Min lilla skitunge sov sällan längre än en halvtimma i sträck på dagtid och då blev det ju så att om han sov 45 minuter så gick jag ju typ och kollade om han levde.
Men min svägerska som ställt ut alla tre sina barn på altanen för sovning har haft sina sovandes i flera timmar åt gången och då har hon mycket riktigt ägnat sig åt allt det en mamma passar på att få gjort under tiden. Och jag tror faktiskt inte hon sprungit och kollat i någon vidare utsträckning-och då är hon ändå rätt hönsig med vissa saker (fast as-cool med andra)
lanovia 08 skrev 2009-11-12 12:41:11 följande:
Appropå barn som sover, hur ofta kollar ni till era bebisar? och då allra helst om den ligger ute o sover (om de gjort det ännu)Läste en diskussion på FL som handlade om det lilla spädbarnet som kvävts till döds av familjens katt. Diskussionen gick ut på att det var väldigt konstigt av mamman att inte kolla till barnet oftare än 1 gång i timmen.och det kanske är konstigt jag har inte ett barn själv ännu så jag kan inte uttala mig egentligen. Men min spontana tanke var att om barnet sover tryggt i sin vagn och man inte hör något från babylarmet då kanske man passar på att pyssla med något man behöver göra och inte springer och tittar till det hela tiden? eller??