• passionsblomman

I vått och torrt och väntan

Vi fortsätter vårt umgänge och hänger med i alla livets svängar...

...förra tråden:

www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3414645.html

Du som läser här gör det på egen risk, ty här räds vi icke sjukhus, kroppsvätskor eller prat om sexlivet.
    Gemensam faktor har varit längtan efter barn. Såhär flera långa trådar senare är det vänskap som förenaar, minst lika mycket.

• Svar på tråden I vått och torrt och väntan
  • passionsblomman

Ja, visst blir det bäst för kissarna-och tänk er bara annars vilket LIV det skulle bli här i Mars, när alla hankatter i hela samhället och i ungefär en mils radie i annat fall skulle slåss härutanför!

Förra stället vi bodde på hade ju väldigt få invånare jämföreslevis och dessutom var de allra flesta katterna steriliserade, och ändå blev det ju ungar, så tänk er då HÄR med massor av katter!

• Jenny står brud 090801

Blev så sugen på sushi nu när du skrev om det, så jag har övertalat mannen om lunch på sushistället här i morgon. Ska bli så gott!! Och mysigt
    lanovia 08 skrev 2009-11-12 19:43:17 följande:

Ni som bor runt omkring Malmö, om man behöver mat i sig en fredag kväll och tänkte äta något lite billigare MEN gott. Vart skall man gå då? Helst inte McDonalds. Vad heter det sushistället ni nämt här flera gånger. Dit Ninnis åkte efter vi hade träffats sist??
  • Jenny står brud 090801

Förstår blomman att det känns jobbigt med katterna, men som de andra och även du skriver kommer det ju bäst för katterna.

• Jenny står brud 090801

Blomman: Hur trivs du nu i småland och fina huset? Förstår att det känns jobbigt att flytta sonen från kompisar ocj skolan... men hur känns flytten för dig annars (om du är lite självisk)?

• Hvidbrud

Ankan: åh, så fiiin lillankan är! det som ligger överst i bild är det som är närmst sonden, så din moderkaka ligger i framvägg, det kan medföra att du kanske inte känner sparkarna så mycket. (det kan du vara glad för senare... )

• lanovia 08

Moderkaka i framvägg verkar vara det vanligaste eller?? Jag har ingen aning om hur min ligger men tycker man hör många som pratar på att det har sin framåt.

Hvidis hur låg din eftersom du var tvungen att göra kejsarsnitt?

• passionsblomman

När placeringen gör att snitt är nödvändigt, så är det så att den ligger så lågt att den helt eller delvis ligger för utgången helt enkelt. Det torde vara största anledningen till död i barnsäng världen över, för föder man vaginalt och moderkakan ligger för, då dör man. Och det gör bebisen också. Det handlar om att förblöda inom några minuter.

Det var därför de hade sådan vrålkoll på mig hela vägen eftersom den låg väldigt lågt men flyttade upp sig, men dock låg lite väl nära kanten.

Jag fattade aldrig riktigt hur farligt det där verkligen är, så jag var lugn. Min mamma däremot...hon höll ju på att oroa ihjäl sig eftersom hon visste att jag var ensam hemma på nätterna och hade långt till förlossningen.

Tur man inte vet och kan allt ibland.

• passionsblomman

Men skit!

Jag hade skrivit ett långt och genomtänkt inlägg om mig ochmi trivsel här som svar på Jennys undran, men tror ni inte jag blev utslängd igen!

JÄMT klappar min uppkoppling ihop på kvällen!

Så, tills jag ids skriva om saken igen så säger jag att jodå det blir nog bra här. fast jag behöver tid på mig, precis som resten av familjen. Jag känner mig ganska spröd och skör och gömmer mig lite för världen just nu. Och då är det gott att huset känns som ett bra ställe att vara i...

Svar på tråden I vått och torrt och väntan