• JanetKim

Hur mycket kommer erat bröllop att kosta?

Som sakt som ovan....
    Räkna med allt!

• Svar på tråden Hur mycket kommer erat bröllop att kosta?
  • jenba

Vår kommer nog hamna på 160 000-170 000kr. Jag hoppas verkligen få ner summan lite, men det är resan som kostar runt 60 000-70000kr.

Men vi har inte bokat resan än så jag hoppas hoppas hoppas att vi kan dra ned det lite.

• charmed84

herregud var ska ni resa jenba som kostar så mycket?

• Frulle

Vårt kostade ca 80.000:- med vår lilla resa inräknat.. Helt ok tycker jag..

• Astro

Jag har lagt första preliminära budgeten nu och då kom vi upp i 67000 kr utan resa.

Vi kommer lägga mest pengar på maten helt klart, men sedan så blir det lite extra på brudgummens kläder oxå, eftersom vi tycker det känns mer som maskerad än bröllop om han ska hyra kläder. Så han får köpa nåt istället som han kan ha användning för senare och en kostym eller smoking av bra snitt kan ju gå på en del.
    Även ringar blir en extra post för oss eftersom även min blivande make kommer ha två ringar.

• Ne11ie

Jag vet faktiskt inte exakt hur mycket det gick på, då vi hade handlat in saker till bröllopet lite då och då. Men uppskattningsvis lutar det åt ca 165.000 kr exklusive resa. Resan är ännu inte bokad.

• Nordiskbrud

Förstår inte varför det är så farligt om det kostar lite, oavset om det är resan eller festen i sig. Alla gör olika priorteringar och alla har olika budget. Precis som en del förfasar sig över att det blir så dyrt för vissa kanske andra förfasar sig över den låga budget hos andra. Det viktigaste är väl att paret själva blr nöjda?

Vi kommer nog lägga ca 110-130 tusen på festen exklusive bröllopsresa (vi vet vart vi ska och vad vi ska göra men har ännu inte tittat närmare på det eftersom det är nästa sommar). Vi har bjudit 94 personer så vi får se hur många vi blir i slutänden, vilket givetvis påverkar slutsumman också.

• evst
    charmed84 skrev 2009-08-16 10:42:53 följande:
    herregud var ska ni resa jenba som kostar så mycket?
    Det var väl inte dyrt....? En vanlig semesterresa för en familj på två veckor hamnar ju i de prisklasserna. En bröllopsresa för två med lite lyxigare tillval, jag tycket det är en normalnivå för något sådan...

Vi planerar bröllopsresa nästa vinter (2010/2011) till Mexico, kan ju säga att där pratar vi ca 100 000 eller mer
  • Tea80

Min ring ca 4000 då vi hade guld att smälta ner,priset är för stenarna och arbetet
    Mannen ny förlovningsring 1500 för arbetet av gammalt guld
    Klänning 400
    Skor 300
    Hår smink gratis då min syster är frisör och makeup artist!
    Skor man 600
    Slips 300
    Mat står mina föräldrar för är endast 15 st
    Dryck 2500
    Foto gratis dukig svåger!
    Blommor 300 kr då min syster binder buketten!

Så summan av kardemumman för vår del blir ca 10.000:-

• charmed84

jag tycker fortfarande en resa på 60.000 är dyrt men det är upp till var och en huvudsaken är väl ändå att man är tillsammans med sin man om det är en resa för två till stockholm eller en jorden runt resa det får ju budgeten avgöra

• Vi Som Drömmer Om Bröllop
    charmed84 skrev 2009-08-16 16:59:41 följande:
    jag tycker fortfarande en resa på 60.000 är dyrt men det är upp till var och en huvudsaken är väl ändå att man är tillsammans med sin man om det är en resa för två till stockholm eller en jorden runt resa det får ju budgeten avgöra
    då lär man väl bo på 5-stjärnigt eller nå't för att komma upp i sån prisklass, allt handlar om val. en annan skulle ju kunna ta minst 3 resor för samma mängd pengar .
Svar på tråden Hur mycket kommer erat bröllop att kosta?