• passionsblomman

I vått och torrt och väntan

Vi fortsätter vårt umgänge och hänger med i alla livets svängar...

...förra tråden:

www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3414645.html

Du som läser här gör det på egen risk, ty här räds vi icke sjukhus, kroppsvätskor eller prat om sexlivet.
    Gemensam faktor har varit längtan efter barn. Såhär flera långa trådar senare är det vänskap som förenaar, minst lika mycket.

• Svar på tråden I vått och torrt och väntan
  • passionsblomman

ÅÅåh dansande barn...

Bt krånglar för mig som attans ikväll! Jag kunde inte logga in och skriva helt plötsligt! Disaster!

BT sa att mitt konto inte finns etc. Jag trodde jag blivit anmäld och raderad ett tag. Jag har ju sågat en del dag.

• lanovia 08

Godmorgon. Idag var jag tvungen att ta bilen till jobbet, trodde att jag snabbt skulle kunna hoppa in o köra. men nejdå först skrapa rutorna. Vad tidigt det kändes, i september?!
    Vaknade med svullen och öm hals. Hoppas innerligt att jag inte blir förkyld nu.
    Borde man enligt svininfluensaregler vara hemma idag? Kändes så himlans fånigt att sitta hemma för lite ont i halsen som kanske inte blir något mera. Låta dagens försök gå åt skogen för det...

Blomman de skulle bara våga stänga av dig. Hur skulle vi klara oss här då?? Vad är det för tråd du diskuterar i nu då?

Bruttan, hihi ler åt bilden av lilla vild när hon dansar. Dansande småbarn är ju såååå söt.

Jenny hur går det med magen?

Hvidis 5-dagars besök låter faktiskt lite som i det mesta laget i början. Tur att ni kunde stänga sovrumsdörren mellan varven ialla fall.

• Jenny står brud 090801

tror det är njurarna så jag försöker få kontakt med vårdcentralen nu. Men det är ju inte så lätt
    lanovia 08 skrev 2009-09-29 07:48:02 följande:

Jenny hur går det med magen?
  • Ninnnis

*hjärtar lilla vild som dansar*

Lanovia, skrapa rutor redan? Brrrrr...

Jag fick ett så gulligt mms av maken imorse. Vi har pratat om vovvens åksjuka och försökt komma fram till när och varför han kräks/inte kräks (han kräks bara när vi åker hemifrån och aldrig när vi är båda i bilen). Nu fick jag ett mms med en bild på mig med vovven i famnen, taget i bilen när vi hämtade honom hos förra ägaren, med texten "Inte konstigt att han INTE kräktes i denna famn... Puss saknar er" Vilken bra start på dagen att mötas av det när jag slog på mobilen!

• Fru Bygg

Jenny står brud 090801 skrev 2009-09-29 09:20:24 följande:

tror det är njurarna så jag försöker få kontakt med vårdcentralen nu. Men det är ju inte så lätt lanovia 08 skrev 2009-09-29 07:48:02 följande:
    Det låter inte alls bra. Hoppas du får kontakt med vårdcentralen och får en tid omgående. Annars får du ju ta kontakt med akuten och åka in, om det är njurarna är det ju bäst att kolla upp det omgående.
  • Sonja68

Halloj tjejer!
    Hoppas ni mår bra allihop. Jag följer med spänning plus och inte plus och ultraljud och födslar.
    Håller tummar för allihop att saker och ting blir som ni önskar.
    Blandar mig i lite ang tiden med en nyfödd bebis hemma och släktbesök, eftersom jag har varit med om det också:
    Man har verkligen FULLT UPP med att komma ikapp med känslor (hormonerna härjar verkligen runt i kroppen efter en förlossning och när amningen ska komma igång), amning, bekanta sig med knyttet, bara att gå på toaletten kan vara jobbigt, osv.
    Jag o min man köpte hem köpesfika och hade i frysen vid ev. oundvikliga besök. Baka fanns inte ens på kartan... Men de flesta hade dock med sig eget fika. Antingen fixade de kaffet själva, eller min man. Med första hade jag svårt att gå och stå pga infektion i såren de sytt, så då fick min man byta blöjor och sånt, och då fick gästerna fixa det mesta själva.
    Min man har dessutom varit bra på att säga ifrån; "Nej, nu behöver vi vila och lugn och ro, ni får komma en annan dag" Det har varit guld värt. För man är verkligen jättetrött och sliten och hur kul är det att sitta och gråta hela tiden samtidigt som man försöker amma? Så mitt råd är: Be er man vara er röst och säga ifrån, och avsäg er besök de första veckorna. Vettiga vuxna förstår detta och tar inte illa upp. Det är dessutom roligare att bekanta sig med en bebis som hunnit bli lite mer medveten om och nyfiken på världen runt om kring. Första tiden är det ju mamma (och pappa) som gäller och är det enda bebisen fokuserar på och behöver.

Kram till er alla!

• Sonja68

Jenny står brud 090801 skrev 2009-09-29 09:20:24 följande:

tror det är njurarna så jag försöker få kontakt med vårdcentralen nu. Men det är ju inte så lätt lanovia 08 skrev 2009-09-29 07:48:02 följande:
    Men fy, vad är det som händer?
    Du, om du inte får tid på VC, åk till akuten!
    Var rädd om dig. Kram!
  • lanovia 08

Jenny hur är det egentligen? Har du jätteont? *orolig*

Jag har hamnat på akuten två gånger med svinont i magen/njurarna. Första gången låg jag inne 2-3 nätter men de lyckades inte fastställa vad det var.
    Andra gången tror jag inte jag behövde ligga inne, men då hade de teorin njursten. Dock såg de inget vid röntgen. Men eftersom pappa har problem med njursten var det lätt att tro på den teorin. Och det har jag gjort ända tills vi började vår infertilitetsundersökning och läkaren gjorde VUL. Då såg hon att jag hade en vätskefyld äggblåsa. Detta var inget allvarligt, men vid vissa tillfällen kan det hända att den växte sig väldigt stor och sedan spricker (om jag fattade allt rätt). Detta sa läkaren kan göra väldigt ont och göra att man tror att det är njursten. Och kan också förklara varför båda anfallen har varit runt mens.
    Som sagt två gånger har varit riktigt illa men annars har jag mest haft intensiv smärta runt mens i vänster sida/upp mot njurarna.
    Åk till akuten och kolla upp det om du har väldigt ont, inget du skall gå o dra på.

Svar på tråden I vått och torrt och väntan