Inlägg från: emertin |Visa alla inlägg
  • emertin

September 2009 del. 5

gosbruden skrev 2009-08-24 15:53:52 följande:
    Jag har panik!!!! Jag är gravid är super duper extremt glad över det för vi har längtat efter familj. Men nu när veckorna går så inser jag.... KLÄNNINGEN!!!! den passar inte längre... åhhh.. 3 veckor från bröllop och ingen klänning! Vad göra?
    Grattis

Vilken vecka är du i? Det finns faktiskt fina gravidklänningar, kolla på blocket i första hand kanske. Du ska se att det ordnar sig.
  • emertin

Hej tjejer

Hur gör ni med transport från kyrkan till festen?

Jag skulle jättegärna vilja åka i en gammal bil, helst en sån som dom kör runt i i Foyles War om ni vet vilken jag menar.

Nån som inte gifter sig samma datum som jag 26/9 och kan tipsa om en bil?

• emertin

Igår fick jag hem slöjan som jag beställt på nätet, och en timma senare ringde min mamma och talade om att hon hittat slöjan som hon hade när hon gifte sig.....

Hon tar med den idag så vi får se om den passar min klänning, i så fall tar jag självklart den.

• emertin
    Ellani skrev 2009-08-25 20:23:19 följande:
    Njea, tippar är jag inget fan av direkt. Jag förlänger även med gele, blir enligt mig mkt hållbarare & flexiblare, så tippar är så hårda och lättare bryts vid ev slag. (sen tycker jag det ser så plastigt o fyrkantigt ut då alla är lika, gör man med gele blir varje nagel unik, precis efter dina egna) Men det är en smaksak!
    Bor du möjligen i Stockholm?
  • emertin
    MaLevi skrev 2009-08-25 20:28:14 följande:
    Jag har använt nagelolja sen i somras för att mina naglar ska hålla och inte gå av. Nu är de super långa och jag får se vad hon ska göra med dom på den stora dagen. Vi kommer självklart att diskutera ihop oss när det är dax, men jag ska försöka hålla det så det blir mina naglar och inte konstgjort. Har bokat en vanligt manikyr med franska naglar. Sen finns det utrymme för lite extra tid om det kan behövas. 480 kr tar hon.Kan säga att lillfingret redan har fått en törn och gått av ca 2-3 mm in i nageln. Men jag hoppas det går att rädda
    Smart att börja tidigt med nagelolja, hade jag inte en tanke på....
  • emertin
    Ellani skrev 2009-08-25 23:37:24 följande:
    Nej i Borås!
    Så synd....
  • emertin
    Tindre skrev 2009-08-26 08:34:10 följande:
    gosbruden - va härligt! Du ser allt löste sig till det bästa. Ta med dig sjalen "utifallatt" så blir det säkert fint väder.Jag började använda nagelbandsolja för några månader sen och mina naglar har verkligen mått bra av det. Starka som aldrig förr men tyvärr har renoveringen hemma satt sina spår. Jag har lyckats böja vänster tummnagel åt fel håll så nu har jag en spricka i den. Har dock forskat lite (google är min vän ) och ska springa iväg för att köpa "laga-spricka-i-nagel-kit" under lunchen. Annars ska jag bara få manikyr och fransk lackning dagen innan bröllopet, ca 300 kr.I morse skrev jag också ut vigselprogrammen då vi igår okejade utmarschen som ska spelas av en kompis. Han kom förbi igår så att vi fick säga bu eller bä och jag började nästan böla på stället. Åh, jag är så rackarns nöjd och jag tror nog att jag kommer fälla en tår eller två i kyrkan.
    Berätta gärna om "laga-spricka-i-nageln" funkade
  • emertin
    TesshjärtaFred skrev 2009-08-26 10:30:12 följande:
    Hej tjejer, angående naglar så har jag bokat tid på Xinh-Xinh i Sthlm, på Kungsholmen. Mina naglar är starka om de är korta, men skivar sig när de är långa. Jag vill dock inte ha så långa naglar, utan ganska korta franskt, så jag ska göra förstärkning av mina egna. Så att de inte skivar sig. Min klänning har fortfarande inte kommit, och jag har fått börja äta medicin mot stressen. Känns inte helt okej om vi säger så.
    Men hjärtat då Så ledsen för din skull..... Var det du som beställde genom Mejan eller har du beställt direkt via Kina själv?
  • emertin

Min tanke var att bara försöka fila till naglarna innan så att dom är någorlunda jämna. Min vänsterhand är jättefin men på högra handen har naglarna gått av. Men det är väl ingen som bryr sig om höger hand en dag som denna??!?!

• emertin
    carolaj83 skrev 2009-08-26 14:18:31 följande:
    kom precis hem från frisören och min uppsättning+sminket blev bara så bra, känndes väldigt mig
    Grattis, så härligt
Svar på tråden September 2009 del. 5