• MV85

MAJ 2010

Eftersom vår tråd är avstängd startar jag en ny här så vi kan fortsätta vårt härliga tjötande

Här samlas alltså vi som gifter oss i Maj månad 2010, nykomlingar som "gamla" rävar

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-06-03 16:02
    Vår förra tråd:
    brollopstorget.se/Forum-1-22/m3306394.html

• Svar på tråden MAJ 2010
  • Tattoo82

Vi har nu:
    *köpt klänning och skor
    *köpt klänning till vår dotter
    *prel bokat lokal
    *utsett och tillfrågat tärna och marskalk

Sen har vi en prel budget och gästlista. Ska nu börja fila på hur vår personliga ceremoni ska vara utformad! Ska nog börja leta lite efter tärnklänning också. Eller kanske fundera på inbjudningskorten? Haha, så mycket roligt att göra nu! Men så gör jag bara saker i perioder. Vi bygger hus just nu också så emellanåt hinner man inte tänka på bröllopet alls.

• TillsDödenSkiljerOssÅt

Som vi-husbygge på gång!
    Ni har hunnit med mkt ju:)
    När ska ni ha ert bröllop?
    Ni har inte bokat kyrka (om mni ska gifta er där vill säg) än då?

Tattoo82 skrev 2009-08-22 07:49:35 följande:
    Vi har nu: *köpt klänning och skor*köpt klänning till vår dotter*prel bokat lokal*utsett och tillfrågat tärna och marskalkSen har vi en prel budget och gästlista. Ska nu börja fila på hur vår personliga ceremoni ska vara utformad! Ska nog börja leta lite efter tärnklänning också. Eller kanske fundera på inbjudningskorten? Haha, så mycket roligt att göra nu! Men så gör jag bara saker i perioder. Vi bygger hus just nu också så emellanåt hinner man inte tänka på bröllopet alls.
  • Fröken Strössel

Cia: Jättesvårt att säga utan att ha varit där men båda byggnaderna är jättevackra. Sett utifrån bilderna så tycker jag nog att Idingstad Säteri var snäppet finare.

Men som med så mycket annat när det kommer till bröllop så lita på din magkänsla! Den lokalen vi bokat såg inte mycket ut för världen när vi var där men det kändes bara rätt! Priset är ju viktigt också, om det blir stor skillnad kanske det är roligare att ta den billigare så att ni får annat för mellanskillnaden...

• CiaLovesAndreas

Fröken,
    Tack för dina åsikter!

Ja, Idingstad ligger ju väldigt fint.
    Vi får väl se vad prisskillnaden blir, men blir den inte så stor så känner jag nu att det kanske kan vara värt att betala lite mer för att få erfarenheten som Liv...har.

• snuttfia

Hej hej nyingar :)

Snart ka vi iväg och kolla in lokalen, håll tummarna för att vi gillar det för jag orkar inte leta mer nu... Dagen till ära är jag plötsligt prickig i halva ansiktet, fattar inte vart det kommer från Måste var nåt jag inte tål, hoppas de inte tror att det är smittsamt då de ska ha bröllop där i kväll Då får jag väl inte koma in!

• Tattoo82
    TillsDödenSkiljerOssÅt skrev 2009-08-22 09:15:52 följande:
    Som vi-husbygge på gång!Ni har hunnit med mkt ju:)När ska ni ha ert bröllop?Ni har inte bokat kyrka (om mni ska gifta er där vill säg) än då?
    Va kul! När är huset klart? Vi ska väl flytta in i december. Bröllopet är 29 maj. Borgerligt! Men vi ska ha en egen liten personlig ceremoni nere vid vattnet inför gästerna innan festen.
  • snuttfia

Nu har vi varit och kollat och stället var supermysigt och lagom stort. Tror det blir ganska perfekt! Är rätt säker på att vi kör på det, ska räkna lite på hur vi ska lägga upp det bara. Hade ju tänkt ta ut en liten kuvertavgift för att få det att gå ihop men eventuellt behövs det inte om vi kör på en enklare fest... Det vore skönt att slippa för jag gillar inte ritkigt tanken om jag ska vara ärlig. Men jag ska ringa dem i början av veckan och få lite mer prisuppgifter... Känns riktigt roligt nu när man kan få en bättre bild av vart vi ska vara :)

Fick lite provkort från Calligaphen förra veckan också men jag vet inte om jag var så impad. Ska kolla vad det kostar att få texten tryckt på finare papper bara på ett vanligt tryckeri och sen sätta ihop korten själv. Eller så skriver vi ut på laserskrivaren men jag är osäker på hur tjockt papper den tar... Kanske måste ta en sväng till scrappingbutiken och handla lite material till provkort... eller så tar jag det som en ursäkt att skicka iväg en beställning till min favvowebshop i USA där jag handlade massa scrappinggrejor när jag började Alla ursäkter får man ta

• CiaLovesAndreas

snuttfia,
    Skönt att stället kändes bra!

• CiaLovesAndreas

Så lugnt det är här i tråden! Har ni andra ett liv eller??

Nu tittade jag lite på detta alternativ, men skulle vi vara där måste vi byta kyrka. Hjälp!! www.bjarka-saby.se/index.htm

• Bluebride

här är i alla fall kyrka och lokal bokad. mitt största huvudbry är mat och fotograf

Svar på tråden MAJ 2010