• FruTez

Fikasugna Göteborgsfrugor slutar aldrig tjöta. Tråd 13...typ!

Dags för ännu en ny tråd girls!!!

• Svar på tråden Fikasugna Göteborgsfrugor slutar aldrig tjöta. Tråd 13...typ!
  • Carma07

Nibla: Maskiner för att göra äppelmos? Iofs så använder jag ju mixern kom jag på.

Bauti: Vad skönt att få salongen hemma. Då kan man ju ganska lätt ta strökunder när du är hemma med liten. Iaf till en början.

Idag ska vi iväg till familjecentralen en sväng. Idag ska det pratas om "om att får syskon" vilket jag tyckte var ett passande ämne.

• Ab fab

assistenten brukar ha en tillsats som man gör äpplemos med- då behöver man inte rensa eller kärna ur eller så

• Frujj

Godförmiddag. Startade dagen kl 6 med två pigga glada killar, så jag var tidigt på cooop och handlade. Inte riktigt likt mig..

• Frujj

Usch jag går och grunnar lite på en sak. Behöver lite rååååååååååååååd innan jag blir galen. Eller veligare än nånsin....

• Ab fab

mejla oss Frujj. Här finns åsikter i överskott

• jojoånick09

är det okej om man hänger på här?

• FruTez

Frujj: Mejla på du bara! Vi lyssnar!

Jaha, då är man hemma från jobbet igen! Förkylningen jag hade förra veckan har tydligen gjort mina stämband känsliga. Blir väl lätt så när man jobbar med det jag gör och pratar hela dagarna. Har känt mig lite sliten månd och tisdag, men det har gått bra ändå att jobba, tills igår eftermiddag. Satt och fikade och nös tre ggr. på raken. Va hände då, jag tappade rösten! Helt otroligt!

Var hos läkaren idag och han sa att jag fått inflammation på stämbanden och så blev jag hemskickad med order om att jag måste vara tyst resten av veckan! Trist juh... jag som älskar att prata!

Frågade läkaren om det är smittsamt, men han sa att det är det inte. Det är en lokal inflammation som sitter enbart i stämbanden. Ungefär som att du har ont i en muskel i ett ben, då smittar du ju inte... Så jag ska försöka vara tyst som en mus så jag kan hänga på och tjattra med några av er på söndag!!

Linum: När sticker du till andra sidan atlanten?

• FruTez

jojoånick09 skrev 2009-09-23 15:40:42 följande:

är det okej om man hänger på här?
    Trevligt att du titta in, men vi är en grupp som träffats i ett par år nu, så det kan nog vara lite svårt att hänga med i vårt snack...
  • Nibla

Ab,
    Jag ska provspela för Desperate Housewives senare i höst. Ska konkurrera ut Bree.

Carma,
    Vi använde oss av en hushållsassistent. Man delar baran äpplena i hälften, med både skal och kärnhus på. Sen kokar man dem i vatten och kör dem sen i assistenten och ut kommer moset! Busenkelt!

Dock gick hennes assistent sönder efter en kvar så vi hann bara göra två burkar.....Surt!!! Ska göra ett nytt försök på måndag. Ska låna min mormors assistent.

Ikväll är det studiecirkel i scrapbooking som gäller!

Carma,
    Visste du förresten att det är en scrapmara i Gråbo den 7/11, den s.k "Gråboträffen"? Mitt studicirkelgäng ska gå, tyvärr är jag i Stockholm den helgen så jag kan inte......

Tez,
    Tappat rösten, aj aj aj.....

Jojoånick,
    Vi planerar inte bröllop längre utan hänger bara kvar här på BT typ tre år senare....hehe!
    Ska du gifta dig snart?

• FruTez

Nibla: Du kommer att konkurera ut Bree hur lätt som helst! Se bara till att kräva samma lön som henne... haha!

Svar på tråden Fikasugna Göteborgsfrugor slutar aldrig tjöta. Tråd 13...typ!