Hur mycket kommer erat bröllop att kosta?
Som sakt som ovan....
Räkna med allt!
Som sakt som ovan....
Räkna med allt!
Det här med resa drar ju lätt iväg i höga prisklasser om man gärna vill åka långt bort, vara borta länge, bo bra och ha en bra reskassa med sig.
Vår resa går på 95000 kr totalt för oss båda.
Då ingår:
*Flyg t/r Stockholm - Barbados
*Inrikesflyg Barbados-Antigua, Antigua-Guadeloupe, Guadeloupe-Barbados
*Tre veckors hotell, varav ett är all inclusive, ett standard hotell och ett lägenhetshotell
*Fickpengar á 25'000 kr för mat och ev. aktiviteter
Ser man det så så tycker inte jag att det är så fruktansvärt mycket pengar. Sen är det klart att man kan dra ner det och åka en vecka till Grekland eller liknande om man vill det. Personligen ser jag det som ett bra tillfälle för egen del då vi ännu inte har några barn och då kan passa på med långresa.
Vårat bröllop kommer att kosta runt 70 000. Då har vi fest i bystuga för 80 personer. (Bröllopsresan är inte inräknad.)
Catering.
Vigselringen är mina föräldrars vigselring som jag gjort om lite.
Buketten o övriga dekorationer binder en släkting som är florist.
Fotograferingen sköter en nära vän.
vi kommer göra mycket själva och få hjälp av vänner så vårt bröllop blir ine så vansinnigt dyrt. kommer ha 70 gäster och har beräknat ca 23-25000 för allt. inte bröllopsresa inräknad.
Hade satt som gräns 20000 men valde lite dyrare ringar o kom på att vi måste hyra stolar till vår utomhusvigsel och ja, det drar iväg rätt fort. Men tycker ändå att vi kommer få bra mycket för pengarna.
klänning 2500 kr från kina
brudgum kläder 1500 kr
mat buffé som vi gör själva o med hjälp av släkt.
smink fixar en kompis som är make-up artist
blommor o dekorationer gör jag själv (är florist)
valde lokal strax utanför stan i en bydgegård, betalar inte ens hälften av vad det kostade i stan
gör inbjudningar mm själva
fotar gör vår granne som är fotograf
handla alkohol från tyskland
ja just ja, vi har turen att känna många som sysslar med musik, så underhållnningen är gratis :)
kan tillägga att vi var 70 pers å då var det 14 barn!!
En liten fråga bara... Förlåt TS om jag stjäl din tråd...
Alla ni som lägger ner större summor (närmare 100´000 eller mer) har ni bra betalda jobb, tar ni lån eller hur finansierar ni bröllopet? Har ni sparat länge?
Är bara nyfiken... Skulle själv vilja lägga ner mer än våra 85´000 för att verkligen få det bröllop vi vill ha, men tom jag som alltid drömt om ett prinsessbröllop börjar backa & undra om vi inte ska skita i allt & lägga pengarna på oss själva istället...
Ni som redan gift er; var allt värt pengarna ni la ut?
Det var värt varända liten krona..... men man kan alltid överväga att titta på billigare varianter först innan man bestämmer sig...
Vi skulle ta caiting allt var klart förutom ebställningen... då vi sprang på liter prister att gjöra själv
caitring skulle kosta ca 12 000 för oss med 70 pers,
Men det blev att vi köpte köttet färdigt skuret i från lilla affär brevi så var all runda slängar med Läsk å tårta 5000 kr
då hadde vi buffe med rostbiff skinka två andra kött sorter med sallad å poatis sallad mm
Ser att det är lite stavfel men jag har fixat mina naglar å är ovan att skriva med längre naglar som jag har nu! :D
jag har nu inte räknat ut allt, vissa poster oinköpta än men hummat summan på dom
och utan smekmånad
så 50.000:-
så har vi ingen live underhållning och ingen transport inräknat
vi är 47 pers totalt
vår prel. budget var 25´t men det sprack
Vet inte riktigt exakt vart vi landar ännu men vi har 170 gäster och kommer gå på ca 150000-160000... Mycket pengar men vi klarar oss på det min fästman och min familj sparar ihop =)
Då är inte bröllopsresan inräknad men det blir nog en sista minuten nånstans.. Spelar inte så stor roll vart bara jag o min man får va för oss själva och njuta =)