• passionsblomman

I vått och torrt och väntan

Vi fortsätter vårt umgänge och hänger med i alla livets svängar...

...förra tråden:

www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3414645.html

Du som läser här gör det på egen risk, ty här räds vi icke sjukhus, kroppsvätskor eller prat om sexlivet.
    Gemensam faktor har varit längtan efter barn. Såhär flera långa trådar senare är det vänskap som förenaar, minst lika mycket.

• Svar på tråden I vått och torrt och väntan
  • Fru Bygg

Jag också!

Daa skrev 2009-11-12 12:11:41 följande:
    Här är en till som gjorde så
    [/citat]
    Hvidbrud skrev 2009-11-12 12:08:56 följande:
    [citat]
    He he, läste mataffären och tänkte, va? kan man beställa mattor på ica?
  • passionsblomman
    Hvidbrud skrev 2009-11-12 12:08:56 följande:
    He he, läste mataffären och tänkte, va? kan man beställa mattor på ica?
    Vad gäller sömnen så är jag till att börja med helt chockad över hur lång sammanhängande sömn både din och Ingis dotter redan har! Gläd er åt det kan jag bara säga, för under den tiden fick då åtminstone jag mata MINST fyra fem eller åtta eller nio gånger!

Sedan är klart att du hellre vill att hon sover 19-07 eller så, men det kan du väl styra bitvis så du virder det lite i taget. Om du kör helsut på henne på eftermiddagen kanske? Och så kör hela nattrutinen med bada och jamas och va det nu kan vara väldigt efter klockan och sådant där. Men å andra sidan: hon mår ju bra eller hur? Och du får sova? Och ni har inga hinder att sova på fm? Låt ungen sova när hon sover! Det hade jag garanterat gjort och så försökt lägga lite tidigare lite i taget.
  • lanovia 08

Jag läste också mataffären, väldigt vad vi var läskunniga här idag då.

• lanovia 08

Ja den söta Ankungen!

Ninnnis skrev 2009-11-12 11:59:56 följande:
    Jamen det är ju det vi har sagt hela tiden! Ankungen!
  • lanovia 08

*torkar en liten rörd tår ur ögat*

*och nickar väldigt instämmande till det där med urinblåsan som stuttsmatta*

Hvidbrud skrev 2009-11-12 11:40:40 följande:
    Fru Bygg: Visst är det helt otroligt att man är mamma! I början kunde man liksom glämma det i några ögonblick. Nu efter 3 mån, har det börjat sjunka in mer och mer. Den lilla människan, med sin helt egna personlighet är min dotter. Jag är hennes mamma och hon har legat i min mage. Det var hon som sparkade och hoppade stuttsmatta på min urinblåsa...
  • lanovia 08

Ja vem kan det vara??? *härtar lilla E*

Hvidbrud skrev 2009-11-12 12:07:10 följande:
    Åh, jag hör ljud från sovrummet. (nån ligger och grymtar, vem kan det vara?)
  • lanovia 08

härtar??? eller kanske hjärtar?

• lanovia 08

Appropå barn som sover, hur ofta kollar ni till era bebisar? och då allra helst om den ligger ute o sover (om de gjort det ännu)
    Läste en diskussion på FL som handlade om det lilla spädbarnet som kvävts till döds av familjens katt. Diskussionen gick ut på att det var väldigt konstigt av mamman att inte kolla till barnet oftare än 1 gång i timmen.
    och det kanske är konstigt jag har inte ett barn själv ännu så jag kan inte uttala mig egentligen. Men min spontana tanke var att om barnet sover tryggt i sin vagn och man inte hör något från babylarmet då kanske man passar på att pyssla med något man behöver göra och inte springer och tittar till det hela tiden? eller??

• Hvidbrud

Oh, lanovis, snart är det dax! Oj, vad fort det går!

Blommis: Jo 9-9 skulle vara skönt... (är glad för att hon inte vaknar kl 6 pigg som en lärka )
    Nu ska jag sätta på "worldmusic"kanalen på tvn på mellan hög volym och se om det får gång i den lilla sjusovaren!
    Kraaaaaam!!!!!

Svar på tråden I vått och torrt och väntan