Hur mycket kommer erat bröllop att kosta?
Som sakt som ovan....
Räkna med allt!
Som sakt som ovan....
Räkna med allt!
Vi kommer hamna på 150.000 ungefär. Vi har egna pengar men både hans och mina föräldrar vill verkligen hjälpa till så vi får se hur vi gör det.
Tror att vi landade på ca: 200 000:- utan bröllopsresa.
Sambon överraskade mig med att sitta och göra en helt spontan bröllopsbudget igår kväll!!
Vi kommer ha ca 45 gäster, och enligt hans beräkningar kommer det att gå på ca 55000 kronor. Och så får vi ju lägga på lite till oväntade utgifter, så drygt 60000 räknar vi med. Exklusive resa... Plus att vi kommer få ca 10000 i bidrag från mina föräldrar, så det blir runt 50000 för oss att spara ihop!
Vårt kommer kosta ca 150000 kr inkl bröllopsresan (19 dgr och då åker vi till New York och Hawaii). Vi får ca 60000 kr från våra föräldrar. Resterande finansieras via ett utökat bolån och besparingar. Vi vill inte ha ett superlyxigt bröllop men vi vill inte heller dra in på det vi verkligen vill ha. Vi kommer bjuda ca 55-60 personer.
Jag blir nästan rädd när jag hör hur dyra bröllop ni har :) Vi sparade ganska mycket pengar genom att jämföra var saker och ting var billigast, bland annat köpte vi ganska mycket av dekorationen för bröllopet hos www.myheart.se/ t ex!
Vårt bröllop kostade 78 000kr. Då hade vi 67 gäster inklusive oss själva.
Vi betalade 530 kr per person, för 3-rätters middag med serveringspersonal, lokalhyra, porslin, städning m.m.
Då fick vi ta med egen dryck.
Vi hade festen på en herrgård utanför linköping.
Mer priser:
Ringen 7700
brudgummens kläder 3500
brudens kläder 7000 inkl smycken o skor klänningen kostade 2500
smink o hår 2500
bilen från kyrkan var lånad 0 kr
brudnäbb 300 kr
inbjudningar o tackkort 3000 kr
tårtan gjorde en kusin
brudbuketten gjorde mormor.
presenter till alla som hjälpte till 3000
De ovan + tärna , tostmaster, barnvakter mfl.
Vi har bjudit 80 pers. Hade en budget på 30 -35 000:-. Den har vi dock redan "spräckt". För hela kalaset blir nog slutnotan ca 40 000:-. Försökte hålla nere kostnadena
Pris ex:
Mina kläder: 5000:-
M2bs kläder: 4000:-
Dansband: 5500:-
Dukningsprylar: 2500:-
Blommor: 2000:-
Inbjudningar: 1000:-
Smink: 1000:-
Då ska detta inhandlas:
Alkohol (vi bjuder till maten, har sedan självkostnadsbar)
Mat (vi lagar själva)
Tårtingredienser (kompis bakar)
Har "tur" som har smink och frisyrkunning syster Några slantar sparas på så sätt in.
Ja just det...min ring kostade ca 5000:-
Cirka 60.000.
Ingen bröllopsresa.
Runt 50 gäster.
Bara egna sparade pengar.