I vått och torrt och väntan
*hjärtar lillankan*
*hjärtar lillankan*
Ja, jag tycker också att det är på hennes premisser och att dte får vara så. Men. Maken får sova i gästrummet och jag saknar honom ... Så om i fall att...
Min systers barn somnar klockan åtta och vaknar kl åtta. Det har de gjort sen de föddes. Hon kommer ju hit snart när kusinen ska döpas, då kanske hon kan lära oss några fiff.
Åh, när liten vaknar ska vi gå och köpa sidenband till dopklänningen! Kusin M ska döpas i samma klänning (som alla vi syskon och kusiner också döpts i) Men jag var den senaste tjejen som hade den, så nu saknas det rosa bandet. (ja, inte könspolitiskt korrekt, men ändå...)
Åh, jag hör ljud från sovrummet. (nån ligger och grymtar, vem kan det vara?)
He he, läste mataffären och tänkte, va? kan man beställa mattor på ica?
Ankan: Åååhhh! Halvvägs i morgon!
Oh, lanovis, snart är det dax! Oj, vad fort det går!
Blommis: Jo 9-9 skulle vara skönt... (är glad för att hon inte vaknar kl 6 pigg som en lärka )
Nu ska jag sätta på "worldmusic"kanalen på tvn på mellan hög volym och se om det får gång i den lilla sjusovaren!
Kraaaaaam!!!!!
Jag kollar till henne minst en ggn i timmen, men det är för att jag saknar henne... Men på natten, då sover jag Babylarm har vi inte heller... och ingen katt för den sakens skull...
Du skrämde inte mig heller, jag dansade pata pata med den lilla och bytte bajsblöja och ammad och lekte pussleken och imiteramintungaleken...
¨nu ska vi promenera!
Ankan: åh, så fiiin lillankan är! det som ligger överst i bild är det som är närmst sonden, så din moderkaka ligger i framvägg, det kan medföra att du kanske inte känner sparkarna så mycket. (det kan du vara glad för senare... )
-om det nu var mitt på magen bilden togs...
www.niomanader.se/content.asp bra beskrivning av moderkakans placering