• viktualia

Omgång 14

.. och vi har väl inte gett oss.. utan gjort det igen.. hängt för länge och för mycket på BT!!

Pladdra på nu!!

• Svar på tråden Omgång 14
  • MuffinsTönt

Ahh... jul = ÅNGEST!!! Jag har inte kommit över tanken på att jag INTE ska fira det med P och hans familj. DET svider ännu mer. Tragiskt men sant.

• anne på grönkulla

Det är då man ska ha sina kompisar att älta med - här går bra! Och så lär man sig nåt till nästa gång, om inte annat om sig själv och vad man vill ha sagt.

• MuffinsTönt

anne på grönkulla skrev 2009-11-08 17:51:29 följande:

Det är då man ska ha sina kompisar att älta med - här går bra!
  • anne på grönkulla

Ja, jul i ovisshet är jobbigt. Vi ska till min mamma o hon lär ha några extra gäster på julafton, kollegor o så som är ensamma i stan tar man hand om här i tjottahejti.

• viktualia
    MuffinsTönt skrev 2009-11-08 17:49:30 följande:
    Nu är jag såå irriterad på mig själv. NU kommer jag på 1000 olika saker jag kunde sagt. Inga spydiga eller elaka kommentarer utan mest olika tankar som jag haft. Det skulle va bra att ge mitt perspektiv också. Men nu är det liksom lite försent...
    Det där känner jag igen från när mitt ex gjorde slut med mig. Det kom som en blixt från klar himmel för min del och det tog lång tid innan jag slutade sura över att jag inte fått ge min version. När jag hade tänkt ikapp ville han nämligen inte prata om relationen längre. Surt men så var det. Och som sagt.. jag sög på den sura karamellen länge. Försök att låta bli det.. inte särskilt konstruktivt...
  • anne på grönkulla

Det där är nog inte ovanligt, att man är ur fas i kommunikationen. Kanske är det det som är att relationen knakar, att man ömsesidigt inte längre känner av varandra och kommunicerar?

viktualia skrev 2009-11-08 17:57:24 följande:
    Det där känner jag igen från när mitt ex gjorde slut med mig. Det kom som en blixt från klar himmel för min del och det tog lång tid innan jag slutade sura över att jag inte fått ge min version. När jag hade tänkt ikapp ville han nämligen inte prata om relationen längre. Surt men så var det. Och som sagt.. jag sög på den sura karamellen länge. Försök att låta bli det.. inte särskilt konstruktivt...
  • MuffinsTönt

Jag funderar starkt på att åka bort över jul. Men tanken på att åka själv är inte så lockande...

• viktualia

anne på grönkulla skrev 2009-11-08 17:58:53 följande:

Det där är nog inte ovanligt, att man är ur fas i kommunikationen. Kanske är det det som är att relationen knakar, att man ömsesidigt inte längre känner av varandra och kommunicerar?
    Jo visst var det så! Hoppas som sagt att Muffins tar sig ur det där fortare än vad jag gjorde.

Muffins - årets julledighet i min upplaga är verkligen INTE drömplanerad av mig.. utan styrd av insikten att det inte är läge att vara för långt ifrån maken. Graviditeter är ju oförutsägbara saker...

... alltså kommer jul firas hos mina svärisar och nyår hos mina päron = en massa åkande hit och dit.. intet ont om nån inblandad, men det hade passat mig bättre med en lugnare jul gissar jag.. istället får jag nog ladda med öronproppar... makens brorsbarn på 6 mån kommer fira sin första jul på samma ställe som mig.. hm.. värsta trängseln... *pustar i förväg*

Alltså - vad min drömjul i år hade varit har jag ingen aning om, bara att det känns sådär att kajka omkring en massa.
  • anne på grönkulla

Här diskuterar vi svårmor - alltid lika spännande. Hon ska nog komma på besök o är så försynt om denna planering, så jag undrar alltid om hon är rädd för mig?

• MuffinsTönt

hehe, va har du gjort Anne? Inte ofta man får höra svärmor som är rädd för svärdotter. Oftast är det tvärtom -iaf hos oss.

Svar på tråden Omgång 14