• passionsblomman

I vått och torrt och väntan

Vi fortsätter vårt umgänge och hänger med i alla livets svängar...

...förra tråden:

www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3414645.html

Du som läser här gör det på egen risk, ty här räds vi icke sjukhus, kroppsvätskor eller prat om sexlivet.
    Gemensam faktor har varit längtan efter barn. Såhär flera långa trådar senare är det vänskap som förenaar, minst lika mycket.

• Svar på tråden I vått och torrt och väntan
  • lanovia 08

Ninnis, vilket sött mess från maken. sådana är ju underbara.

ja skrapa rutorna kändes riktigt burr. Men inget mot Bruttans snö.

• Hvidbrud

Idag skrattade lillmuffin för första gången! Oj vad tårarna trillade!! Så söööt hon är!

• Daa

Åh, Jenny, hur är det? *orolig* Får du kontakt med vårdcentralen? *kramar*

*vinkar till Sonja* Ses vi i veckan? *ivrigt*

Ninnis: vilket gulligt mess! Sånt kan göra ens dag.

Lanovia: hur känns halsen nu? Fick också skrapa rutor på morgonen. Upptäckte till min stora glädje (har börjat samåka till jobbet) att fler människor i bilen=snabbare varmt och gott.

Bruttan: är snön kvar?

Hvidis: så härligt med skrattande lillmuffin! *smälter*

*hjärtar dansande barn*

• Ankan80

Jenny:
    Låter ju inte så kul om det är njurarna. Men det finns en hel de andra ofarliga orsaker till det onda. Hoppas det går bra!

Här är det trädgårdsskötsel som gäller. Det är ett så otroligt skönt väder. Lunchdags nu.
    Tyvärr orkar man inte så länge, men får varva med mindre krävande moment.

• Daa

Hej Ankan! *vinkar*
    Visst, du har ju ledigt nu (eller kommer jag ihåg fel... )
    Härligt med trädgårdspyssel när det är fint väder.

Nu har jag ätit massa mat. Kunde inte med att slänga bort det som var kvar när jag blivit mätt. Finns viss risk att jag blir lite däst här på eftermiddagen.

• Ankan80

Ja, det är riktigt trevligt!

*vinkar tillbaka*

• lanovia 08

Ankan, härligt med ledighet, är det torsdag du börjar nya jobbet eller?
    Skönt med trädgårdsarbete men glöm inte att lyssna på kroppen. Vilken vecka är du i nu?

Daa, har ni sett snö ännu eller är det bara längre inåt i landet?
    Du är 125mil norr om mig så känns liksom mer ok att du fick skrapa rutor än jag.
    Tackar som frågar, halsen gör precis lika ont nu som när jag vaknade. Är helt tjock.

• Ankan80

Trist med halsont Lanovia. Du får bota det med lite glass

Ja, på torsdag börjar det. Skall bli roligt. Man blir lite rastlös av att gå hemma även om det är väldigt skönt!

V.13+0 alltså v. 14 idag.
    Fick reda på att urinprovet fortfarande visar på GBS, så nu skall jag försöka få pencilin. Har nämligen lite UVI känningar som inte gått över sen förra gången.
    Dock svider det inte, men har de andra symtomen.

• Fjällbruttan

Hejsan

Jenny, hoppas verkligen du får kontakt med VC, du måste ju kolla upp vad i jösse namn som pågår!

Ankan, måste erkänna att jag är så glad att jag är arbetslös just nu... mår så illa hela tiden, men vad skönt att du längtar till nya jobbet
    Hoppas det blir jätebra! Och förta dig inte i trädgården!

Min trädgård är fortfarande översnöad... även om det bröjat töa bort en hel del. men det blåser så det är iskallt ute... måste nog hitta några andra skor än foppatofflorna
    Vet ni, på söndag åker jag till Sundsvall i 3 dagar med min bästa kompis, ska shoppa och så bor vi på hotell
    Längtar, men fasar lite eftersom mitt illamående är så groteskt, ska till BM för inskrivning imorgon så jag ska kolla om det finns nåt annat än postafen mot illamående, det somnar jag av nämligen... svårt att shoppa sovandes
    Som tur var är väninnan också gravid ( ska ha i januari) och hon har foglossning så vi kommer nog att sega oss runt, jag tror det vi ser fram emot mest är att slippa laga mat och sen få sova UTAN barn som stör

Kram till er alla!

• Jenny står brud 090801

Hej alla gulliga tjejer! Nu har jag jobbat färdigt för idag, så skönt. Trodde knappt att det skulle funka att jobba idag. Har fått tid på vårdcentralen nu klockan 15 så jag hoppas att jag får pencillin. Funderar på om jag skall prata med läkaren också om att indianerna inte varit på besök här på tre månader, tror ni han förstår vad jag menar om jag säger så?

Tittar förhoppningsvis in mer i eftermiddag, men det beror som sagt på hur internet hemma funkar.

Svar på tråden I vått och torrt och väntan