• MV85

MAJ 2010

Eftersom vår tråd är avstängd startar jag en ny här så vi kan fortsätta vårt härliga tjötande

Här samlas alltså vi som gifter oss i Maj månad 2010, nykomlingar som "gamla" rävar

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-06-03 16:02
    Vår förra tråd:
    brollopstorget.se/Forum-1-22/m3306394.html

• Svar på tråden MAJ 2010
  • Martinaa

Cia:
    Aah, sicken lyx att ha det i släkten! :) Vi får klara oss utan häftig transport helt och hållet. Lite trist kanske, men å andra sidan ligger allt inom hundra meters avstånd så våra fötter får duga denna dag! :P

Snuttfia:
    Hehe, skoj om ni skulle komma FRÅN lokalen när de andra är utanför. Så otippat, eftersom nog de flesta väntar sig att ni ska komma TILL lokalen!

• snuttfia

Åhhh... Känner mig som en bridezilla idag!!! Nu fick jag för mig att våra färger inte funkar för de är så popiga och lokalen så gammeldags... Sen kom jag på att hemsidan jag börjat på inte alls är bra och allt måste tänkas om... Är jag helt knäpp nu??? Men visst blir det lite skumt med fest i ett gammalt hus med madickenkänsla över sig och så helt popiga färger och hemsida, det hänger ju inte ihop liksom. Det var ju inte som om jag var klar med nåt men det tog ju superlänge att bestämma sig för det gamla och nu kommer jag inte på nåt bra att börja om med. Dags att gå och lägga sig tror jag innan huvudet exploderar. Gud så löjlig jag är!

• Fröken Strössel

Snuttfia: Du är inte löjlig! Man blir ju galen på alla detaljer när man är mitt uppe i det. Men tänk på att andra inte detaljskådar allting som man själv gör. Om ni vill ha era poppiga färger så är de ju ni och det blir ju bättre än om ni tar några andra för att det ska passa bättre med lokalen. Själv gillar jag stilbrott och tror att kombinationen kan bli jättebra!

Ta en paus ett tag innan du sätter igång att göra om allting!

• MajBrud2010

Hejsan allihop!

Cia: den lokalen blir ju helt underbar! Perfekt ställe att komma till med häst och vagn!

Snuttfia: Börjar känna lite som du, den lokalen vi bokat har gröna väggar som inte alls går ihop med vårt limegröna tema.. =/ Men jag tror allt sånt där löser sig ändå! Kan väl vara lite häftigt med lite poppiga färger i ett gammalt hus!

Vi har äntligen bokat lokal nu, nästan kommit överens om vad vi ska ha för dukning, kyrkan är bokad och nu väntar vi bara på att tiden ska gå ;)
    Ska försöka åka in till stan nån dag och kika lite på papper till inbjudningar och liknande...

• shamrock

Hej på er!

Jag och min blivade man har äntligen bestämt oss. Det blir bröllop i maj 2010. När jag läser era inlägg tycks ni ha kommit en bit på väg i era planeringar. Vi ska ta tag i festlokal inom kort och visst är jag sugen på att fixa mer men det är ganska mycket små trista saker i början. Blir roligare att skriva inbjudan, välja klänning, ringar mm.
    Har ni tagit någon bröllopsförsäkring?
    Vad ligger era budgettar på?
    Antal gäster?

Kul att jag hittade er tråd.

• Lilleke

Nu har vi också bestämt oss, och han är till och med positiv(!)
    Det blir den 8e maj i Gräfsnäs slottsruin, bokade den idag :) Vigseln blir utomhus så jag hoppas verkligen att vädret blir bra! Och efter blir det en grill/familjefest, ingen av oss vill ha en riktig bröllopsfest, inte vår stil.

Jag är så glad!!!

• CiaLovesAndreas

Martinaa,
    Det gäller att utnyttja kontakter

shamrock,
    Välkommen hit!
    Vi har inte tagit nån bröllopsförsäkring.
    Budget vet jag inte riktigt än. Vi har inte fått några prisuppgifter från vår festlokal och maten är ju en av de stora utgifterna.
    Vi kommer bli max 45 gäster.

Lilleke,
    Välkommen hit du med!
    Visst är det skönt när man bokat, då känns det lite mer på riktigt. Dock har jag fortfarande svårt att fatta att vi verkligen ska gifta oss

• CiaLovesAndreas

Ahh, skickade föfrågan till Liv...för ett tag sen. Nu idag fick jag svaret att vårat datum är ledigt så vi var välkomna att boka tid för en visning.
    Hur skulle ni gjort? Gått på visning eller bara gått vidare?

• MajBrud2010

Är det lokalen som ni fått svar om Cia? För om du verkligen gillar den så tycker jag absolut att ni ska boka! Eller åtmindstonde åka och titta på den? Kanske inte ser ut som du tänkt inuti?

Har hittat en låt som jag verkligen gillar, funderar på om man kan dansa första dansen till.. Men kanske inte blir nån vals.. Någon som kan någon passande dans till denna?

Har ju redan bestämt låtar till kyrkan och det blir bara svenska låtar där, tänkte vi kunde ha någon engelsk till valsen iallafall ;)

Vi har ju valt att säga till alla våra vänner och till familjen att vi gifter oss i juli, så det känns så himla kul att vara här och skriva med er och kunna skriva det riktiga datumet! ;) Tänk vad förvånade alla kommer bli när de får inbjudningskorten sen ;)

• snuttfia

Hej shamrock, välkommen hit! Kul att ni satt datum nu lilleke

Jag ska göra tråk ikväll och räkna på budgeten lite mer så vi vet hur vi ska göra med kuvertavgift och sånt och om vi ska ha sittande trerätters eller mingelförrätt och bara huvudrätt och tårta sen och allt sånt... Fy, jag hatar ekonomi men det blir skönt att reda ut vad maten och sånt kommer att kosta på ett ungefär... Fast helst vill jag leva i förnekelse för det vore rligare att inte behöva bry sig

skönt att höra att det inte är bara jag som snöar in sig på färgteman och inte är helt löjlig... Fast lite ;) Men oj vad jag längtar nu när saker börjar bli lite mer klara, tror det blir en superbra dag!

Svar på tråden MAJ 2010