• passionsblomman

I vått och torrt och väntan

Vi fortsätter vårt umgänge och hänger med i alla livets svängar...

...förra tråden:

www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3414645.html

Du som läser här gör det på egen risk, ty här räds vi icke sjukhus, kroppsvätskor eller prat om sexlivet.
    Gemensam faktor har varit längtan efter barn. Såhär flera långa trådar senare är det vänskap som förenaar, minst lika mycket.

• Svar på tråden I vått och torrt och väntan
  • Daa

Med "Bruttan" menar jag givetvis Blomman i det här fallet.
    *suckar*

Men Bruttan, har du hört nånting från din syster?

• Ninnnis
    Daa skrev 2009-09-27 15:34:09 följande:
    De senaste gångerna (och det var ganska länge sen det med) har jag dock mest varit ett s k rundningsmärke för de rappa nittonåringarna.
  • passionsblomman

Åh vad länge sedan vi hörde av Hvidis och Ingis nuuuuu! Är det å det ska bli nu när det ploppar ut bebisar överallt?

och hur är det med förvärkarna i tråden idag? och allt annat? Bakar alla sig halvt fördärvade eller vad gör ni?

Vi skulle baka, så jag kånkade hem a lot, men sedan åt vi glass istället

Jag köpte en särskild burk bara för MIG som jag ska hämta lite ur senare. Hägendaas Baileysglass närmare bestämt. DEN ni!

• Ninnnis

Baileysglass?! Mmmmm.... Var den så god som den låter?

Jag saknar också Ingis & Hvidis! Men de har antagligen fullt upp...

Jag har skjutsat maken till Kastrup, gått långpromenad med vooven och lagat mat. Nu ligger jag och vovven i soffan och myser

• passionsblomman

Den är kvar i frysen än, men take my word: den ÄR så god som den låter! *slurp*

Jo, nyblivna mammor brukar ha fullt upp.

Det verkar passa dig mycket bra att ha hund Ninnis, friskis som du är och allt.

Rasen jag skulle vilja ha finns valpar på lite nu och då har jag sett, men de är förbaskat dyra de små liven! HEMSLA prise r har det blivit på alla småraser senaste åren, bara för kändisbrudarnas handväskehundar.

• Villemoa

Ja du kan ju tänka dig en liten plutt på 82,5 cm som springer runt här med klubban i högsta hugg och ropar "bo-bo" (=boll) Mammas lilla hjärta

Jag har bakat äppelpaj idag med....en av mannens kompisar var över på en fika ikväll och jag tar varje chans jag får att baka lite gott äter ju för två (även om de säger att man inte behöver det )

Daa skrev 2009-09-27 15:34:09 följande:
    *hjärtar Moa med den lilla innebandyklubban *
  • Hvidbrud

Läste om din burk, Blommis, och i denna trådarna förde tankarna till en helt annan slags burk, bara till dig. Jag fatttade inget!
    Liten sov inget på hela dan igår 12 timmar vaken tid... Sen var hon vaken varannan timme hela natten=trött mamma. Idag har hon sovit till nu... Ska bli spännande att se hur natten blir. Tror att jag ska leka mycket med henne nu, så hon vill sova bara liite inatt. Börjar bli lite småknäpp av denna avbrutna sömnen. Men det hör ju till. Ljuvliga unge!
    Hon har börjat hänga fast i mitt hår nu. Tar fatt och håller. allt med händerna har börjat bli spännande ialla fall, så vi leker och leker.

Innebandy var kul. Det och voleyboll var de enda "kilsporterna" jag gillade i skolan. Skulle säkert ha valt chearleadingdans idag om jag var 10 och kunde välja... Inte som 33åring dock Nu har jag bara lust att dansa pata-pata-dans!

Äppelpaaaj... *Dreeeggeeeellll....*

Moa med bandyklubba... åh, vad gulligt!

Skulle kolla något viktigt på näten, men det har jag glömt vad det var nu... Denna hjärnan... Syntax error...

• Ninnnis

Vilken söt liten innebandyspelare, Villemoa

Blommis, du har rätt i att vovven passar perfekt in i vårt liv. Han älskar våra långpromenader och utflykter, och han älskar våra myskvällar i soffan Han tillför så mycket i våra liv, en riktig liten glädjespridare!

Eftersom maken är i Tyskland ett par dagar ska jag kompa halva dagen imorgon och umgås med vovven. Bra start på veckan!

• passionsblomman

Villemoa: jaså, hon kör hög klubba den lilla räven...

Gú vad söta de är när de har de där småååå sakerna och ger järnet!

Ni skulle sett den ena killen som skulle vara målis idag! han såg ut som en Michelin-gubbe som någon pyst ur lite luft ur här och där...hihiii! Och så gav han tummen upp ill sin pappa på läktaren och ögonen lyste av stoltjhet där bakom hjälmens galler...Himmel vad jag fnissade inomords!

Hidis, jag vet att jag säger det i onödan men ändå: njuuut och ta in allt du kan i dina trötta sinnen nu! Vips är hon åtta och skriker i hallen att du slarvat bort hennes cheerleading pom-poms.
    Bebisdoften är borta ur huset och du sitter vid sängkanten på kvällen när hon somnat och undrar hur fasen allt kunde gå så fort...
    Skit i ALLT som inte är viktigt och bara var i stunden så mycket du någonsin kan.

• Ninnnis

Hej Hvidis! Jobbig med sömnen, men underbart att lillan gör framsteg med händerna

Jag var en sådan unge som skulle testa alla sporter. Till och med cheerleading har jag hållit på med, men då var jag nog 16-17 tror jag...

Svar på tråden I vått och torrt och väntan