Hur mycket kommer erat bröllop att kosta?
Som sakt som ovan....
Räkna med allt!
Som sakt som ovan....
Räkna med allt!
Ca 100.000 med 100 gäster. Försöker spara in på allt, men mer än så här går nog inte. Då är ringar och resa inräknat.
Drygt 130 000 har vi räknat med, men då är allt inräknat från minsta lilla strumpa till mat, dryck, ringar, dekorationer, trycksaker, tidninsannonser etc.
Vi blir 60 gäster.
Så beräknar vi att bröllopsresan kommer att gå på drygt 100000 med.
Vi ska även önska oss resecheckar i present.
Vårt bröllop kommer gå på 68.000 plus bröllopsresa 2 veckor Mauritius för 50.000
Hallå sessan!!! Vilken fin klänning du hade på ditt bröllop, vad är det för märke, vart har du köpt den och ca vad kostade den?? Blev bara lite nyfiken...
Vi räknar med ca 10-15000 på ca 20 gäster.
Vi har sagt max 20 000 kr, bröllopsresan är då inte inräknad, men ALLT annat är med i beräkningen. Antal gäster bli ca 45-50 st.
Vi har räknat på ca 55 000 kr exklusive bröllopsresan och det blir 75-80 gäster.
75 000 kr från inbjudningskort till tackkort, för 55 pers o tre rätters i herrgårdsmilj,samt 30 000 kr för bröllopsresan.
ja just det; i de där 75 000 kronorna ingick även alla tre ringarna, ca 22 000 kr.. så slutsumman blev inte så mastig.. o minnena från festen gör oss rika varje dag efteråt!
vi hade nämligen en underbar utomhusvigsel o toppenrolig middag o bröllopsfest! vi la förresten ca 6000 kr på musiken vilket vi absolut tyckte var värt varenda krona; att det funkar med sång o musik till vigsel o till dansen var jätteviktigt för oss!
hhmmm svår fråga tror det kommer landa någon stans på 200 000kr Och det blir ca 100gäster tror jag! Men det är utan resa. den får vi betala själva!
Mina föräldrar
åh tänk om våra föräldrar ville betala allt för oss...skulle inte kännas konstigt utan bara skönt (under förutsättning att de har råd då förstås).
Vår nuvarande budget ligger på 250 000 (ca 80-90 gäster) med bröllopsresa inräknat men inte fickpengar på resan samt riktigt alla småkostnader då jag tänkte köpa t ex underkläder, skor, inbjudningskort mm på "löpande lönekonto" samt . Vi tänkte nog inte önska oss några presenter då våra gäster måste resa plus betala boende i närheten och vi tycker detta är tillräckligt.
Vi får 100' av våra föräldrar resten pyntar vi själva.
Men det är skitsvårt att sätta en budget tycker jag, särskilt för att jag inte vet riktigt hur mkt gästerna kommer dricka för så nuvarande budget bygger på en uppskattning av hur törstiga de kommer vara..
en ska till, våra ringar är inte heller inräknade då M2B köpte dem till vår förlovning (vet inte vad de kostade)
Nä känns inte alls konstigt. Pappa och mamma ville betala.
Jag får väl se det som min födelsedags present då det också är min födelsedag när vi gifter oss.. haha
åh då kommer din M2B undan lätt på er bröllopsdag (eller kommer du "kräva" dubbla presenter ?
Coolt att gifta sig på sin födelsedag, vilken present!
Hmmm, närmare 200 000 kr kommer kalaset att hamna på!