på golvet! Kan nog inte hjälpa dig att välja. Hur mycket skiljer det i pengar i slutändan på maten? Gör det stor skillnad? Vad kan ni göra för de pengarna istället om ni tar den billigare maten?

Och det där med lottovinst... Tänk att skrapa fram typ 20 000:- i månaden i 20 år eller så.... *drömmer mig bort lite*

• Tattoo82

Åh va roligt att prova klänning!! Funderar på att göra det jag med. Har ju redan köpt en "vanlig" klänning jag ska gifta mig i men det vore ändå kul att få prova några riktiga... Enda chansen ju!

Vi ska åka och kolla på festlokalen på fredag!

• Martinaa

Jahopp, o i ett litet svisch så sjönk min bröllopsmotivation till botten. Kanske är dum, men har totalt missat att kyrkan kan komma att avsäga sig vigselrätten nästa år www.brollopstorget.se/Forum-1-12/m3519737.html (start inlägg 72 sida 8, egentligen tidigare, men räcker att ni läser därifrån).

Om det blir så flyttar jag hellre vigseln till april än gifter mig borgligt...

Svar på tråden MAJ 2010