• Svar på tråden Tantvarning 5
  • Heloise

Oj spännande! Nope det här bröllopet kommer med största sannolikhet vara ortodoxt( hon är grekiska han svensk) och så låter de festen få mer svenska inslag.

Soldemor skrev 2009-07-29 09:13:02 följande:
    Lite nyfiken: Var och när skall det bröllopet vara? Skall nämligen ha en stor tvåspråklig vigsel i augusti nästa år...preliminär. Brudgummen är nämligen katolik och så även hans föräldrar. Och de brukar väl inte vara jätteentusiastiska över prästvigda kvinnor, så vi får väl se!
  • Heloise

Åh gud så spännande blomman! Din mamma hade rätt!

passionsblomman skrev 2009-07-29 09:37:12 följande:
    Hahahaaaaa! Jag fick just ett mail att mäklarfirman fått in det av säljarna nu påskrivna kontraktet!Det betyder att bara nu besiktningen går bra, så har vi köpt ett HUUUUUUS!!!!
  • Soldemor
    Hahahaaaaa! Jag fick just ett mail att mäklarfirman fått in det av säljarna nu påskrivna kontraktet!Det betyder att bara nu besiktningen går bra, så har vi köpt ett HUUUUUUS!!!!
    GRAATTTIISS! Då skall vi bara be för besiktningen också då!
  • Cantaton

Yeaaah!

• feministbrud

Ingen vad jag vet. De flesta kantareller som inte är svenska kommer från Baltikum och det är väl en bra idé att stödja dem nu när de inte har det så bra?

Frulle skrev 2009-07-28 21:21:43 följande:
    Hörrni tanter!!VAD är skillnaden på svenska kantareller och icke svenska egentligen??På ica kostar dom MULTUM att köpa (svenska) men går man på hötorget kostar det ca 5:-/hg,,Så wazzup with that??
  • Soldemor
    feministbrud skrev 2009-07-29 09:56:44 följande:
    Ingen vad jag vet. De flesta kantareller som inte är svenska kommer från Baltikum och det är väl en bra idé att stödja dem nu när de inte har det så bra?
    Alla kantareller det är synd om måste vi självklart hjälpa!
    Och naturligtvis de som plockar dem också!
  • feministbrud

Ja, kantareller vill bli ätna, såklart

Soldemor skrev 2009-07-29 10:02:20 följande:
    Alla kantareller det är synd om måste vi självklart hjälpa! Och naturligtvis de som plockar dem också!
  • Soldemor
    feministbrud skrev 2009-07-29 10:22:34 följande:
    Ja, kantareller vill bli ätna, såklart
    Precis, det är deras livsuppgift! Gud har skapat goda kantareller för vår skull!
  • Diz

HONEY; I'M HOOOOOOMME!

Semester, databyte, festival, böcker, you name it...
    Allt har hindrat mig från att sitta här senaste tiden, men nu e jag tillbax

Grattis blomman!!!
    Jag sa ju att det nog var menat så.

I've missed you guys!

• Soldemor
    Diz skrev 2009-07-29 11:05:51 följande:
    HONEY; I'M HOOOOOOMME! Semester, databyte, festival, böcker, you name it... Allt har hindrat mig från att sitta här senaste tiden, men nu e jag tillbax Grattis blomman!!! Jag sa ju att det nog var menat så. I've missed you guys!
    Missed you too!
Svar på tråden Tantvarning 5