• didis

Tantvarning6

Eftersom mitt mobila internet krånglar rätt friskt passar jag på att skicka lite "tycka synd" till alla tanter med krånglande sambor och ex! Låter skit rent ut sagt MV85 att inte kunna glädja sig åt en ny förälskelse!

Jag vågar knappt skriva det men själv är jag nästan löjligt nöjd med livet. Vårens förälskelse har visserligen lagt sig men gubben duger ändå, tillsvidare

I morgon ska jag träffa en kompis från gymnasiet som jag inte träffat på MINST 15 år! Känns lite pirrigt faktiskt! Fast nuförtiden behöver vi inte kämpa med att köpa ut billigt rödvin

• didis

Go´förmiddag och välkommen tillbaka Mittiprick!!

Hinner inte skriva så mycket, sitter på jobbet och godkänner röntgenbilder på löpande band. Vill mest skicka en hälsning så jag inte blir bortglömd...

• didis

Nu är arbetsdagen slut, vi har haft ett seminarium som var på en nivå skyhögt över vad mitt intellekt klarar av. Även övertandläkarna med flera års erfarenhet såg dock lite vilsna ut emellanåt!

I kväll ska jag o svärmor gå till polisen, de har visning av beslagtagen förfalskad konst. Tyvärr ingen försäljning så någon Picasso lär inte hänga på väggen i framtiden heller...

• didis

Hehe, visst kan det vara mysigt att snusa på bebisar. Men så är det det där med bajsblöjor, vaknätter och att alltid packa en halv resväska för att man ska iväg ner på stan. Så nä, inga fler bäbisar för mig, det är så avkopplande med tonåringar!

Skönt att getinginvasionen har avtagit! Nu kan jag berätta att Anticimex tog bort ett getingbo från huset som han trodde kunde innehålla många TUSEN getingar! De är visst bra på att tränga ihop sig! (Getingarna, inte Anticimex!)

Fredag är min favvodag! Snart åker jag hem till familjen igen men först är det fredagsmacka på jobbet!

• didis

Vilken helg det verkar ha varit!

Magsjuka, inställda högskoleprov, snubblingar i trappor, lata makar och lägenheter utan lampor!

Själv har jag haft en lugn helg med gäster. Nu har jag lite ångest för barnen har sagt att de saknar mig så i veckorna så nu har jag ingen lust att åka till Jkpg i morgon. Även om jag djupt inom mig vet att det kommer att vara värt det så finns ändå tvivlet "tänk om...".

Idag har dessutom varit en "dagen-efter-dag" med seghet, höstpromenader och pizza. Som gjort för melankoli med andra ord!

• didis

Go´morron! Nu har jag plöjt nästan hela "överlämningstråden" (få patienter idag och alla andra tandläkare är på kurser).

Och så inser jag att jag missat flera trådar som (tyvärr) snabbt blev bortplockade. Är det bara jag som tycker att moderatorerna blivit väldigt snabba på att plocka bort trådar nuförtiden??

I tanttråden verkar det vara flera som behöver många kramar så jag skickar ett helt parti. Något roligt fika kan jag itne bjuda på eftersom jag är på jobbet - men knäcke med räkost, någon?

• didis

Mmmm...bacon och scrambled eggs...

Fjällbruttan skrev 2009-11-05 09:24:51 följande:
    Frulle, om man ska hitta nåt positivt i alt elände så är det väl att hotellfrukostar brukar vara gott
  • didis

Fjällbruttan - hälsa Umeå från mig!! Och ha det så himla skönt!

Julhandel har jag inte ens funderat på än, jag har tagit ledigt 23 dec så jag får väl flänga runt då medans julskinkan kokar på spisen. Eller hoppas att maken redan har löst allt...

I tisdags var jag förresten hemma hos familjen en kort sväng (seminarium i grannstaden) och de var så glada över att få riktig mat! Då gjorde jag ändå pastagratäng med färdig Keldasås så riktig husmanskost var det väl knappast men ändå långt ifrån pizza och Max-käk. Familjen längtar inte så mycket efter mamma som efter hennes mat!

• didis

*nynnar jul jul stråålande juul*

Förresten är det min mamma som utbrister "kuken i örat", min svärmor har betydligt mildare språkbruk.

Svar på tråden Tantvarning6