Inlägg från: emertin |Visa alla inlägg
  • emertin

September 2009 del. 5

Är det någon här som ska ha middagen på en restaurang eller har alla hyrt lokal så att ni kan duka i förväg?

• emertin

Vi kommer att skicka placeringskort och festhäften till lokalen så får dom placera ut

• emertin

Nu har jag varit och beställt vigselring!!! Känns jätteläskigt..... Fick lämna min förlovningsring också för att ringarna ska matcha varandra så nu är jag ringlös.....

Hoppas hoppas hoppas att det blir så fint som jag har tänkt mig. Det är läskigt när man inte köper en färdig ring och får se direkt hur den ser ut känner jag.

Fast jag läste på orderbekräftelsen nu och det står att dom gör om ringen en gång utan kostnad om man inte är nöjd, och sen kostar det 10% extra för varje ytterligare gång dom måste ändra något.

• emertin

TesshjärtaFred - Då hoppas jag att jag blir lika nöjd med min Den ska vara klar 31/8 så dom hinner ju pyssla lite till med den om jag mot förmodan inte är nöjd

• emertin

Jag valde att ha middagen på restaurang för att slippa tänka på dukning mm, men ni kanske tycker att det är roligt?

• emertin
    Rebellen75 skrev 2009-08-17 20:01:11 följande:
    Nu är musiken avklarad!!!! kommer ett band på 6 personer och spelar mellan 21-01. De spelar allt mellan himmel och jord och tar 6000kr. Skönt att bocka av i listan på ogjorda saker.
    Låter jättebra! Bra pris också

Hur många gäster har ni?
  • emertin
    Tindre skrev 2009-08-17 11:36:18 följande:
    Vi ska ha middag och fest på restaurang. Vi får tillgång till den kl. 13 samma dag som vi gifter oss så "piffning av lokal" har vi lagt ut på entreprenad [läs: våra mammor gör det]. Dukning fixar personalen men blommor på bordet, festprogram och sånt får "vi" fixa själva.
    Jag behöver hjälp av min mamma under dagen så det funkar inte att skicka iväg henne. Dessutom ligger restaurangen ganska långt ifrån deras hem.... men jag hoppas att dom piffar själva
  • emertin

Jag hade lite funderingar på att köpa såpbubblor men eftersom vi gifter oss så sent i september så kan det ju regna om man har otur och då blir det inte så spännande med bubblor...

• emertin
    Mirfak skrev 2009-08-17 21:20:47 följande:
    Det blir inte så spännande med nåt annat heller om det regnar. Bubblor flyger iaf fastän det är blött ute... Ris och annat kletar nog ihop sig ganska mkt.Vi ska nog åxå ha såpbubblor, en kompis gifte sig ifjol, de hade hemmagjorda bubblor. Billigt och bra, blev inga fläckar heller :)
    Ja det är ju också ett alternativ.... Ska åka till en brudbutik i veckan och köpa slöja så då kan jag titta efter bubblor också
  • emertin
    Mirfak skrev 2009-08-18 12:50:37 följande:
    Det går inte att köpa en hjärt-stans och vitt papper? Sen vet jag inte riktigt hur du ska få vaniljdoft på det hela... kanske med en parfymflaska eller så stoppar du alla utstansade hjärtan i en burk med vaniljstänger i? På en månad borde de hinna ta doft av stängerna...
    Va mycket smarta idéer du har
Svar på tråden September 2009 del. 5