• passionsblomman

I vått och torrt och väntan

Vi fortsätter vårt umgänge och hänger med i alla livets svängar...

...förra tråden:

www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3414645.html

Du som läser här gör det på egen risk, ty här räds vi icke sjukhus, kroppsvätskor eller prat om sexlivet.
    Gemensam faktor har varit längtan efter barn. Såhär flera långa trådar senare är det vänskap som förenaar, minst lika mycket.

• Svar på tråden I vått och torrt och väntan
  • ingenjörsbruden
    Ninnnis skrev 2009-08-19 09:30:23 följande:
    Delar med mig av en liten hemlis mitt i all spänning med Lillmuffins födsel...På fredag ska vi titta på en hund! En alldeles bedårande liten jack russell, 18 månader gammal, kom till Sverige från ett "shelter" på Irland i maj. Om vi klaffar med honom och allt känns rätt så åker han med oss hem från Stockholm på söndag! (äldsta tricket i bli-gravid-boken, jag vet... )
    Naaaaaw va härligt!!!! Se bara till så att den har verkligen fått alla sprutor mm....hörde om ngt hemskt ställe som hämtade gatuhundar fr Spanien o sen sålde här i sverige....o så hade de inte fått vacc eller mediciner över huvudtaget...mkt sjuka hundar.....

Jaa..... e vi inte tipp-topp-jättehemliga här, Agent-Ninnis?!
  • ingenjörsbruden
    Ninnnis skrev 2009-08-19 09:32:04 följande:
    Visst är det smart att skriva hemlisar på ett offentligt forum? Jag har nog fått för mig att jag är mer anonym än jag faktiskt är, och kan liksom inte tänka mig att andra än ni läser det jag skriver...
    Om någon överhuvudtaget orkar plöja sig igenom alla inlägg som emellanåt är mer förvirrande än tekniskt möjligt så tycker jag nästan att snokaren är väl värd att snoka....
    Måste vara helt omöjligt...speciellt när vissa av personerna här inne är mer schizofrena än andra.... Typ jag! Martyr i ena sekunden o stålkvinna i nästa!
  • Ninnnis

Ingis,

Jag har också hört skräckhistorier från Spanien, men den här förmedlingen verkar vara väldigt seriösa, har varit med i reportage på tv med mera. Hundarna vaccineras, kastreras och kollas innan de kommer hit. Dessutom är Irland tydligen inte lika utsatt som Spanien när det gäller sjukdomar. Vi ska dock göra en svensk veterinärbesiktnig innan "adoptionen" går igenom, vi har preliminärbokat tid på tisdag

• Ninnnis

Upptäckte just en annan fördel maed att skaffa hund... Fick precis frågan "när ska ni skaffa barn då?" av en kollega från vår svenska del av företaget, apropå att vi snart har bröllopsdag. Jag svarade med ett skratt att "vi tänkte skaffa hund först, så får vi se hur det går". Bra sätt att undvika ämnet

• Leksi

Oh... nu är nog Lillmuffin ute!!! Gud så spännande!!
    Jag har inte sovit så bra sen jag plussade (många tankar som snurrar i huvudet!) och inatt när jag låg och vände och vred mig utan att kunna somna, tänkte jag på Hvidis och undrade om hon kunde sova...

Ninnis - åh vad roligt med en hund!! Har ni haft hund förut eller är det premiär? Hur löser ni det när ni jobbar? Hoppas allt känns rätt när ni träffar hunden på fredag!

Ingis - inga sammandragningar eller andra tecken än?

• Ninnnis

Leksi, jag förstår att det är många tankar! Hoppas du kan koppla av och sova när det har sjunkit in lite

Vi har båda haft hund som barn, men inte sedan vi blev tillsammans. En fördel med att skaffa en "vuxen" hund är att vi då vet lite mer vad vi får, tex att hunden gillar att åka bil, trivs med nya människor, barn etc. Detta är en förutsättning för oss eftersom maken ska ha med hunden på jobbet.

• ingenjörsbruden
    Leksi skrev 2009-08-19 10:25:25 följande:
    Ingis - inga sammandragningar eller andra tecken än?
    Hahahaha...nänjajo...visst har jag någon förvärk då o då....men ytterst sporadiskt....kanske någon om dagen...men det har jag haft länge.....hade rätt mkt i måndags men då förtog jag mig nog med besiktningar, IKEA-besök o letning i arkivet.
    Dock sprallar battingen mer o mer....känns som träningspass!
    Väldigt skönt när maken är hemma för lägger han handen på magen så lugnar den ner sig....har inte slagit fel ännu....så jag håller tummen för att han har fortsatt lugnande effekt på battingen ävnen när den kommit ut!

Hahhaha Klart Agent-ninnis ska ha en spårhund!
    Det medför mkt gott med hund! Alltid bra att ha ngt att skylla på...hehehehe
    Skönt att det verkar vara en seriös förmedling!
Svar på tråden I vått och torrt och väntan