Inlägg från: emertin |Visa alla inlägg
  • emertin

September 2009 del. 5

carolaj83 skrev 2009-09-01 21:43:20 följande:
    börjar känna lite för att, hur gör vi om folk e sjuka, borde man ställa in om nån i närmsta familjen e sjuk?
    Ställa in?!?!? Vi kommer inte ställa in så länge det inte är vi som är sjuka. Det handlar om alldeles för mycket pengar och planering när det är bröllop, och vi har gäster som åker genom hela Sverige för vår skull
  • emertin
    Igia skrev 2009-09-02 09:56:08 följande:
    Igår började vi undra över våra placeringskort som aldrig kom nån gång. Beställdes 27/7... Mailade dit och frågade och då får vi till svar att betalningen inte gått igenom. MEN inte att de hör av sig och säger det så man kan fixa till det inte. Nu hinner vi inte få de till den 19:e så måste leta nya
    Fy så taskigt!! Att dom inte är mer intresserade av att behålla sina kunder.... hoppas att det löser sig.
  • emertin
    TesshjärtaFred skrev 2009-09-02 15:04:08 följande:
    Det gick jättebra! Den var verkligen superfin. Måste tas in på några ställen men det skulle hon fixa. Sen var det ett släp som jag egentligen inte vill ha (hon verkar inte ha fattat hur jag menade trots att jag förklarat typ 70 ggr), men det är inget långt släp och hon skulle fixa så jag kan knyta upp det, så jag hoppas att det blir bra ändå. Jag orkar liksom inte bry mig känner jag, och jag tror inte att hon skulle hinna fixa det också. Så det får bli som det blir helt enkelt.
    Skönt att den var fin, trist med släpet, det är så tröttsamt med folk som inte fattar hur man menar och inte ser till att dom frågar om tills dom förstår.... Hoppas att det blir bra med alla ändringar och att den är som du tänkt dig.
  • emertin

Idag har dom ringt två ggr angående ringen och jag tror att vi förstår varandra, det känns så i alla fall.

Hoppas att ringen ska hinna bli klar med tanke på att dom verkar ta tag i det redan idag.

Var lite tveksam till att beställa ringen från början så jag hoppas verkligen att den blir jättefin när den äntligen är klar.

• emertin

Jag ska sola solarium en gång innan tänkte jag. Men jag är aldrig brun så jag tror att det kommer se konstigt ut om jag solduschar eller något liknande.

• emertin
    Sjuttiosexan skrev 2009-09-02 17:27:56 följande:
    Thildamy min blivande fick vackert släpa ut sig på stan dagen efter svensexan Nu är det inte så illa som det låter, han fick sova ut, jag körde och vi gjorde det vi skulle rätt snabbt (och han fick sätta sig på en stol och dricka vatten hos floristen;) )Jag tänker inte bry mig om solbrännan. Jag är rödhårig och fräknig så det är nog ingen som höjer på ögonbrynen om jag ser blek ut, snarare tvärt om
    Då har vi samma grundförutsättningar Har en liten son så jag har knappt varit i solen alls i sommar så jag tänkte sola en gång för att bättra på fräknarna
  • emertin

Sitter och pysslar med det sista på festprogrammet och inser att vi har för få sidor..... Får be att min blivande fixar det när han kommer hem. Gästpresentationen tar mycket mer plats än vi hade trott.

Fick ett brev igår "till blivande fru W....." kändes häftigt!!

Står att jag ska packa en väska, och ingen avsändare

• emertin
    Sjuttiosexan skrev 2009-09-02 22:43:44 följande:
    Jag fick mina naglar fixade idag och jag är så sjukt missnöjd! Vet inte riktigt vad jag ska ta mig till.. När tjejen var klar sa jag att jag var nöjd men sen när jag tittat på dem en stund så kände jag bara neeej! Frågade henne genast hur man tar bort ev nagellack för jag bara tänkte att jag målar över skiten! Problemet är att det är för mycket, alltså för brett, av den vita gelen så mina i vanliga fall långa rätt slanka naglar nu ser ut som korta fyrkanter och då känns fingrarna korta och handen bred. Har målat över med lacket jag använder när jag gör fransk manikyr så det ser lite bättre ut men inte tusan är det snyggt! Visst kan jag måla över med ett heltäckande men jag vill ju så gärna ha fransk manikyr. Jag borde gjort mina naglar själv istället. Åh vad det är lätt att vara efterklok!Naglarna är säkert bra gjorda så sett men det är så himla fult! Dessutom är jag påtok för mesig för att gå tillbaka imorgon och be henne göra om. Går hellre till en annan salong men då är problemet att den inte har något bra rykte. Att tjejen som gjorde det bara ta bort gelén är inget alternativ eftersom hon redan filat kanterna (och därmed förstört) nageln under. Jag är så himla arg på mig själv att jag inte stoppade henne när jag såg att det inte skulle bli snyggt! Händerna är ju verkligen i centrum på bröllopsdagen. Nu sitter jag och smörjer nagelbanden helt maniskt i förhoppning att nageln ska växa (så det vita flyttar utåt).Var det inte någon i tråden som jobbar med naglar? Vad är ditt bästa tips? Vad ska jag göra?! Jag behöver alla tips och råd jag kan få! (förlåt att det blev långt, jag behövde "prata" av mig lite..)
    Gumman va jobbigt Hoppas att du får bra tips härifrån och att det ordnar sig!!!! Vet inte hur fort dina naglar växer men lite borde dom ju hinna ut innan dagen D

Du ska se att det känns bättre imorgon!!

KRAM
  • emertin
    Sjuttiosexan skrev 2009-09-02 22:57:47 följande:
    Tack söta! *kramar tillbaka* Just nu tvivlar jag på att det känns bättre imorgon, men jag ska iaf ut och leta efter ett heltäckande lack som jag kan måla över dem med i värsta fall.. Ett ljust fräscht lack skulle nog bli fint tror jag.Känns som det närmar sig möhippa för din del, spännande! :D
    Om det är att det vita ser "för mycket" ut så borde det ju bli bra med ett täckande lack. Gå till någon bra affär och be att få hjälp så ska du se att det blir toppen!!

Jag är lite nervös inför hippan, kunde inte somna igår utan låg bara och tänkte på vad jag förväntas packa ner och oroade mig för att jag inte några snygga skor som funkar att dansa hela natten i.....
  • emertin
    Sjuttiosexan skrev 2009-09-02 23:11:27 följande:
    Ja det lutar nog ditåt, ett heltäckande lack. Tack, det känns genast bättre nu! :)Förstår att du är nervös :) Jag fick också brev men i det var det en väldigt detaljerad packlista och då är det lite lättare ;)
    Jag fick oxå en specad packlista men det är just skorna jag hakat upp mig på.... Dessutom hittar jag varken pass eller dom skor jag tänkte ha just nu... fattar inte var dom är.

Kanel har jag dock packat
Svar på tråden September 2009 del. 5