• FruLjungberg

Går ni själva eller blir ni överlämnade?

Jag känner sälv att jag inte vill gå med min kille nerför gången. utan han skall stå där framme..

Vi är dock gifta men det var borgerligt och ingen var där då vi ville göra det själva.

MIn syster ska vara tärna som ska gå in med vår son före mig.

Vet ej om pappa skall gå med mig eller är det ovanligt nu förtiden?

Kanske gå själv?

• Svar på tråden Går ni själva eller blir ni överlämnade?
  • Aleta

Vad sägs om den där matriarkaliska kulturen som finns/fanns på Madagaskar?

Med andra ord kan det lika gärna utvecklas ett matriarkat som ett patriarkat. Inte var det särskilt jämlikt heller, stackars karlar!
    Hade vi levt så så hade vi alla fått kalla oss maskulister istället.

didis skrev 2009-07-03 13:10:33 följande:
    Som fusk-arkeolog vill jag bara påpeka att hos alla "ursprungsfolk" som inte behöver konkurrera om föda eller territorier (dvs lever som människan gjorde på stenåldern) är förvisso uppgifterna starkt könssegregerade men det betyder inte att kvinnor o män tillskrivs olika värde.En kvinna har lika stort värde i samhället som en man, hennes roll är en annan men inte hennes betydelse.
  • J D

Aleta skrev 2009-07-03 15:32:23 följande:
    Vad sägs om den där matriarkaliska kulturen som finns/fanns på Madagaskar?Med andra ord kan det lika gärna utvecklas ett matriarkat som ett patriarkat. Inte var det särskilt jämlikt heller, stackars karlar!Hade vi levt så så hade vi alla fått kalla oss maskulister istället.

Nähä, nu har du fel. Feminister är ju emot män! Vi skulle ha kallat oss anti-maskulister såklart .

• Aleta

Visst tusan!
    Och tänk på alla jobbiga ultra-maskulister, nej, det måste bli infra-maskulister.
    J D skrev 2009-07-03 15:53:18 följande:

Nähä, nu har du fel. Feminister är ju emot män! Vi skulle ha kallat oss anti-maskulister såklart .
  • J D

Aleta skrev 2009-07-03 16:32:31 följande:
    Visst tusan!Och tänk på alla jobbiga ultra-maskulister, nej, det måste bli infra-maskulister. J D skrev 2009-07-03 15:53:18 följande:

• feministbrud

Precis! Det är därför vi hänger på bröllopstorget

J D skrev 2009-07-03 15:53:18 följande:

Nähä, nu har du fel. Feminister är ju emot män! .
  • Duchess

Mäh, har ni roat er med ännu en brudöverlämningstråd medan jag varit och hälsat på påven? Nu blir jag småbitter

• Aleta

Har du hälsat på påven?
    Vad sa han om brudöverlämning då, är inte han för?

Duchess skrev 2009-07-06 07:41:27 följande:
    Mäh, har ni roat er med ännu en brudöverlämningstråd medan jag varit och hälsat på påven? Nu blir jag småbitter
  • Duchess
    Aleta skrev 2009-07-06 10:43:07 följande:
    Har du hälsat på påven?Vad sa han om brudöverlämning då, är inte han för?
    Jag vinkade till påven och tog kort på honom, men vi pratade inte så mycket. Jag tror dock att han är för brudöverlämning, med tanke på hans generella syn på män och kvinnor.

Nu ska jag redigera semesterbilder :)
Svar på tråden Går ni själva eller blir ni överlämnade?