• knyjoy

CAMBRIDGE kuren - tråd 15. Alla nya och gamla se hit!!

Oj vad fort det går när man har roligt!
    Vår tråd är stängd så jag tog mig friheten att öppna en ny!
    Kom igen nu tjejer och killar!

Här pratar vi och stöttar, ältar och grubblar över renkur eller kombineradkur av Cambridge.
    Måltidsersättning (VLCD) i pulverform.

Tidigare trådar:
    Tråd nr 1: brollopstorget.se/Forum-2-19/m1429039.html
    Tråd nr 2: brollopstorget.se/Forum-2-19/m1615410.html
    Tråd nr 3: brollopstorget.se/Forum-2-19/m1790451.html
    Tråd nr 4: brollopstorget.se/Forum-2-19/m1928984.html
    Tråd nr 5: brollopstorget.se/Forum-2-19/m2007383-1.html
    Tråd nr 6: www.brollopstorget.se/Forum-2-19/m2202889-1.h...
    Tråd nr 7:www.brollopstorget.se/Foru m-2-19/m2381116.html
    Tråd nummer 8: www.brollopstorget.se/Forum-2-19/m2541880.htm...
    TRåd nr 9: www.brollopstorget.se/Forum-2-19/m2654293.htm...
    Tråd nr 10: www.brollopstorget.se/Forum-2-19/m2833128.htm...
    www.brollopstorget.se/Forum-1-20/m2998723.htm...
    www.brollopstorget.se/Forum-2-19/m3127705.htm...
    Tråd nr 13: www.brollopstorget.se/Forum-2-19/m3235821.htm...
    Tråd nr 14: brollopstorget.se/Forum-2-19/m3385346.html

Nu vill vi veta mer om våra kära medlemmar i denna härliga tråd!

Låt oss skapa en lista, kopier och fyll i.

LÄNGD:
    ÅLDER:
    MAX VIKT:
    VIKT START C.K:
    REN KUR EL. KOMBINERAD?:
    HUR LÄNGE GÅR DU PÅ KUR?:
    SLUTMÅL:
    DELMÅL:
    BELÖNINGAR:
    HUR SKA DU TRAPPA UPP?:
    MOTION:

• Svar på tråden CAMBRIDGE kuren - tråd 15. Alla nya och gamla se hit!!
  • samoa

Hej allihopa. Jag har läst lite sporadiskt ett tag men tänkte ge mig till känna.

LÄNGD: 164
    ÅLDER: 24
    MAX VIKT: 87kg?
    VIKT START C.K: 72kg (nu 64)
    REN KUR EL. KOMBINERAD?: ren
    HUR LÄNGE GÅR DU PÅ KUR?: hittills 4 veckor
    SLUTMÅL: 57
    DELMÅL: 60
    BELÖNINGAR: shopping (dock ej kläder)
    HUR SKA DU TRAPPA UPP?: enligt anvisning
    MOTION: gym när jag orkar

Jag har kört helt rent i 4 veckor nu. Inget fusk förutom en gurkskiva här och där. Dock inget alls den senaste veckan. Drack Pepsi Max ett tag men har varit tvungen att detoxa från det begäret också. Blev för jobbigt.

Har inte upplevt nåt rus eller annat härligt. Hungerkänslorna är fortfarande starka. Känns mest som misär ärligt talat, men jag härdar.

Jag tänkte kanske börja trappa upp kommande vecka. Ligger på 64kg nu, men min hjärna funkar inte och jag har så mycket jag måste göra..

Jag fattar inte var den omtalade euforin gömmer sig?

• fruNils2b

December2009: Det är klart du klarar det! Heja, heja!

Meii: Cambridgekuren är en VLCD-kur, dvs Very Low Calorie Diet. På ren kur innebär det att du äter 3 soppor/shaker (pulverpåsar du blandar med vatten) samt dricker minst 3 l vatten om dagen.

samoa: Kanske är du extra känslig för kolhydrater och därför har svårt att hamna i ketos? Men bra kämpat om du stått ut i fyra veckor med hunger. Och du har ju gjort bra resultat!

Själv har jag haft ett par dagar med väldigt mycket matsug. Mest av allt på ostbågar. Gissar på att det härrör sig från lördagens fest där det var uppdykat ett helt enormt snitt-bord och efter det en snacks-buffé utan dess like. Dessutom har jag börjat känna/höra puls i öronen? Vet inte vad det beror på. Men det är bara 19 dagar kvar på ren kur så jag biter ihop och fantiserar om mitt nya smala jag!

• majsan801

Kan/får man äta cambridge när man ammar?

• fruNils2b

majsan801: Jag tror inte du ska köra ren kur när du ammar, utan vad jag läst är det hårdaste du kan/ska köra kombinerad kur enligt 2 cambridgemål och 2 mål enligt tallriksmodellen.

• samoa

Faktiskt idag var den första dan (efter fyra jobbiga veckor) som jag mått helt ok hela dagen. Jag har dessutom orkat göra saker. Helt skumt men jag är glad. Hoppas det håller i sig.

Jag har också börjat dela upp måltiderna på 6 tillfällen istället för 3. Det gör sitt till tror jag.

Kämpar nog på en vecka till, sen tror jag min konsulent tycker att det är slutkurat för mig. Ska börja styrketräna då eftersom jag tappat väldigt mycket muskler.

fruNils2b: Har aldrig ens reflekterat över den möjligheten. Det kanske ligger nåt i det.

• fruNils2b

samoa: Vad skönt att det känns bättre! Har du inte styrketränat något under ren kur? Jag har försökt hålla träningen uppe samt lägga till lite styrketräning för att just inte tappa så mycket muskler. Läste en studie som visade att de som styrketränat i kombination med ren kur tappat mer i fettprocent och bibehållit andelen muskler medan de som konditionstränat i kombination med ren kur tappat mindre fett och mer muskler.

• samoa

fruNils2b: Jag har inte orkat. Vissa dagar var jag helt apatisk. Det tog all energi jag hade att klara av att plugga öht. Men nu när det känns bättre ska jag sätta igång igen.

Jag är helt säker på att jag tappat mer muskler och mindre fett (det syns tydligt), men det får jag åtgärda framöver.

• fruNils2b

Hur går det för alla mina med-CK:are? Här rullar det på. Börjar bli något fruktansvärt trött på mina smaker nu (har kört väldigt mycket kyckling, grönsak, vanilj och kakao-mint).

Dock börjar jag se ljuset i tunneln - 18 dagar kvar på ren kur, sedan börjar upptrappning!

Super-pepp idag eftersom jag fått flera kommentarer från kollegor om hur mycket det börjar synas! Yippie!

• samoa

Det går ganska bra för mig. Hade ju tänkt trappa upp denna vecka så jag tar varje dag och se hur det går och om jag ska fortsätta en dag till. Idag hann jag inte göra annat än dricka shakes så då fortsätter jag till imorrn iallafall.

Jag har inte berättat för nån vad jag gör, förutom mamma som jag bor hos just nu. På mitt f.d jobb säger de inget när jag går dit men jag har ju fem lagar kläder också.

Hoppas det går bra för er andra också. Det är bara att bestämma sig och köra. Ge inte upp.

Svar på tråden CAMBRIDGE kuren - tråd 15. Alla nya och gamla se hit!!