• smurfen3

Till er som planerat att gifta er!

Jag har barn med min fästman men känner att jag retar mig på hans släkt.

Dem vill vara lite mer då dem äger gods i Sverige och har till och med övat bort sin dialekt för att bli med Stockholmare. Så löjligt tycker jag som är infödd Stockholmare.

Kan ibland känna att jag djupt ågrar att jag skaffade bar med denne man.

Har ni några ni retar er på? Man tvingas ju umgås på somrarna etc...

• Svar på tråden Till er som planerat att gifta er!
  • Hemlig2009

smurfen3 skrev 2009-07-14 20:57:44 följande:
    Det är långt tillbaka. Det finns några i släkten som mobbade mn storasyster när vi gick i samma skola. Det kan jag aldrig glömma. Det är min sambos sysslingar...

Jaha, och? Vad har han för skuld i det?

• anne på grönkulla

Ja om du skyller att hans sysslingar mobbade din syster på honom. Tycker du han kan hjälpa det? Och har han inte rätt att stå sin familj nära, om du nu inte kan släppa saker som hänt din syster?

• smurfen3

Önskar jag hade fått min älskade lilla dotter och en fantastik släkt på köpet.

Känner att jag måste ta kontakt med en teraput för att få det förklarat att jag ej har känslor kvar för sambon.

Men, hur det nu blir att få ett fast jobb som ensamstående är en annan femma. har goda meriter. Blev uppsagd under min graviditet.

Hemlig2009 skrev 2009-07-14 21:00:39 följande:

Jaha, och? Vad har han för skuld i det?
  • anne på grönkulla

Nej har du inga känslor för din sambo bör du inte leva med honom. Men din dotter har rätt till en levande relation med både sin pappa och hans familj.

• shakynose

Jjag tänker inte hålla inne med det jag velat säga länge: Du verkar vara en oerhört egoistisk person. Du har sagt i andra trådar att hans familj aldrig gått igenom något jobbigt, uppenbarligen ljög du då eller så är du helt oförmögen till att känna med andra människor och inse att deras upplevelser känns lika jobbiga som dina. Hans föräldrar har dött i en tragisk bilolycka, men det räknas inte som jobbigt nog?

Och vad är detta om att de mobbat din storasyster? Ska ditt barn och ditt barns far få lida för vad några släktingar gjort när de var småungar?

• smurfen3

Då undrar jag en annan sak. Min storasyster har en bebis.
    Är min storasyster släkt med min sambo nu hon med eftersom jag och min sambo har barn ihop?

• passionsblomman

Eh, ja din systerdotter är KUSIN med din dotter och din syster är svägerska till din sambo. Naturligtvis hör de till den familj HAN har på köpet eftersom han lever med dig!

smurfen3 skrev 2009-07-14 21:11:20 följande:
    Då undrar jag en annan sak. Min storasyster har en bebis. Är min storasyster släkt med min sambo nu hon med eftersom jag och min sambo har barn ihop?
  • smurfen3

Man blir väll först svägerska när man är gifta eller?

• passionsblomman

Funktionen är ju exakt densamma redan nu. Det juridiska med en vigsel gäller bara dig manne och barnen, men släkt blir de naturligtvis genom de band alla inblandade har.

smurfen3 skrev 2009-07-14 21:16:14 följande:
    Man blir väll först svägerska när man är gifta eller?
Svar på tråden Till er som planerat att gifta er!