Inlägg från: emertin |Visa alla inlägg
  • emertin

September 2009 del. 5

Sjuttiosexan skrev 2009-08-18 20:42:59 följande:
    En månad?! Det är ju bara 18 dagar kvar :O Det är inte just vaniljdoften som är det viktiga, det är att slippa få massa "snuskris" över sig. Med min otur börjar det regna och sedan ser jag ut som en stor sushi! Hahaa ;)Det var precis de jag vill ha som finns på Calligraphen men blivande mannen tyckte det var lite väl dyrt (och jag instämmer..) så det blir vanligt ris (och ljusrosa rosenblad som min tärna fått i uppdrag att fixa )
    Haha, har jag inte ens tänkt på

Får bli bubblor för oss i alla fall tror jag....
  • emertin

Jag har massa saker kvar att fixa men känner mig inte så stressad i alla fall, fast jag sover uselt på nätterna så helt lugn är jag kanske inte

Precis som Sjuttiosexan så jobbar min karl borta i veckorna men jag hoppas att vi ska hinnar massor den här helgen.

Har varit och pratat en snabbis med en florist men han hade fortfarande sommarstängt så jag ska tillbaka 21:a.

Tror att allt löser sig till det bästa för oss alla

• emertin
    Sjuttiosexan skrev 2009-08-18 22:50:31 följande:
    Floristen är det jag är minst nervös för! Tror de får blommor varje dag och de jobbar snabbt och snyggt (de flesta iaf)Jag är mer nervös för vad folk kommer tycka om festprogrammen och om vi kommer hitta den perfekta gästboken. Såna grejjer.. Är inte heller direkt stressad men som du Emertin så sover jag uselt på nätterna :/Ska tilläggas att jag är lite olycklig för att jag inte hittar den perfekta skon.. Skulle vilja ha en i guldfärg med ca 6-7 cm klack. Om jag varit ute i lite bättre tid hade jag kunnat beställa på pernillas brudbutik men de har leveranstid på 3-4 veckor så hon vågade inte lova = jag vågar inte beställa.
    Jag vill jättegärna se förslag på festprogram, vi har inte ens börjat med dom ännu
  • emertin
    Igia skrev 2009-08-19 09:59:04 följande:
    Hmmm, hade skrivit ett långt inlägg med det ville sig inte...Har iaf fått de första bilderna på klänningen idag. Lite småändringar men det er lovande ut Vi åker upp till Sundsvall nästa vecka för att träffa prästen, cateringen, konditor och titta på lokalen.
    Spännande. Jag ringde till församlingen idag och prästen hör av sig två veckor innan vigseln och då ska man boka in ett datum för ett möte... tycker att det är väldigt kort varsel.
  • emertin
    TesshjärtaFred skrev 2009-08-19 13:36:13 följande:
    Vad ska ni ha för underkläder tjejer?Jag har redan köpt jättefina vita trosor, och jag har hudfärgade hanky panky hemma också ifall det inte skulle funka med vitt under klänningen. Överdel hade jag tänkt ha en freebra eftersom det ändå är korsettskenor i klänningen och jag har inte så stor byst, 75B. Dessutom är min blivande inte en kille som går igång på underkläder så det känns onödigt att lägga ner massa pengar på det. Vi kommer festa så länge vi orkar så det blir nog bara att slita av sig underkläderna och sova. Men jag har inte bestämt mig än. Däremot tänkte jag köpa den här till vår minibröllopsresa i Paris som vi åker iväg på på måndagen. www.bodhi.se/catdetail.asp
    Jag kommer att ha svarta underkläder eftersom jag har en svart axelbandslös BH som sitter jättebra. Sen ska jag ta med mig andra underkläder och byta om på hotellet innan vi ska gå och lägga oss

Har nya vita med blå broderier "something blue"
  • emertin
    TesshjärtaFred skrev 2009-08-19 16:39:06 följande:
    En annan sak jag har tänkt på, ska ni har någon cape eller sjal eller liknande?Vi gifter oss ju den 5:e september och förhoppningsvis är det inte för kallt. Vi ska ha utomhusvigsel så det är inga krav på att jag måste vara påklädd, som för kyrkan exempelvis. Jag tycker att det blir snyggare utan någon cape eller så, men är rädd för att det kanske ska bli kallt. Å andra sidan, det är ju inte så lång tid, och man kommer nog ha så mycket adrenalin i kroppen att man inte märker om det är kallt. Vad tror ni?
    Jag köpte en bolero först men sen lämnade jag tillbaka den, tyckte att den dolde för mycket av klänningen. Det är ju förhoppningsvis inte så kallt ännu eftersom det är september. Om jag kollar genomsnittet för 26 september åtta år bakåt så skulle det vara ca 14 grader mitt på dagen
  • emertin
    thildamy skrev 2009-08-19 17:10:34 följande:
    jag har inte tänkt ha något "extra" på mig... bara axlar är det som gäller för mig Men till mina små näbbar ska jag köpa någon kofta el. bolero dom kan ta på sig men jag tror att vi ska ha bra värme..... hoppas!!!Gästbok köpte jag på gallerix... inte en riktig men ett spiral block med kraftigare "pärm" i rosa och så står det carpe diem på framsidan så jag satte fast lite pliserade hjärtpärlor i ena hörnet funkar klockrent.mitt små tjafs jag har kvar nu..ja det var ju barnprog. då skriva ut endast.köpa lite alkolholköpa lite satinbandgå till floristen titta in till frisörenvara förbi hotellet och checka avoch spana på en klänning till vår brunch tänkte avverka det mesta i morgon jo sen har jag kvar att bara vara fila lite fötter och bara må gott innan det drar ihop sig för provsmikning och inhandla det gotta som behövs till festen
    Boken från Gallerix låter jättebra, vad kostade den?
  • emertin
    Tindre skrev 2009-08-20 09:30:56 följande:
    Ja verkligen! Vi har redan träffat vår präst för ett första samtal och veckan innan vi gifter oss ska vi ha "genrep" i kyrkan. Tur är väl det för stackars blivande är så nervös så han är övertygad om att han kommer svimma... Prästens kommentar (med glimten i ögat) på det var; "Det har aldrig hänt under någon av mina tidigare vigslar men någon gång ska väl vara den första." Vi gillar honom skarpt.
    Har ni fått välja präst? Här blev man tilldelad den som jobbade just den dagen. När jag ringde tidigare hade dom inte gjort schema ännu och nu var det spikat och klart och gick inte att ändra Har aldrig träffat den här prästen och hade egentligen velat ha en karl men men....
  • emertin
    Tindre skrev 2009-08-20 09:41:05 följande:
    Men "something blue" ska man väl ha i kyrkan... eller tänker jag fel? (Om man nu ska följa seden/traditionen öht)
    Visst ska man det, men man ska även vara oskuld om man ska ha vit klänning, slöja och/eller krona.....
  • emertin
    alltidvi skrev 2009-08-20 10:00:41 följande:
    Jag hoppas också på att det är någorlunda ok väder den 26:e. Jag kommer ha en bolero i samma tyg som min klänning + en sjal och sedan efter vigsel när det är dags för mingel så kommer jag antagligen sätta på mig en kappa (köpte en jättefin på rean igår). Just nu känns detta helt ok, men ibland ångrar jag att vi valde utomhusvigsel...
    Någorlunda väder?!?!?! Det ska vara varmt och strålande sol!!!!! Jag kommer inte ha något annat än min klänning så jag ser fram emot en varm dag.
Svar på tråden September 2009 del. 5