• passionsblomman

I vått och torrt och väntan

Vi fortsätter vårt umgänge och hänger med i alla livets svängar...

...förra tråden:

www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3414645.html

Du som läser här gör det på egen risk, ty här räds vi icke sjukhus, kroppsvätskor eller prat om sexlivet.
    Gemensam faktor har varit längtan efter barn. Såhär flera långa trådar senare är det vänskap som förenaar, minst lika mycket.

• Svar på tråden I vått och torrt och väntan
  • Daa

Så var lunchen över och dags att logga ut. Som vanligt kommer jag inte att kunna hålla mig härifrån utan måste kolla läget lite.

Skulle man kunna få en sammanfattning av "skalan"? Vet att det inte var så länge sen, men...

Hoppas ni alla får en fin eftermiddag.

• lanovia 08

Vad ni skriver, har massa att kommentera på, men har glömt allt redan så jag får la börja från början o kommentera inlägg för inlägg.

Tänk nu är lillmuffins här! En ny liten mäniska på denna jord. Grattis Hvidis med familj. Tänker på er.
    Hoppas hon hör av sig SNART!!!

Förösker sätta mig in hur det känns att gå o lägga sig sista kvällen och sedan sitta där på tåget och veta att snart så kommer våran bebis vara hos oss.

• Ninnnis

Fick precis mess från superkvinnan Hvidis!!!!

Lillmuffins är 52 cm lång och 3400g, en lång och slank bebis, med andra ord, precis som sin mor

Allt har gått bra, de ligger och småsover...

Välkommen, Lillmuffins! *vinkar och hjärtar*

• lanovia 08

haha... innan jag läst klart hann jag tänka precis det, perfekta sättet att bli gravid på!!

Men vad roligt med en liten hund!! Jack russel är fina. Skall det bli en pendlande hund då?

Känner igen mig i den där tron om att man är så anonym och ingen annan läser här. Lurade!! Ibland önskar jag nästan att man kunde göra den här tråden privat på något vis.

Ninnnis skrev 2009-08-19 09:30:23 följande:
    Delar med mig av en liten hemlis mitt i all spänning med Lillmuffins födsel...På fredag ska vi titta på en hund! En alldeles bedårande liten jack russell, 18 månader gammal, kom till Sverige från ett "shelter" på Irland i maj. Om vi klaffar med honom och allt känns rätt så åker han med oss hem från Stockholm på söndag! (äldsta tricket i bli-gravid-boken, jag vet... )
  • lanovia 08

Vad det förresten någon som nämnde vin här i tråden?? *slickar mig runt munnen*

Bruttan, vad segt med värken. Hoppas de kommer fram till vad det är så du kan göra något åt det. Ett plus låter ju som ett utmärkt sett att bota sympotmen på.

• lanovia 08

Tjoho!!! Vad underbart. Välkommen till denna värld!
    Vi har pratat så mkt namn de sista att jag helt rört ihop allt? Vad skulle hon heta??

Ninnnis skrev 2009-08-19 12:23:26 följande:
    Fick precis mess från superkvinnan Hvidis!!!! Lillmuffins är 52 cm lång och 3400g, en lång och slank bebis, med andra ord, precis som sin mor Allt har gått bra, de ligger och småsover... Välkommen, Lillmuffins! *vinkar och hjärtar*
  • lanovia 08

Som sagt tack för era ord igår, det hjälpte mig lite på traven.

Innan jag läste Blommis inlägg hade jag tänkt att tur att Blommis inte har varit här än idag för hon kommer nog bli rätt sur. Och mkt riktigt.

Kanske hade varit bra med en utskällning. Jag försökte försvara mig så gott jag kunde mot henne sedan gick jag ner till maken som låg och sov och grät o grät o grät. Hon kom o bad om ursäkt, men orden var redan sagda och inpräntade.
    Men nu tycker jag nästan synd om henne när alla blir så sura.

ingenjörsbruden skrev 2009-08-19 09:33:23 följande:
    Lika arg som jag blev! Hahaha lanovia...om vi skulle råka på din svärmor så hade hon nog fått sig ett par rejäla utskällningar så hon aldrig hade blivit sig lik igen....hahahahaha!
  • Villemoa

Åååh Hvidis, nu är hon mamma *tårkar en liten tår* Vad skönt att allt gått bra! Tänk att nu ligger hon och snusar lillmuffins Välkommen till världen lillmuffins!

Ninnnis; jack russells som är såååå söta!!

Ankan; jobbigt att behöva smyga. Jag berättade för de allra närmsta i mitt arbetslag att jag var gravid för jag mådde ju illa och var yr så jag ville att de skulle veta och såå omtänksamma de var!

• lanovia 08

Leksi, denna tråd är perfekt för att inse att man inte är ensam med tankar och kontigt humör. Att förstå att man skall ha är inte lätt. Jag börjar nog fatta lite lätt nu när magen putar ut, men det är knappt.

Ankan segt med illamåendet. hoppas det ger med sig snart.

Blommis har du varit vid gamla skolan idag och varit med på skolavslutningen eller vad? Är sonen där och tar avsked från kompisarna?

oh vad var det mer jag skulle skriva??? Hmmm återkommer om jag kommer på det, nu måste jag nog jobba lite.

Svar på tråden I vått och torrt och väntan