• Svar på tråden Tantvarning6
  • Frulle

Nu har jag nog mailat alla som inboxat mig adressen.

• Daa

Snyggt, Mulle! Ni är ett riktigt snyggt par.
    Håller med Sonja om att du skulle passa fint i den här delen av landet med ditt norrbottniska namn.

• Frulle

men vad är det egentligen som är så norrbottniskt med mitt namn?

• Daa

Det är väl att de här sammansättningarna av ord som sjö, berg, gran, ström är så vanligt förekommande här uppe (jag har ett sånt namn själv )

Frulle skrev 2009-10-30 18:16:20 följande:
  • Sonja68
    Frulle skrev 2009-10-30 18:16:20 följande:
    Efternamnet! Jag har också ett sånt namn som Daa beskriver. Naturälskande norrlänningar... Och ditt efternamn (som jag antar är makens från början) är ett TYPISKT släktnamn här i den kommun jag bor. Finns bl.a. en gren i vår grannby (där jag är uppväxt) som vi är släkt med, som har det efternamnet.

Sen så är ditt förnamn ett vackert fornnordiskt namn, bl.a. en av mina allra "gamlaste" och goaste vänner bär det förnamnet!

OCH så låter kombinationen i ditt fall jättesnyggt faktiskt, om du frågar mig
  • Daa

Naturälskande. Eller fantasilösa. "Få se, jag bor vid en sjö bredvid ett berg. Jamen då blir det väl bra att heta det"

Sonja68 skrev 2009-10-30 18:27:46 följande:
    Efternamnet! Jag har också ett sånt namn som Daa beskriver. Naturälskande norrlänningar... Och ditt efternamn (som jag antar är makens från början) är ett TYPISKT släktnamn här i den kommun jag bor. Finns bl.a. en gren i vår grannby (där jag är uppväxt) som vi är släkt med, som har det efternamnet.Sen så är ditt förnamn ett vackert fornnordiskt namn, bl.a. en av mina allra "gamlaste" och goaste vänner bär det förnamnet!OCH så låter kombinationen i ditt fall jättesnyggt faktiskt, om du frågar mig
  • Panzerfaust

Ibland hatar jag människor mer än vanligt...