• JanetKim

Hur mycket kommer erat bröllop att kosta?

Som sakt som ovan....
    Räkna med allt!

• Svar på tråden Hur mycket kommer erat bröllop att kosta?
  • SessanPrinsen

Asså det kostar om man vill ha ett bröllop. Det går ju att hyra en opersonlig lokal, göra mat själv, göra dekor själv och köpa en billig klänning osv. Vi lägger ju pengar och prioriterar olika.

Jag personligen skulle aldrig orka vara så duktig på att laga maten själv. Vi gjorde inbjudnignskorten och alla trycksaker själva, och det tog sån tid även om vi bara var 50 pers. Det var roligt och personligt, men det kostade tyvärr inte mindre än om vi hade tryckt upp på tex calligrahpen.

Vi utgick från "hur mkt pengar behöver vi för att få det vi vill ha" än att utgå från "vad får vi för de pengarna vi faktiskt har". På så sätt kunde vi spendera som vi ville, på saker som vi önskade och fick vårt drömbröllop.

Ingen av oss ville ångra oss efteråt, att vi inte hade råd och tvingades välja nåt annat. Vi ville gifta oss på ett slott och ha hela den miljön. Klänningen och ringarna var dyra. Men jag siulle ångra mig om jag inte fick den klänningen jag ville ha och ringarna har man ju resten av livet.

Det vi la minst pengar på är blommor och dekoration. Vi hade en jättefin dukning, med vitvinslgas, rödvinsglas, champagneglas och vattenglas samt martiniglas med gerberas i. Så det räckte gott och väl. Sen var det ju favorasken och festprogrammet. Det räckte, för middagslokalen var ju ändå så fin! ville göra allt annat enkelt =)

Vi gick all in så att säga och om vi blev fattiga efteråt, ja då har vi iaf haft ett drömbröllop. Blir vi rika efteråt, ja då är det bara bra. Hur det en skulle bli EFTERÅT så skulle vi ändå inte ångra oss att vi la så mycket pengar på vårt bröllop!!

Läs mer om bröllopet imin blogg sessan82.blogg.se. Kolla i menyn under kategori: Bröllop

• Berri

Ojj har ingen anning men hoppas det inte blir mer än 250 tusen!!

Men då räknar jag med allt.. Men det är rätt så vanligt att ett bröllop me 600 personer hamnar runt de summorna =)

• Tausen

Vi har budget på 20 000 + ringarna ca. 14 000 och resa får vi se då vi önskar oss den i present.

• Tausen

vi blir väl runt 90 pers

Tausen skrev 2009-10-13 11:40:47 följande:
    Vi har budget på 20 000 + ringarna ca. 14 000 och resa får vi se då vi önskar oss den i present.
  • BlomAnna
    Berri skrev 2009-10-13 11:40:13 följande:
    Ojj har ingen anning men hoppas det inte blir mer än 250 tusen!!Men då räknar jag med allt.. Men det är rätt så vanligt att ett bröllop me 600 personer hamnar runt de summorna =)
    Lite OT och nyfiket av mig men hur kommer det sig att ni bjuder 600 personer till ert bröllop?
  • Red Scarlet

Jag slår vad om att Berri eller hennes respektive inte har helsvenskt ursprung? Annars måste det ju vara hela sockeln ni bjuder...eller så är ni sjuuukt sociala

• Ne11ie

Drar samma gissning som Red Scarlet, har en vän som är från Libanon och på deras bröllop var det 1000 + pers

Men jag får säga att det är inte dåligt att komma undan med 250 tkr om man är så många

• 090208

Men ar det sa kul da? Man kommer ju anda inte hinna prata med alla...

Tausen:
    HUR klarar ni det??

• FrökenW

80000 kr för 9 gäster (ringar och bröllopsresa 3 dagar till Rom inräknat)

Svar på tråden Hur mycket kommer erat bröllop att kosta?