• MV85

MAJ 2010

Eftersom vår tråd är avstängd startar jag en ny här så vi kan fortsätta vårt härliga tjötande

Här samlas alltså vi som gifter oss i Maj månad 2010, nykomlingar som "gamla" rävar

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-06-03 16:02
    Vår förra tråd:
    brollopstorget.se/Forum-1-22/m3306394.html

• Svar på tråden MAJ 2010
  • jaao

Hej och extra hej på alla nykomlingar :)

Nu har vårat lilla intima hemliga bröllop utökat sig till 26 personer (!) så nu måste jag också börja planera inbjudningskort! Kul!

Platsen för middag är bestämd, ska dit och kolla menyer och så någongång inom den närmsta framtiden, jättemysig festlokal i våran favoritresturang där vi alltid firar våra jubileum.

Ringarna är beställda Det var 2månaders leveranstid så nu är det bara att väntaaa... ringarna blev inte heller alls som vi tänkt från början men änså sååå rätt

I morgon ska jag och min bästa vän kika lite på klänningar, hade tänkt mig en svart men vem vet... det kanske blir en vit marängklänning tillslut

Funderar på om man ska kolla in skor redan nu, vårsorna kanske inte hinner komma ut i butikerna sedan? Jag vill inte ha klack så det minskar ju utbudet avsevärt...hmmmm

ja, så har jag fått hem brudkronan som går "i arv", den passar inte min stil alls så det blir lite pyssel med att få den att passa in, som tur är är den delbar så den kan fungera som tiara också.

jaha, där var min uppdate om någon orkade läsa,
    ha en trevlig kväll!

• jaao
    Martinaa skrev 2009-08-25 22:52:18 följande:
    Jahopp, o i ett litet svisch så sjönk min bröllopsmotivation till botten. Kanske är dum, men har totalt missat att kyrkan kan komma att avsäga sig vigselrätten nästa år www.brollopstorget.se/Forum-1-12/m3519737.htm... (start inlägg 72 sida 8, egentligen tidigare, men räcker att ni läser därifrån).Om det blir så flyttar jag hellre vigseln till april än gifter mig borgligt...
    Hoppsan!? Har jag missat totalt! men har beslutet gått igenom och kommer det avsluas så fort? Borde inte de kyrkor som bokats informerats om detta? är ju ganska stort...
  • Martinaa
    jaao skrev 2009-08-25 23:05:16 följande:
    Hoppsan!? Har jag missat totalt! men har beslutet gått igenom och kommer det avsluas så fort? Borde inte de kyrkor som bokats informerats om detta? är ju ganska stort...
    Enligt tråden ska kyrkorådet eller vad det hette ha möte i höst, och då kommer det beslutas. Så det är alltså inte klart ännu.
  • CiaLovesAndreas

Martinaa,
    Det var snuttfia som hade "lokal-bekymmer"

Jag är ju iofs fortfarande i valet och kvalet om vilken lokal vi ska välja. Får bestämma mig efter fredag då vi sett båda lokalerna. Mannen ska väl också få ha nåt att säga till om gissar jag

• Tattoo82

Martinaa - Har jag inte heller hört ett dugg om! Vi är visserligen inte ens medlemmar i kyrkan, men ändå.

jaao - Coolt med svart klänning! Nån särskild du kollat på? Vill gärna se bild.
    Jag har köpt mina skor redan. Passade på nu när det var rea! Hittade ett par som var nedsatta från 395 kr till 100 kr.

• l8ol

God morgon!
    Jösses, jag får stora självan, vad många av er som kommit långt i sin planering!

Har ju visserligen bokat kyrka, präst, lokal och frissa, så det är i alla fall något ;)

När tänker ni skicka ut era inbjudningar? Vi diskuterade det igår, min m2b och jag, vi är oeniga :)
    Vi gifter oss 22/5 2010 kl. 15 i Överluleå Kyrka

• snuttfia

Vi har inte kommit så långt mer än i mina tankar Överluleå kyrka är ett bra val tycker jag, superfin och jag är själv döpt där

Vet inte när vi ska skicka inbjudningarna, vid jul pratade vi om men det känns lite trist om den hamnar i högen med julkort... Det är ju enda gången på året som folk får lite fina kort ändå liksom... Får väl se, men jag surfade inbjudningskort halva kvällen i går, det finns ju såååå många fina på de utländska sidorna som man kan använda som inspiration Fast jag funderar på att beställa från utlandet om jag beställer för jag räknade lite på det igår och det blev ett par hundra billigare än från calligraphen tex även med monms och frakt på priset...

Fasen nu är jag sen igen!!! *springer*

l8ol skrev 2009-08-26 08:24:35 följande:
    God morgon!Jösses, jag får stora självan, vad många av er som kommit långt i sin planering!Har ju visserligen bokat kyrka, präst, lokal och frissa, så det är i alla fall något ;)När tänker ni skicka ut era inbjudningar? Vi diskuterade det igår, min m2b och jag, vi är oeniga :)Vi gifter oss 22/5 2010 kl. 15 i Överluleå Kyrka
  • 73an76an

Hej,

Jo det är i slutet av oktober de ska ha sitt möte vad jag hört. Kyrkorna här i Västerås sa att vi bara kunde preliminärboka på grund av detta.. Men vi är två tjejer de kanske tänker på det mer då. Om kyrkan skulle avsäga sig vigselrätten kommer de ju ha någon cermoni/välsignelse så de hoppas väl på att man vill ha de om de nu avsäger sig detta.

Men jag har svårt att tro att de skulle avsäga sig detta.. Tänk så många hetro människor som då skulle bli upprörda och hur mycket kyrkan skulle tappa då bröllop måast ju ändå vara en av de största dragningarna till kyrkan..

Martinaa skrev 2009-08-25 23:14:34 följande:
    Enligt tråden ska kyrkorådet eller vad det hette ha möte i höst, och då kommer det beslutas. Så det är alltså inte klart ännu.
  • jaao
    73an76an skrev 2009-08-26 15:11:35 följande:
    Hej, Jo det är i slutet av oktober de ska ha sitt möte vad jag hört. Kyrkorna här i Västerås sa att vi bara kunde preliminärboka på grund av detta.. Men vi är två tjejer de kanske tänker på det mer då. Om kyrkan skulle avsäga sig vigselrätten kommer de ju ha någon cermoni/välsignelse så de hoppas väl på att man vill ha de om de nu avsäger sig detta. Men jag har svårt att tro att de skulle avsäga sig detta.. Tänk så många hetro människor som då skulle bli upprörda och hur mycket kyrkan skulle tappa då bröllop måast ju ändå vara en av de största dragningarna till kyrkan..
    Åhå, en till västeråsare kul!

jo, risken är ju att de homosexuella kommer få skulden för det hela... det vore ju ytterst tråkigt
    Men... jag tror inte förslaget går igenom!
  • jaao
    snuttfia skrev 2009-08-26 09:04:09 följande:
    Vi har inte kommit så långt mer än i mina tankar Överluleå kyrka är ett bra val tycker jag, superfin och jag är själv döpt där Vet inte när vi ska skicka inbjudningarna, vid jul pratade vi om men det känns lite trist om den hamnar i högen med julkort... Det är ju enda gången på året som folk får lite fina kort ändå liksom... Får väl se, men jag surfade inbjudningskort halva kvällen i går, det finns ju såååå många fina på de utländska sidorna som man kan använda som inspiration Fast jag funderar på att beställa från utlandet om jag beställer för jag räknade lite på det igår och det blev ett par hundra billigare än från calligraphen tex även med monms och frakt på priset...Fasen nu är jag sen igen!!! *springer*
    Jag tycker att det är precis det som gör det så kul,
    en kamoflerad inbjudan, då blir de ännumer överaskade .-)
Svar på tråden MAJ 2010