• MV85

MAJ 2010

Eftersom vår tråd är avstängd startar jag en ny här så vi kan fortsätta vårt härliga tjötande

Här samlas alltså vi som gifter oss i Maj månad 2010, nykomlingar som "gamla" rävar

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-06-03 16:02
    Vår förra tråd:
    brollopstorget.se/Forum-1-22/m3306394.html

• Svar på tråden MAJ 2010
  • Martinaa

Haha, ni måste varit trötta så här tidigt på morgonen, för precis innan länkarna skrev jag att det INTE är den klänningen jag ska ha, utan bara en liknande!

Mailade Stämpelfabriken igår och har redan fått svar så ska nog beställa min egna stämpel av dem så kan jag göra ett test av inbjudningskortet både med och utan fönster.

Snuttfia: Visst är det King & Queens font, den är så fin!
    Efter frieriet blev jag och sambon som nykära igen så jag känner igen mig i det du skriver! Man kan inte bli mer säker än vad jag är på att det här är rätt!! Ååå va jag älskar honom!!

Fröken: Välkommen hem igen och tillbaka hit! :) Hoppas er resa var riktigt underbar!

Shamrock: Nä, jag har faktiskt bara använt tapeten. Trodde jag skulle behöva klistra något papper på insidan för att "stabilisera" men det går bra att ha den som det är. Visst skulle man väl kunna ha det tjockare, men det funkar som den är.
    Ang papper, om du bor i närheten av Göteborg kan jag rekommendera In-Ex på Östra Larmgatan, massor av papper och penslar och allt du kan tänkas behöva!

• Martinaa
    Bluebride skrev 2009-09-02 12:53:39 följande:
    Ja, jag födde henne i vecka 28+6 dagar.Jag tycker klänningen var jättefin på dig och jag tycker du borde ha slöja.
    Aha, du menar DET hållet. Jag räknade framåt!

Har hoppats på en fin håruppsättning så då vill jag inte täcka över den med slöja...!
  • Bluebride
    Martinaa skrev 2009-09-02 12:59:09 följande:
    Aha, du menar DET hållet. Jag räknade framåt! Har hoppats på en fin håruppsättning så då vill jag inte täcka över den med slöja...!
    jag har blivit korthårig, så jag vet e 17 vad jag ska ha för frissa, har alltid haft långt hår och alltid tänkt mig lockigt, så vi får se vad som blir. Vet inte hur fort hår växer.
  • CiaLovesAndreas

Hej tjejer!
    Här är det lite lugnt på bröllopsfronten, är mer inne i dagissvängen nu

Har fått en offert än så länge och nu i mitten av månaden ska vi till andra lokalen och prata lite priser. Sen blir det till att räkna och se vad vi har råd med.

• snuttfia
    Bluebride skrev 2009-09-02 12:53:39 följande:
    Ja, jag födde henne i vecka 28+6 dagar.
    Lite OT men är nyfiken... Mår hon bra nu då? Min kille föddes v 27+0, han mår finfint och har inte några men alls, han är 3 nu... Han har förkylningsastma men det har dottern också så det beror nog inte på det... De är tuffa småttingar de som kommer så tidigt
  • Bluebride

jadå hon mår bra, enda är att hon har problem att bajsa, men vi har ju magdroppar för sånt, annars e hon bara liten, hon använder fortfarande vissa 50-plagg. Hon diagnoserades med BPD men jag har inte märkt ngt av det. Hon blev av med surgasen i början på juni

snuttfia skrev 2009-09-02 14:25:56 följande:
    Lite OT men är nyfiken... Mår hon bra nu då? Min kille föddes v 27+0, han mår finfint och har inte några men alls, han är 3 nu... Han har förkylningsastma men det har dottern också så det beror nog inte på det... De är tuffa småttingar de som kommer så tidigt
  • maj2010

Martinaa, superfin klänning! Passar dig perfekt!

• Martinaa
    maj2010 skrev 2009-09-02 14:37:04 följande:
    Martinaa, superfin klänning! Passar dig perfekt!
    Tack! Men som sagt, inte den klänningen jag ska ha sen!
  • shamrock

Martinaa - tack för dina tips! Jag är fortfarande fundersam över det där med tapet: finns många fina att få tag på men.. hur blir insidan? rullar korten inte sig?

Jag frågade min bästa vännina igår om hon ville axla rollen som min tärna och det ville hon väldigt gärna. Dessutom frågade jag om vi även fick låna hennes dotter som brudnäbb och stöd till vår dotter som då kommer att vara 15 mån. Vid denna fråga började hon gråta av glädje. Såååå gulligt, var hennes kommentar mellan snyftningarna.

• Martinaa

Shamrock:
    Åh va skoj!!
    Insidan är helt slät och enfärgad. Var rädd att det skulle vara stödlinjer och tryckt text på baksidan men det var det inte på den jag köpte. Spring till närmaste tapethandel och bläddra i någon av deras pärmar så får du se och känna på texturen och känna hur tjock den är samt se hur baksidan ser ut! :)
    Efter att jag skurit till korten och vikt dem lägger jag dem under skärbrädan (eller nån bok eller nåt annat tungt) över natten och på morgonen är de platta!

Svar på tråden MAJ 2010