• didis

Tantvarning6

Passionis:

jo, att sambon är fantastisk emellanåt har vi nog fattat - annars hade du väl inte skaffat barn med karlskrället??

Allvarligt, det är skönt att kunna ventilera någonstans, någorlunda anonym.

Och förresten tror jag det snarare är bra för barn att se att man kan bråka men ändå bli sams efteråt.

Mina föräldrar bråkade mycket o separerade när jag var 5-6år och mamma och min "nya" pappa (han kom in i mitt liv strax efter och är den bästa pappa jag haft!) bråkade aldrig. Så jag "kunde" inte bråka när jag träffade maken utan när jag blev sur så gick jag min väg. Gissa om det uppskattades! Sedan lärde jag mig bråka och jisses - som vi har bråkat! Men numer är vi sådär halvtrist avskavda i kanterna och lyckas kompromissa oss fram mest hela tiden. Obegripligt men sant!

Jag skickar lite (saft-)glögg o pepparkakor. Julmusik har jag också. Om det är bra mot håravfall vet jag inte men det skadar knappast.

• didis

Nähä. Nu duger det inte att sitta här och ha trevligt.

Förutom seminarieuppgifter ska jag förbereda ett par föreläsningar för tandhygienister i januari/februari. Jag som aldrig undervisat tidigare!

Ha det bra, får se om jag hinner in en sväng senare i kväll.

Till helgen blir det inget i vilket fall - i morgon åker hela familjen till Göteborg för julmarknad och shopping o kommer inte hem förrän sent på söndag kväll.

• didis

Halloj allihopa!

Tittar in en kort sväng - har varit på Tandvårdsdag hela dagen. Kanonbra föreläsningar med bla David Eberhard (?), han med trygghetsnarkomanin, ni vet (och tillika psykdoktorn vid "konstinstallationen" i våras) och på em en Elvisshow.

Vad är det med silverryggar och Elvis?? Grabben hade inte ens klarat veckofinalen i Idol nuförtiden! Ett fåtal bra låtar, visst, men på det stora hela lika överskattad som Evert Taube (hu, nu svor jag - undrar om jag blir ifråntagen mitt svenska medborgarskap nu??)

Om ett par timmar kommer släkten till min lilla lägenhet för idag fyller jag år! *inväntar hurraropen* Tårta till alla!!

• didis

Tack för alla grattis!!

Det är hårt att bli äldre för idag är jag däckad och har faktiskt varit hemma från jobbet. Vilket inte tillhör vanligheterna - gammal egenföretagare som jag är! Tur att det finns överbliven tårta i kylen - det räcker till alla!

Jag blir impad över din effektivitet passionis!

Hela förra helgen var vi i Göteborg så jag får antagligen vara lika effektiv som du helgen som kommer. Om inte make och barn har ordnat all julmathandel o städning men det betvivlar jag tyvärr.

• didis

Nämen Fjällbruttan, vilken otur! Eller tur beroende på hur man ser det (att svärfar fick hjälp så snabbt alltså).

Lite som hockeyspelaren som drabbades av hjärtstopp men domaren visade sig vara ambulansförare och satte in HLR bums så han klarade sig.

(och tvärt om mot 9-åriga tjejen i Nkpg som dog (!) av en tandinfektion. Sannolikt det första dödsfallet av karies hos barn på många år. Fast det händer faktiskt ibland hos vuxna).

Aleta: fy. Just diffusa besvär har jag svårt med. Hellre sår där blodet sprutar. Sonen hade jätteont i magen en gång - vi trodde det var blindtarmen (och det trodde sjukhuset med tills kirurgerna kom) men det visade sig vara - schalakansfeber?! Kan det vara något att hoppas på, kanske?

• didis
    passionsblomman skrev 2009-12-18 00:44:49 följande:
    Om det inte vore för den där akademiska graden som behövdes skulle jag utse mig till julchef omedelgenast. Jag tror didis skulle paxa de där soffplatsen och vinglaset, visst didis?
    Ja, självklart! Saamtidigt som jag sitter och dirigerar - när lite mer åt höger! Fast jag har högst akademiska meriter i familjen så jag får välja gran!

Jag skickade bruksanvisningen till maken - han jobbar också på ett tyskt företag (Siemens) så han kände igen sig rätt väl...

Jag är superduperförkyld idag, halsen känns som ett stort, svullet sår så idag får vinet ge vika för Ipren (om jag ber snällt kanske maken gör glühwein som jag kan sova på istället!).

Hoppas tågen går i dag så jag kommer hem.

Jo, jag sitter på jobbet men om jag nu är så duktig att jag jobbar fast jag är sjuk så kanjag väl få sitta lite på BT som belöning, eller hur?? *host host snörvel*
  • didis

I em åker jag hem och firar jul! Tänk att jag redan klarat halva tiden som vekcopendlare! Inte klokt vad det går fort.

I morgon ska vi koka skinka och knäck och myyysa, ska bli så enormt skönt efter det här hektiska halvåret.

Om jag inte hinner hit före jul så GOD JUL allihopa!!

En särskild julhälsning till Aleta o dottern, hoppas det är en snabb kollega till mig som granskar bilderna så ni får svar före jul. Att vänta på besked är ofta värre än själva beskedet.

• didis

Aleta - vad skönt att få besked före jul, nu kan ni koppla av.

Här har ätits risgrynsgröt och marinerats revbensspjäll. Senare ska skinkan kokas och glögg drickas!

Ha en riktigt god jul allihopa!!

• didis

Men vad är det för jular ni haft??

Julen är, enligt mig, den bästa högtiden av de alla! Inte minst juldagen när maten bara är att värma och släkten har åkt hem!

Nu har jag läst Dan Browns Den förlorade symbolen och - helt ärligt - har ni den liggande behöver ni inte öppna den. Här kommer en kort sammanfattning (spoilervarning!!): hjältens vän är kidnappad av galning, mystiska koder måste knäckas, hjälten dränks men överlever ändå (för det var bara någon konstig new age-grej med vätska som man kunde andas i) och USA går under om en video med frimurarordens ritualer når världen...

Snart är det dags att fundera över nyårsmenyn...

• didis

Nu är snart julklappsinköpen klara!

Sonen fick en kontorsstol i julklapp men fick välja den själv så idag var vi på IKEA. Numer tronar han i en vräkig skinnstol framför datorn...

I morgon ska jag byta ett par skor han fick också - vem sjutton kunde tro att storlek 43 var för litet??

Annars segar dagarna sig på... vi är lediga i mellandagarna och det är jätteskönt. Läser, tittar på film, lagar lite snabb mat, äter kvarlämnat julgodis och har det förbaskat avslappnat o skönt!

Hoppas era mellandagar blir lika behagliga!

Svar på tråden Tantvarning6