• MV85

MAJ 2010

Eftersom vår tråd är avstängd startar jag en ny här så vi kan fortsätta vårt härliga tjötande

Här samlas alltså vi som gifter oss i Maj månad 2010, nykomlingar som "gamla" rävar

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-06-03 16:02
    Vår förra tråd:
    brollopstorget.se/Forum-1-22/m3306394.html

• Svar på tråden MAJ 2010
  • Martinaa

Obs! Följande inlägg får ej läsas av CiaLovesAndreas, då det finns risk för onödig stress

Testade att skriva ut festhäftet ikväll. (Härifrån kan Cia läsa hyfsat riskfritt...) Det är inte klart, men kunde inte hålla mig och jag ville se på ett ungefär hur det kommer se ut. Har gjort lite ändringar och har en blank sida i början av häftet där jag inte vet vad jag ska lägga in. Det enda som finns där nu är vår förlovningsannons.
    Då kläcker min kära fästman den geniala idén om en tidslinje, där man kan skriva ut olika datum och händelser i våra liv, tex träffades första gången, började dejta, blev ihop, flyttade ihop, förlovade sig, frieri osv... Så kan man lägga in lite bilder och sånt!
    Han blev jätteglad (och nog lite stolt) för att han nu faktiskt bidragit med något också, eftersom det är jag som gjort allt annat typ!
    Det riktigt kliar i fingrarna att få börja göra tidslinjen, men får nog vänta till imorgon för nu måste jag gå och lägga mig! Semestern är slut så det är upp o jobba imorgon!

Gonatt på er!

• CiaLovesAndreas

Martinaa,
    Haha...vad söt du är!
    Läste faktiskt inlägget ändå och tro det eller ej så blev jag inte särskilt nervös. Är kanske för trött för att bli det

Inatt drömde jag att vår bröllopskoordinator (ska ej ha någon på riktigt) sa att vårt bröllop kommer gå på 140 000:-
    Sen fick jag smaka en ful tårta, inte alls sån jag vill ha. Säger bara: tur att det var en dröm!

• Martinaa

Hehe, ni drömmer bröllop redan. Det har nog inte jag gjort...än. Eller vänta nu. Eller nä, det var nog inte om vårt bröllop utan om min bror (som gifte sig för över tio år sedan...).

Har just kommit in från en rejäl motionspromenad/joggingtur med en kompis. Tur vi hann ut innan spöregnet som smattrar mot rutan här just nu! Nu är det banne mig på tiden att börja försöka komma i form! Ska bara försöka hålla uppe det också, så det inte rinner ut i...snön! :P

Snuttfia:
    Vad perfekt med sambons syster till toastmadame! Känns ju tryggt att ha ett "proffs" till att ta hand om festen! Vårt värdpar är "oskulder" på sånt här, då ingen av dem varit på ett bröllop i vuxen ålder. Jag är dock inte så orolig, utan tror det kommer bli finfint ändå! Jag ställer inte så stora krav på dem, de ska hälsa folk välkomna och så, och presentera när folk vill hålla tal eller ha en lek. De har dock erkänt för min sambo att de är lite nervösa för att det måste bli bra då jag skulle vara lite "bridezilla", haha. Jag har dock försökt lugna dem att sååå illa är det faktiskt inte!

Oj, bäst att stänga av datorn nu, nu åskar det också!

Go kväll!

• johi77

Hinner inte.... mitt extraknäck till jobb drar igång idag så nu är det full rulle med säljandet där. Men vi berättade iaf för våra föräldrar i helgen som blev superglada och jag tror vi kommer få rätt bra pengahjälp Annars inget bröllopsfix alls. Pappa kom dock på en i vår bekantskap som brukar sjunga vid vigslar så henne ska jag fråga.

• Martinaa

Johi:
    Vad roligt att ha berättat för föräldrarna! Och vilken tur för dig ang solist! Just det där med solist i kyrkan är vårt största problem just nu. Vi känner ingen som kan sjunga solo. Hade ju varit roligast om det var någon man kände, men annars får man försöka ragga upp någon via kompis kompis (kompis?).

• snuttfia

Asch då, vi hade bestämt vart vi skulle ha festen men ville inte boka innan vi bokat kyrkan. Nu mailade jag dem och det var redan preliminärbokat den helgen Trodde inte att det var så bråttom att boka, kyrkan var ju ledig. Nu är jag supersur... Fast hon som hade hand om bokningen skulle försöka få tag i de som bokat och höra om de hade bestämt sig, så håll tummarna för att de ångrat sig! De hade servis och bestick, dubbla kylar och frysar, resturangdiskmaskin i lokalen och så kunde man hyra linnedukar dessutom... Käner mig som en treåring och vill bara säga bajs...

• Martinaa

Snuttfia:
    Nä va trist... Håller tummarna för dig!

Vet inte vart du skulle bokat festlokal nu, men var på bröllop nyligen på Ellagården ute i Viared. Ett tips om det skulle skita sig med det andra stället. Jättebra lokal och där har de restaurang också, så de fixar maten på plats.
    Lycka till!

• snuttfia

Tack martinaa, har hört talas om stället och ska ha det i bakhuvudet, men bäst vore att hitta något i närheten så man slipper fundera på att alla ska ta sig mellan ställerna. Men det är iof praktiskt att ha festen i Borås för då är det enklare för de som varit där att ta sig till där de ska bo gissar jag... Får tänka om nu och klura lite till på hur vi vill ha det, vi har rätt liten budget också så jag vill helst inte lägga hela slanten på lokalen... Men om du hör talas om nåt annat ställe får du gärna hojta till för det är väldigt frustrerande när man inte har en aning om vad som finns!

• CiaLovesAndreas

snuttfia,
    Jag håller tummarna!

Vill att mannen ska få tummen ur nu och kontakta sin jobbarkompis som äger festlokalen. Den är iofs prel.bokad men jag vill åka dit och se insidan och sen prata idéer och sånt

• snuttfia

Tack för tummarna Cia Jag mailade Ellagården fast jag tror inte vi har råd med dem, men man vet ju aldrig. Sambon letar bygdegårdar som en galning men de verkar mest ligga mitt ute i ingenstans... Nu tänker jag att en lokal där vi bor vore bra, en mil från kyrkan och en mil från stan, då kan vi låta de som vill och ryms sova i vårt hus och de andra har närmare till stan sen. Men vad katten, nu känner jag mig inte direkt kräsen Vi får lösa det praktiska sen...

Svar på tråden MAJ 2010