• Svar på tråden Tantvarning 5
  • TinkerBelle

Hej tanter, hinner inte vara här länge. Står med ena foten i resväska. Ikväll bär det av till Kina. Läget är under kontroll, men jag ahr ändå lite resfeber.

Hoppas ni alla mår bra!

*Kramar*

• dfk

Heloise jag vill gärna också att du inboxar mig!!! Nyfiken.

Fjällbruttan- åh! vilken mardröm med bajsande barn över hela kundvagnen. Men det är bra att du hade is i magen och bara gjorde det det bästa av eländet. Vad ska man göra?
    Tinkerbelle- Trevlig resa!

• Cantaton

Wow! Borta länge?

TinkerBelle skrev 2009-07-30 13:33:18 följande:
    Hej tanter, hinner inte vara här länge. Står med ena foten i resväska. Ikväll bär det av till Kina. Läget är under kontroll, men jag ahr ändå lite resfeber.Hoppas ni alla mår bra!*Kramar*
  • TinkerBelle

Två veckor.

För dem av er som vill kan ni kika under www.tripntale.com/me/Wrights
    Kommer att lägga upp bilder där så fort jag får internet access.
    Första anhalten är Hongkong...

Cantaton skrev 2009-07-30 13:41:30 följande:
    Wow! Borta länge?
  • Cantaton

Tack för länken Vad spännande!

TinkerBelle skrev 2009-07-30 13:47:20 följande:
    Två veckor. För dem av er som vill kan ni kika under www.tripntale.com/me/WrightsKommer att lägga upp bilder där så fort jag får internet access.Första anhalten är Hongkong...
  • Fjällbruttan

Ahhh.. då är jag med
    Jag bor alltså i storhus
    Ändå planerar vi att bygga ut.... sen....
    Länken funkade utmärkt, om det är det huset ni vill ha får vi väl se till att ödet ordnar det!

Tinker, har lagt din länk som favvo
    Ha det så himla bra, är lite avis, en av min abästa väninnor var i Kina i höstas, vi vill verkligen åka dit!
    Gillar du att sy så passa på att köpa tyg, det gör alltid hon, hon sydde sin egen brudklänning i tyg därifrån

Ni känner j gmig duktig, har lagat myggtältet så det står upp igen, klippt gräsmattan, fikat hos svärmor och hängt tvätt..
    Snart dags att hänga två maskiner till, det ärtur vi har två maskiner när vi sk atvätta mycket...

Saga har inte bajsat på 4 timmar nu så det kanske är på bättringsvägen

Soldemor skrev 2009-07-30 11:22:10 följande:
    Helt klart borde det vara min tur! Ett storhus är ett med två våningar, till skillnad från vårt på samma område som är på en plan, sådana hus har två el tre rum.Nu är jag inte jätteduktig på sådant här, men jag försöker med en länk:www.hemnet.se/beskrivning/hemnet/461454Nya chefen är fortfarande på semester, så jag vet inget om hur det går med kursen än, men jag försöker planera lite som om jag skulle få gå den och är antagen, bl a när det gäller konfirmanderna. Jag vet förhoppningsvis mer när jag kommer tillbaks från semestern (fyra veckor utan dator = 4 tantlösa veckor, huu vad hemskt!)
  • Cantaton

Nu har min lilla gammelmormor (pappas mormor) gått in i vilan. 101 år gammal. Pratade med farmor precis eftersom jag skulle hem till henne och då berättade hon att det inte var riktigt läge idag, och så anledningen. Men det var väntat. Jag är väldigt lugn inför faktum och farmor likaså. Det var mest att hon ville ta sig tid att ringa runt och att äta middag med sin bror och prata.

• Fjällbruttan

Åhh så sorgligt, men ändå skönt.. hon var nog nöjd med sitt liv.
    Mattias farmor blev 102, men det var mest sorgligt för hon var totalt dement de sista 10 åren...
    Skickar en extra kram till dig!

Cantaton skrev 2009-07-30 15:26:43 följande:
    Nu har min lilla gammelmormor (pappas mormor) gått in i vilan. 101 år gammal. Pratade med farmor precis eftersom jag skulle hem till henne och då berättade hon att det inte var riktigt läge idag, och så anledningen. Men det var väntat. Jag är väldigt lugn inför faktum och farmor likaså. Det var mest att hon ville ta sig tid att ringa runt och att äta middag med sin bror och prata.
  • passionsblomman

Vaddå vaddå vadå?

Heloise skrev 2009-07-30 00:40:31 följande:
    jag*tror jag vet vem akademiker söker fru är på BT.
    [/citat]
    Aleta skrev 2009-07-30 10:04:21 följande:
    [citat]
    Passionsblomma, du är så himla duktig! Önskar jag var åtminstone hälften så driftig som du.
    Jo tjena! Jag är övertygad om att jag i själva verket ligger stort i lä bredvid dig. Men nu är det bråttom så då får man ta fram organisationsförmågan och ösa på.

Färgen är giftfri och ingen fara alls att sniffa. Vila får jag göra en annan gång faktiskt, för annars blir det ingen försäljning av det här lilla torpet.
    Men, jag är matt och konstig även idag så jag får ta det varligt.

har varit inne på kliniken och påbörjat den här månadens försök till bebis, och när jag skulle till apoteket och ta ut sprutan som ska tas ikväll hade deras datasystem brakat så det inte gick att få ut recepten.

Jag har fått hålla på i timmar nu extra bara för att få ut det där, så jag kom inte hem vid tolv som jag planerat, utan NYSS.

Kontraktet har kommit i brevlådan nu, så jag håller på att försöka få tag i bankkvinnan så hon för över handpenningen.

SEN kan jag måla lite mer. Under tiden äter jag pasta. Det är bra bränsle...
Svar på tråden Tantvarning 5