Nu har jag äntligen kommit in på BT igen. Verkar som sidan har legat nere ett tag, eller iallafall på min dator.
Idag var vi på besök hos Barnmorskan och allt såg bra ut med lillsnuttan. Hon växer precis som hon ska och barnmorskan tror att hon kommer väga runt 3300-3500 g vid BF, så det känns ju bra. Hon har legat med huvudet neråt (alltså lillsnuttan, inte barnmorskan ... ) nu ett bra tag, men idag sa BM att hon hade sjunkit ner mkt mer och var i stort sett fixerad. Detta är dock tyvärr inget tecken på att förlossning närmar sig.
I helgen har min familj varit på besök och det var mkt skoj. Det var ett bra tag sedan jag såg dem och nu kommer jag väl inte att träffa dem igen förrän lillsnuttan är född. Det tar dock mkt på krafterna att ha så mkt folk i huset hela dagen, kände jag för när kvällen kom och de var på väg hem igen så var jag helt slut. Vid 22-tiden blev jag riktigt ledsen och började gråta för att jag var så trött och ville bara sova. Maken som inte förstod varför jag inte bara gick och la mig, tröstade mig dock och som alltid känns allt bättre i hans famn! Vilken tur att jag har en sån underbar man! Det är intressant hur man kan gråta för småsaker när man är gravid. Nu i efterhand förstår man inte varför man var ledsen.
Tyvärr blev det inget bakande i helgen. Dessvärre så åkte lite av de redan bakade kakorna fram till min familj, så nu har vi nästan inget infryset. Jaja, detta är ju sista veckan på jobb innan jag är ledig, så jag hinner nog baka lite innan det är dags för förlossning.
Vilket långt ego-inlägg detta blev. Hade ju läst igenom hela helgens inlägg från er alla, men nu kommer jag inte alls ihåg vad jag skulle kommentera. Skyller på gravidhjärna!
Ha det bäst, nu ska jag försöka arbeta lite iallafall!