• passionsblomman

I vått och torrt och väntan

Vi fortsätter vårt umgänge och hänger med i alla livets svängar...

...förra tråden:

www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3414645.html

Du som läser här gör det på egen risk, ty här räds vi icke sjukhus, kroppsvätskor eller prat om sexlivet.
    Gemensam faktor har varit längtan efter barn. Såhär flera långa trådar senare är det vänskap som förenaar, minst lika mycket.

• Svar på tråden I vått och torrt och väntan
  • Fru Bygg

Så, nu är jag klar med att bränna ut alla foto. Har sparat alla foto både på en extern hårddisk och på DVD-skivor. Då borde det ju vara säkert! Det har tagit ett bra tag. 20 GB med bilder, tänk om alla skulle försvinna.Usch.....

• passionsblomman

Usch nu får jag jordens sämsta samvete för att inte JAG har satt igång att städa huset. Och jag har ingen som helst ursäkt annat än att jag är höstlåg/seg och inte har den minsta lust...

Och inte har jan ngn extern hårddisk heller för den delen.

• Fru Bygg

Det är väl en anledning som vilken annan, att vara höstlåg!
    Jag längtar så till julen nu iår. Få pynta huset med ljusstakar och tomtar. Känns som om höstmörkret försvinner lite då!

• Ninnnis

Blommis, JAG kommer inte heller att städa! Det får maken snällt göra imorgon, JAG ska hem och leka med vår gudson istället för att städa! *blåser bort Blommis dåliga samvete*

• Ninnnis

Egentligen borde man väl ha säkerhetskopior i bankfack eller brandsäkert kassaskåp eller något. Tänk om huset börjar brinna, då ryker ( ) väl både DVD:er och hårddiskar... Men det finns ju gränser för hur förutseende man kan vara.

• Ninnnis

Nej, hörni, nu väntar en 3,5-årig gullunge med blond kalufs och världens goaste kramar på mig

• passionsblomman

Om jag vore singel nu, då hade jag levt på godis, kakor och mackor just nu, med något avbrott för en sushi och så bara legat och läst och kollat videofilmer.

Istället så...eh.. lever jag på mackor med inslag av någon halvhjärtad middagsmat och sitter vid BT med inslag av videofilmer.

Jag har gått upp ett kilo sedan vi flyttade hit. Det behövdes INTE. Nu hade det varit bra om mina axlar och armar och knän blev bra så jag kunde få lite kraft att gå och träna lite. Det skulle VERKLIGEN behövas.

Fast en stor bit av mig-typ hela-har ingen lust att vara duktig just nu. Alls. Jag VILL äta godis och kolla på film. Kan man få det fram till jul?

• Fru Bygg

Jag kommer att ha både dvd-skivorna och externa hårddisken i ett bankfack, så jag hoppas att jag klarar mig då!
    Ha det så skoj med gudsonen, Ninnnis!

• Ankan80

Längtar! Vill sätta upp ljusen i fönsterna. Så mörkt nu!

Ninnnis skrev 2009-11-12 14:53:55 följande:
    Kan ni fatta att det bara är drygt två veckor till första advent?!
Svar på tråden I vått och torrt och väntan