• passionsblomman

I vått och torrt och väntan

Vi fortsätter vårt umgänge och hänger med i alla livets svängar...

...förra tråden:

www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3414645.html

Du som läser här gör det på egen risk, ty här räds vi icke sjukhus, kroppsvätskor eller prat om sexlivet.
    Gemensam faktor har varit längtan efter barn. Såhär flera långa trådar senare är det vänskap som förenaar, minst lika mycket.

• Svar på tråden I vått och torrt och väntan
  • passionsblomman

Det är när man inte kan andas...skithemskt!

Nu ska jag snart åka och köpa Andbeyonds blommor!

Ninnnis skrev 2009-08-20 07:42:50 följande:
    Villemoa, vad är anafylaktisk chock? Låter allvarligt...
  • Sonja68
    Villemoa skrev 2009-08-19 22:06:04 följande:
    Skönt att höra Bruttan att det är bättre med din syster, fortsätter också hålla tummar och tår! Vilket KS är hon på, Solna eller Huddinge? För är hon i Huddinge så är hon bara ett stenkast bort från mig Blommis; håller med dig om att jag är tacksam över att bo i Sverige! Hade vi bott i något sämre bemedlat land när Moa hamnade i anafylaktisk chock så hade hon inte varit med oss idag
    Jag håller också med! Min Katja hade kanske också strukit med om hon inte fått så bra vård när hon drabbades av det elaka RS-viruset bara 2v gammal. Vi fick ligga på isoleringen på det stora länssjukhuset där hon fick hjälp med andningen, inhalera Bricanyl och pulmicort (mot den medföljande lunginflammationen). Vi var där en vecka och många tankar hann man tänka under den tiden... Denna gång funkade sjukvården, när vi som mest behövde den
  • lanovia 08

Bruttan, lite sent att börja hålla tummar och tår nu kanske. Men jag gör det ändå för säkerhets skull. Stackars syster, men skönt att läget verkar ha stabiliserat sig. Så vad är det som gäller nu? Ligga still så länge som möjligt för att barnen inte skall komma ut?

Ninnis, anafylaktisk chock är en allergisk reaktion, men som slår lite värre än t.ex. bara lite eksem. Du kan läsa här www.medeca.se/om-allergichock/om-anafylaktisk-chock.html , förklarar nog bättre än vad jag gör.

• lanovia 08

Visst finns det saker att klaga på inom svenska sjukvården, men det kommer det nog alltid göra så länge det finns en mänsklig faktor inblandad (även om man i bland verkligen kan fråga sig hur t.ex en läkare kan skicka hem en person med brusten blindtarm och diagnotisera det med magsjuka).

Men i det stora hela kan vi verkligen vara glada för Sveriges sjukvård och sociala system överhuvudtaget. Bodde några månader i Spanien och det lärde mig uppskatta Sverige väldigt mkt mera. Försöker tänka på detta när folk gnäller för mycket, vi har det oerhört bra i detta land.

• lanovia 08

Huvudvärken släppte till slut igår efter ytterligare en alvedon. Så vi kom oss iväg och fick inhandlat lite virke och annat. Idag skall pappa hjälpa oss såga till brädorna till staketet och börja sätta hörnstolparna. Det är allt han får göra för resten vill vi klara själva.
    Måste ju lära oss någon gång, men är så lätt att låta pappa som kan göra det.

• lanovia 08

Vad spännande (med blommorna alltså)!!!
    Lycka till!

passionsblomman skrev 2009-08-20 08:12:50 följande:
    Det är när man inte kan andas...skithemskt!Nu ska jag snart åka och köpa Andbeyonds blommor!
  • Ninnnis

Tänk vad mycket man kan råka ut för, utan att ens veta om att det finns... Vi kan verkligen skatta oss lyckliga för att vi lever i ett land med en väl utvecklad sjukvård, även om det såklart finns brister här också.

*hoppas att vi alla är förskonade från sådana hemskheter i framtiden*

• Ninnnis

Spännande! Lycka till

passionsblomman skrev 2009-08-20 08:12:50 följande:
    Nu ska jag snart åka och köpa Andbeyonds blommor!
  • Leksi

Åh Bruttan! Fortsätter hålla tummarna för att din systers tvillingar stannar kvar en massa veckor till i magen. Fy vad jobbigt! Är det hennes första barn?

Svar på tråden I vått och torrt och väntan