• didis

Tantvarning6

Im yours - långfilm? Vad har jag missat?? Skönt att du och Lasse börjat planera för bröllop igen.

Cantaton - ett boxpass är vad jag skulle behöva nu. Eller spinningpass eller NÅ´NTING som innebär mer fysisk aktivitet än att byta julklappar eller vända blad i böcker...

Passionis - en släkting som är frisör - kanon! Min svärmor har alltid önskat sig en släkting som är bilmekaniker. Gissa förresten om släkten är sur över att jag inte är allmäntandläkare längre! Fast rätt skönt att inte vara tillgänglig vid tandfrakturer och värk om jag ska vara ärlig...

Maken håller på att sätta upp en skjutdörrsgarderob i hallen och tycker att hans kära hustru borde hålla honom sällskap. Eller tja, han bygger just nu väggen som utgör enda delen av garderoben, när väl glidlisterna är på plats är det mest att haka på dörrarna. Lätt som en plätt!

• didis

Vissa saker håller en god hustru/sambo tyst om!!

Maken är rätt händig men för säkerhets skull håller jag mig ur vägen - garderobsväggen ska förankras i golvet och visserligen har maken studerat foton från ombyggnationen men jag vill ändå inte vara i närheten OM han borrar ner i golvvärmen (vattenburen)...

passionsblomman skrev 2009-12-28 18:02:43 följande:
    didis, dagarna innan jul köpte vi ett databord som skulle monteras ihop. Detta föll på sambons lott medan jag sorterade olika kartongers innehåll. När han hållit på hela kvällen och hunnit säga ett och annat mindre rumsrent läste jag med ett fniss för honom ur manualen. Där var en stor bild på en klocka som visade att det tar 15 minuter att montera dettaa bord. Jag duckade lite när jag läste det.
  • didis

Daa - grattis!! Är det andra barnet eller har ni fler? Klart ni ska berätta och glädja er! Om det går snett så gör det och då har ni (och era föräldrar) åtminstone fått vara glada ett tag.

Mina graviditeter har inte gått att dölja - tyvärr kräktes jag konstant de första månaderna, speciellt första gången (så blev de riktiga små kräk också haha! )

Det känns som ruggigt längesedan jag både var gravid och barnen var små. I år är första nyåret som inte hela familjen är samlad - dottern ska fira med sina kompisar. Gissa vilken mamma som kommer att sitta och vänta oroligt...

Att släppa barnen är så oändligt mycket svårare än jag trodde.

• didis

"faktiskt" - en försynt fråga... hur gamla är ni då??

Daa skrev 2009-12-28 20:05:45 följande:
    Tack, Didis! Det är faktiskt första barnet. Vi var inte så tidiga i starten, men det är ju sånt som man inte alltid rår över. "Små kräk" Tur att det kan sägas med kärlek (min man är ibland "det lilla kräket", särskilt när han är ledig och inte jag) Svårt att dölja graviditeten när det blir på det viset.
  • didis

Ahh, det var det där om "väntar barn IGEN" som lurade mig.
    Men även jag har för all del "väntat" fler barn än de som ploppat ut.

Allt har för- och nackdelar. Jag har flera vänner som skaffat barn "sent" och vänner som skaffat det tidigt (liksom jag gjorde) och - tja - jag kan inte dra några slutsatser av det, alla verkar nöjda med sina val!

Alla åldrar har sin tjusning men faktiskt blir ongarna bättre o roligare ju äldre de blir. Man ser mindre av dem, förvisso, men den tid man ses blir mer rejäl på något vis. Och så kan de ju skura toaletter nuförtiden, icke att förglömma!

Daa skrev 2009-12-28 20:13:32 följande:
    Något äldre än snittet för första barnet: 33 och 32. "Faktiskt":et hamnade liksom där för att du undrade om det var andra barnet eller om vi hade fler.
  • didis

Heloise: bädda ner dig i soffan framför en bra film eller lägg dig i sängen och låt pantzer långsamt långsamt klia dig i hårbotten (eller är det bara jag som tycker det är vansinnigt mysigt??).

Krya på dig!

• didis

Frulle - jag har en föraning om att vi skriver i samma tråd i ett närbesläktat forum just nu...

Bobou: åh nybakat! Härligt! Jag kan bjuda på lite portvin till, tror du det passar? I övrigt är skafferi o kylskåp helt tomma, faktum är att maken handlar mjölk till morgondagens frukost i denna sena timme.

• didis

Snyggt - men suddigt - kakel!

Naej, mitt alter ego på FL får du lista ut själv, jag har trots allt lyckats lista ut ditt (tror jag).

Ett julmysterium att lösa...

Frulle skrev 2009-12-28 22:00:25 följande:
    vadå vadå???p.s har lagt in en bild på vårat nya kök som JAG har kaklat helt själv!
  • didis

På FL är jag jävligt hemlig!

Nä, du har itne varit elak mot mig (och om du varit det hade jag bitit tillbaka! ). Jag är inte så vansinnigt aktiv där, det är väldigt mycket hysteriska mammor som undrar om deras 5-månaders avlider för att de slickat på messmör.

Så detektiva du på och meddela mig när du kommit på´et. Jag har kollat ditt fotoalbum och nu VET jag att du är du (några bilder är samma som på BT).

Frulle skrev 2009-12-28 22:14:56 följande:
    Oooo ska du få mig att detektiva så här sent?! Toka!Hoppas du inte är någon jag varit elak mot!!!? Jag har varit det mot många på fl!
  • didis

Cantaton - ekonomiska bekymmer kan ta knäcken på de flesta och dränerar energi till tusen. Vi har haft flera år då vi levt under existensminimum, tack o lov inte längre.

Idag har jag äntligen satt mig ner med föreläsningen jag ska hålla i februari. Inte för att inspirationen flödade men liite idéer fick jag och jag har sprungit runt och fotat för att ha roliga bilder till powerpoint-presen. Svårt att veta vilken nivå studenterna ligger på, vad jag har hört om tidigare år har de inte riktigt haft de förkunskaper man kunde förvänta sig.

Och så har jag tvättat gardiner och - ja det var väl det jag har gjort idag. Dagarna bara rinner undan i en behaglig takt och avslutas som regel i soffan med en film. Fantastiskt skön ledighet alltså!

Nä, nu ska jag nog fixa mat. Grekiskt?, thai? Var är listan med hämtmatställen...

Svar på tråden Tantvarning6