• viktualia

Omgång 14

.. och vi har väl inte gett oss.. utan gjort det igen.. hängt för länge och för mycket på BT!!

Pladdra på nu!!

• Svar på tråden Omgång 14
  • MuffinsTönt

Vickan,
    jag vet... men det är inte lätt. *suuck* Får ta mig i arslet och träna ordentligt. Betalar ju flera hudnra till Sats varje månad.

Ah, jag är sååå stolt. Lyckades skrapa ihop ett inlägg om uppfostran, språk och respekt - i en o samma text. Intresserade hittar min blogg via Nennes blogg.

Nenne, nu får du skriva lite i bloggen. Får abstinens här,fram med mjukisporren! Snart är det helg!

• mc2

Kul att det är lite bebisar på G... Får se om vi får en till eller inte. Håll tummarna. :) Det där med att skaffa barn är verkligen ingen "walk in the park" ;)

Uff, vilket härligt väder. Det blir bara kallar och kallare, även om -10 inte är så mycket så är det i alla fall VINTER i Stockholm. Fantastiskt!!!

MT: Usch, inget vidare! Mamma har liknande problem och ska äntligen få operera sig. Har dui pratat med någon läkare om det?!?

Att läsa bloggar är jätteroligt, synd att jag inte hittar dit. :) Har en egen blogg men den blir smått lidande av allt arbetande och trötta dagar. Har i alla fall äntligen, av en slump, fått reda på vad jag har för sjukdom så nu kanske man kan bli lite piggare om dagarna av medicinen. ;) Mer knark åt folket!! :D

Vad händer denna fredag? Här luktar det ljuvligt av nykokt chokladfudge. Jag bjuder hela gänget men se upp! Den är fortfarande varm!

Trevlig fredag på ER!!

• viktualia

mc2 - näeee konstigt nog kommer inte ungar på beställning... Värst kamp och mest värd att lyckas är Nenne som kämpat oöverstigligt länge. För egen del "räckte" det med två tidiga missfall innan det ville sig på riktigt. Nu är jag i v31 och får väl säga att målgången både känns nära och avlägsen.

Här händer f ö inte ett skvatt. Är hemskt trött och vill mest komma på nån smart julklapp till maken....

...det framstår dock som lätt omöjligt eftersom han antingen redan har allt eller vill vara med och välja....

• mc2

Det är ingen farlig sak egentligen. Hypotyreos heter det. Lite tjall på sköldkörteln men det är nog en av de lättare sakerna att medicinera så jag ska inte klaga. :) det jag blir sur på är att man har mått skit sedan 1997 och aldrig fått rätt hjälp... och det har bara varit ett sketet blodprov ifrån rätt svar. *MORR*

LÄNGTAR så tills medicinen är rätt inställd. :)

9/10 är kvinnor.... Alltid ska det ju vara något som man utmärker sig med. :D

Här rullar just nu Lois&Clark, säsong 3...... Åttiotalsporr.

• anne på grönkulla

åhå, precis samma om min man då alltså, har du haft problem med vikten på kuppen oxå? Han har gått ner säkert 20 kilo sen han fick ordning på värdena bättre, men det tar tid att kalibrera doseringen rätt.

• viktualia

Mc2 - googlade lite på den åkomman och kan nog konstatera att min bästis har den också... hon äter i alla fall sån där medicin och det är tydligen ett livslångt projekt.

Själv grubblar jag över om det inte finns nån unge i min omgivning som behöver en sån här.. www.ekokul.se/se/art/baby-hugg-a-planet.php

• viktualia

anne på grönkulla skrev 2009-12-18 21:56:40 följande:

o jag som haft så många tips vickan!
    jaaa KÄRA NÅN vad tapper du var!!!! *tackkramar*
  • mc2

Vickan:
    Usch, det låter verkligen hemskt och vi håller alla tummar som går för att det ska komma en liten bebis denna gång! V31 är ju tack och lov ganska långt gånget så skulle det börja bli oroligt går det ju att klara ett barn idag. Kan inte ens tänka mig hur hemskt det är att inte veta! Du är strong!!!

Av alla vänner vi har är det nog bara EN person som kan få barn när hon vill, de flesta har fått vänta som oss, i nästan 8 år. Men de tär bara att kämpa på. Tyvärr blir det ju lite som löpande-bandet-aktiviteter två-tre dagar i månaden. Inte så romantiskt. ;)

hihi, förstår att du är trött. Vila, käka praliner och titta på en bra rulle... Låter väl som en bra idé?

Julklappar.... Mmmh. Jag får raklödder, på egen begäran. :D

Svar på tråden Omgång 14