• passionsblomman

I vått och torrt och väntan

Vi fortsätter vårt umgänge och hänger med i alla livets svängar...

...förra tråden:

www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3414645.html

Du som läser här gör det på egen risk, ty här räds vi icke sjukhus, kroppsvätskor eller prat om sexlivet.
    Gemensam faktor har varit längtan efter barn. Såhär flera långa trådar senare är det vänskap som förenaar, minst lika mycket.

• Svar på tråden I vått och torrt och väntan
  • Ninnnis

Jamen det är ju det vi har sagt hela tiden! Ankungen!

Ankan80 skrev 2009-11-12 11:48:56 följande:
    Förresten så på ul-bilden så ser bebisen ut till att ha en riktig pussmun/näbb. Kanske är en liten anka ändå?
  • Ninnnis

Daa, då bestämmer vi att det är bättre nu och sen visslar vi lite diskret ett tag till...

• passionsblomman

Hvidis, instämmer helt med allt du sa om de där Smummysarna eller varomnuhette. Det finns föralldel en del sådana där kvinnor och jag känner mig som ett svek mot dem i blotta min uppenbarelse. INTE fit och moderiktig, inte stylat hem och ingen egen pasta från egen pastamaskin...och dessutom har jag en dinosaurie frpn förra generationen som förebild, nämligen mamma OCH är dessutom full av beundran för min mormor och farmor. Nä. Jag är nog just en sådan där morsa som de kvinorna ryyyyser när de ser.

Det skiter jag i. För det mesta.

Och det är skönt att ha lämnat Sthlm, för i city finns det en hel hoper av de där.

• passionsblomman

Tjohooo! Nu ringde de från mattaffären! Jag beställde ju två mattor till vårt sovrum förut när jag köpte de där andra dyyyyra, och nu har de kommit! Så på måndag när vi åker på IVF-samtalet ska vi hämta dem!

• Hvidbrud

Ja, jag tycker också att det är på hennes premisser och att dte får vara så. Men. Maken får sova i gästrummet och jag saknar honom ... Så om i fall att...
    Min systers barn somnar klockan åtta och vaknar kl åtta. Det har de gjort sen de föddes. Hon kommer ju hit snart när kusinen ska döpas, då kanske hon kan lära oss några fiff.

Åh, när liten vaknar ska vi gå och köpa sidenband till dopklänningen! Kusin M ska döpas i samma klänning (som alla vi syskon och kusiner också döpts i) Men jag var den senaste tjejen som hade den, så nu saknas det rosa bandet. (ja, inte könspolitiskt korrekt, men ändå...)
    Åh, jag hör ljud från sovrummet. (nån ligger och grymtar, vem kan det vara?)

• Hvidbrud

He he, läste mataffären och tänkte, va? kan man beställa mattor på ica?

passionsblomman skrev 2009-11-12 12:05:13 följande:
    Tjohooo! Nu ringde de från mattaffären! Jag beställde ju två mattor till vårt sovrum förut när jag köpte de där andra dyyyyra, och nu har de kommit! Så på måndag när vi åker på IVF-samtalet ska vi hämta dem!
  • Daa

Här är en till som gjorde så

Hvidbrud skrev 2009-11-12 12:08:56 följande:
    He he, läste mataffären och tänkte, va? kan man beställa mattor på ica?
  • Fru Bygg

Hvidis, du får höra av dig med tipsen sen från din syster. Ser fram emot dem!

Svar på tråden I vått och torrt och väntan