• Hvidbrud

I vått och torrt och väntan

Hej!
    Vi hade också massr av kattungar varje sommar när jag var liten, så helt fel blev det inte .
    Nu ska vi ut och gå. Det var meningen at vi skulle hälsa på svägerskan och kusinerna idag, men svägerskan var trött (kan man ju förstå med tre barn varav ett är 2mån...) Så det blir i morgon istället!
    Idag ska jag laga kalops- farmors recept!

Krya på dig kramar till Sonja!
    Min lilla sov 9 timmar i sträck igår! Wow! Hon är ett matvrak utan like! Vägrar släppa tutten. Hon ålar och har sig för att pressa ner mer. Så sööt, men sen kommer ju det extra upp igen över både liten och mamma, då är hon mest äcklig . Men söt...
    Nä, nu gnyr hon för mycket!
    KRAAAAM!!!

Instämmer med Ingis, at en gåtur skulle passa bäst näsa söndag

• Hvidbrud

Lanovia: Vad härligt! Låter som ett förlösande skratt!

*Undraromninnissover*

Min bästis ringse och frågade om hon fick sova här i morgon. Klart! Gud vad roligt! Vin och snack och frukost. Och batman är ledig, så han kan passa lilla E.

• Hvidbrud

Oj oj oj! Det tog tid att läsa ikapp! Nu har jag ju inte tid att komentera, lilla E är otålig...

Men med risk för att bli lynchad har jag inte sett något av han med dubbelnamnet på julafton... då är ju tomten hoss oss. Men Kalle. Det missar jag aldrig! (var på Nya Zeeland när jag var elva över jul, då spelade mamma och pappa in kalle åt mig så jag kunde se det när jag kom hem... )(fast det var ju inte samma sak...)

Sonja: oj oj oj! Så skönt at ni mår bättre nu! Maken blir vaccinerad på jobbet (typ i december i danmark) Jag hade tänkt skippa det, men nu blir jag lite orolig. Vill ju inte smitta lilla E. Hon är för liiiten för att bli sju. (även om 6200g käns stort när hon vilar på min arm.)

• Hvidbrud

Lanovia: Ja! Det är ju underbart att du örjar kunna greppa tanken om förlossningen. (skulle gärna ha bytt med dig ) Jag är inte säker på at jag kan komma med på träff nästa helg. Vi har gäster från odense då.

Leksi: Underbart med UL. Mendet med framflyttningen, ni var lite osäkra på när du hade ÄL, eler hur kan det komma sig?

Nä, nu tror jag at jag skaglida på socherna ut i köket och baba en babankaka av de bruna bananerna, innan de förvandlas till bananflugor! Och dricka kaffe!
    Kraaaam!

• Hvidbrud

Ha ha! Behöver mitt kaffe! Oj, jag skriver som om jag druckit för mycket! Glida på sockorna ut i köket och baka en banankaka, ska det ju stå!

• Hvidbrud

Åh, vad ni skriver... Några dagar hinner man inte titta in och man har mängder att inhämta! Det får bli lite senare! Vill bara säga hej! Allt bra och jag ska vaccineras nästa vecka... Aj!

• Hvidbrud

Heeeej!!!!

Liten sover så jag passar på att sitta här med er lite. Ninnis och ankans plupp lyser ialla fall
    Hon ville inte sova inatt (jo, kl 3) så hon vaknar nog först fram åt eftermiddagen. Har inte hjärta att väcka henne, då gråter hon så hjärteslitande med nerböjd darrande underläpp och små små tårar som rinner ner för de runda kinderna. Nä, jag låter henne sova lite till.

En Smommy är jag iallafall inte! Usch, fick helt ont i magen av att läsa det. Skulle man göra allt det käns det som om man inte kan vara fullt närvarande i något av alla hundra grejerna man ska göra perfekt. Nä. Mommy räcker för mig och min mamma är verkligen en av mina förebilder!

Ankan: Magen ska nog växa och bli stooooor! Det är så härligt! Skönt att du inte gått upp så mycket, jag har fortfarande 12kg förmycket kvar... Det dallrar liksom när jag går, konstig känsla. Men jag klappar mig själv på axlen och säger, det var bara 12 veckor sen jag födde, de ska nog försvinna tids nog.

Maken bjöd mig på massage i förrgår. Åååhhh... Det var så skönt! Fortfarande stel och öm i muskler och led, men mycket mycket bättre.

• Hvidbrud

Ninnnis: Vilket underbart telefonsamtal! En sån guldklump han är, din gudson! *Hjärtar*

• Hvidbrud

Batman=bäst!

Det är svårt att veta hur man ska göra med hennes snea dyngsrytm. Hon har inte somnat innan halv tolv ännu, helst somnar hon kl ett och sover 12 timmar med ett mål mat efter 9 timmar. Jag klarar det bra, men batman ska ju upp kl 6, så det är värre för honom. Dessutom missar hon de ljusa timmarna nu när hon sover bort hela dagen....
    Någon som har ett tips?

• Hvidbrud

Åh, stackars chefen och tur för er! Hoppas verkligen att man kan slippa bli sjuk. Batman har fått sin kallelse idag och han blev så glad. Han skulle inte bli vaccinerad i danmark förrän i januari!! Han övervägde att ha mask på när han åker tåg, alla människor och trängsel. Nä, han får se till att hålla sig frisk, så lilla E inte riskerar att bli sjuk.

Fru Bygg: Visst är det helt otroligt att man är mamma! I början kunde man liksom glämma det i några ögonblick. Nu efter 3 mån, har det börjat sjunka in mer och mer. Den lilla människan, med sin helt egna personlighet är min dotter. Jag är hennes mamma och hon har legat i min mage. Det var hon som sparkade och hoppade stuttsmatta på min urinblåsa...

Svar på tråden I vått och torrt och väntan