Tantvarning6
Go´kväll!
Här sitter en mycket trött tant som just har kommit hem från Lund. Ja, hem till Jönköping alltså, i morgon efter jobbet åker jag hem på riktigt!
Nu ska jag läsa ikapp!
Go´kväll!
Här sitter en mycket trött tant som just har kommit hem från Lund. Ja, hem till Jönköping alltså, i morgon efter jobbet åker jag hem på riktigt!
Nu ska jag läsa ikapp!
Go´kväll i stugorna!
I vanlig ordning har jag inte hunnit läsa bakåt i tråden så kankse klampar jag in som en elefant nu...
Här i Jkpg är det inte bara full tupp, hela jäkla hönsgården är pilo!!
Just nu upptar ett seminarium om spottkörtlarna den mesta tiden av mina kvällar och får jag någon tid över kan jag ju alltid förbereda seminariet om käkleder eller bihålor eller...
Men idag har jag varit o simmat och kan därför unna mig att inte göra något speciellt krävande (dessutom tyckte min handledare att jag valt ut bra fall hittills för examensredovisningen om 2,5 år ).
Nu sitter jag och dricker glögg och äter lussebulle (köpt på Statoil) och lyssnar på min nyinköpta julCD. En DVD med sprakande brasa ingick också som går på min stationära dator och så lyser adventsljusstakarna i fönstren så SNART ÄR DET JUL!!
*skrålar ge mig mer jul jag vill ha mer juuuul*
Fjällbruttan - sicken typ! Kom hem till mig, du kan få sova i min bäddsoffa, glögg bjuder jag på
Så kan gubben stå där och laga mat så mycket han gitter och äta den själv när resten av familjen sitter i godan ro och mumsar lusskatter!
Lite långt att åka kanske men du är varmt välkommen!
Låt gubbtjyven steka sina egna pannkakor!
Blomman - jag har bara Blossas saftglögg hemma men jag häller lite i modemet till dig!
Alla verkar vara sjuka nuförtiden, är det inte vanliga förkylningar så är det baconfeber.
I går kände jag mig själv krasslig men jag var tvungen att tvätta lite underkläder. Då har en kärring (jo, för tant var hon INTE!) 40 min kvar på sina maskiner och ville tvätta en svart skjorta ytterligare eftersom hennes "son skulle på bröllop i Tyskland". *morr morr morr* vad är det för gangsterbröllop där gästerna har svarta skjortor? Var det månne en maffiaboss´ mamma som tog min tvättid?? I vilekt fall - av adrenalinkicken blev jag piggelin!
Fast det kanske inte är något att rekommendera... skonsammare för omgivningen med KanJang...
Indiana Jones är ok men på lördag (tror jag det var) visar de Troja med BRAD PITT utklädd till romare dvs med bar bringa.
*mums*
Det blir dött lopp mellan choklad+rom eller Brad Pitt.
Godda´!
I natt har jag sovit förfärligt illa! Allt började med att jag satt och dreglade över en svettig (på film är svettiga karlar sexiga, i verkligheten bara läbbiga) och halvnaken Brad Pitt i Troja.
Sedan satt sonen och jag och diskuterade bla hygienen under bronsåldern och även religionen (som spännande nog var nästan identiskt med vår asatro). Hur som helst har jag drömt hela natten att jag var full i löss!! Jag har vaknat och kliat och dessutom sett massor av löss i sängen och i håret. Eftersom jag inte har sett "riktiga" löss var allihop gröna som bladlöss.
Annars har helgen gått i julpyntandets tecken - hela huset lyser så välkomnande numer!
Någon kyrka har jag inte varit i på flera år, inte sedan man var "tvungen" att pallra sig dit på skolavslutningar (sedan hade skolan avslutning på skolgården istället). Kan dock tänka mig att det är stämningsfullt runt advent. Själv letar jag dock hellre justämning på stan - dragspelsspelade tomtar - det är adventsmys det!!
Ett klassiskt kärleksrim!!
Förresten - vem älskar inte lammstek?? Med timjan o vitlök...mmm
Halloj! Long time no see!
Oj vilka fina bilder, Sonja!
Nu kände jag mig ännu sunkigare där jag sitter i mysbyxor och äter micromat!
Idag o i morgon har vi kurs i oral patologi. Det innebär dels att vi tittar på microskåpbilder (lagom spännande) men framförallt är det patientfall. "Och här har vi en 40-årig kvinna HELT UTAN SYMPTOM och det enda man ser är att tandköttet är lite svullet. Här är hon 4 månader senare (gräslig bild) och 2 dagar senare var hon död". Så nu sitter jag här o nojjar mig - ÄR inte tandköttet lite svullet???
passionis o Aleta:
Haha! ja ni ser- ni måste vara allvarligt sjuka för det börjar med att man inte känner något alls!!
Idag har vi avhandlat olika cancersjukdomar som manifesterar sig i munhålan och faktiskt är det en del (blod)cancrar som först visar sig i munnen. Men innan ni blir alldeles nojjiga (som jag!) så - det ÄR väldigt ovanligt att 40-åriga kvinnor drabbas. Men nästa vecka blir jag *viskar tyst* ...38...
Fast vet ni vad?? I fredags fick jag visa leg på systemet igen!! *tada!* Fast maken, den glädjeförstörararen - "när det kommer in en halvsur kärring i medelåldern med påsar under ögonen så frågar de om leg bara för att vara göra henne glad igen". Ha! Maken har en blåtira nu...
*Gaaa* internettet fungerar inget vidare i kväll ("mobilt modem funkar lika bra som fast" jo, tjena!)
Vad har hänt Fjosok? Eftersom du fick vänta så länge var det väl inget livshotande kan jag tro - ett brutet ben??