Tantvarning6
Varning för tanter för 6:e gången och ni vet ju vilka ni är, så fram med de sju kaksorterna och på med kaffet!
Senaste tråden: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3479112.html
Varning för tanter för 6:e gången och ni vet ju vilka ni är, så fram med de sju kaksorterna och på med kaffet!
Senaste tråden: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3479112.html
Cantaton, det där låter inte bra alls. Försök att få lite tid att ta hand om dig. Du har varit så himla duktig nu och med allt som händer så behöver du lite andrum.
Fjällbruttan - vilken smäll!
Kram på er alla andra.
Jag har för tillfället åtminstone en MÄTT och därmed belåten man!
När han kom hem idag visade det sig att han inte kunnat gå ifrån och äta på hela dagen idag och bara druckit 4 koppar kaffe...
...jag ljuger inte när jag säger att han tänkte ta ett par slevar av den ogräddade potatisgratängen som var på väg in i ugnen...
Men nu har vi käkat grillade revbensspjäll, enrisrökt fläskfilé, potatisgratäng och så cantaloupe-melon med ett gott vin till. Och lite salta kex med närbutikens hemmagjorda vitlöksfärskost.
Allt är frid i casa Passion.
Är nu inkvarterad på en herrgård i Dalarna för att ta jägarexamen.
Håll i hatten för nu blir det skjuta av
Ops!
Du har minsan många strängar på din lyra.
Jägarexamen hade jag aldrig gissat.
Är det konstigt? Pappa har ju jagat i 40+ år? :)
Vilka strängar syftade du på? Bidde nyfinken nu bara ... (sorry för den ego-frågan)
Ja, jo, jag försöker verkligen. Idag ikväll har jag suttit och målat akvarell och sen kom en kompis förbi (första gången jag umgåtts med någon som inte varit släkt eller sambo sedan i måndags) och igår var jag faktiskt på gymmet på ett pass. Och när jag inte är på sjukhuset gör jag faktiskt inget annat än tänker på mig själv. Jag har inte jobbat alls, inte besvarat mail, inte diskat disken... Ikväll har jag druckit te och tuggat på mörk choklad. Så jag försöker verkligen.
Det är faktiskt inte helt fel med ogräddad potatisgratäng när jag var liten smakade jag på gratängen steg för steg. Rå potatis, rå potatis med salt, rå potatis med salt och peppar, rå potatis med salt peppar och grädde.... Men den är klart godast gräddad
Nu tänker jag inte åka på höstlovsläger med min ungdomsgrupp som planerat, vilket innebär att jag måste hitta på mat till helgen. Undrar vad det ska bli då... Ska åka med min kompis och handla imorrn. Skönt att slippa släpa kassarna. (Hon har bil, så vi åker till ICA Maxi.)
Min man är faktiskt underbar( för det mesta)
Min pappa tog upp min vana med att skriva listor med fördelar och nackdelar med de beslut som jag ska ta i sitt bröllopstal. Han sa att jag aldrig tagit ett oinformerat och ogenomtänkt beslut i mitt liv, så han var rätt säker på att vi skulle få ett lyckligt äktenskap
Att pappa inte vet om de ogenomtänkta beslut som jag gjort hör inte hit, eller hur
Vi är hemkomna från en trevlig kväll med god mat, underhållning( se Brynäs spöa Djurgården i hockey) som avslutades med lite prat över en kaffe och muffins hemma hos vännerna.
Imorgon ska jag till frissan, friskis och sen bär det hem till en annan kompis för vin och skitsnack som ska avrundas med en sväng ner på stan.
Lördag är det halloween kväll hos ngr vänner, m skräckfilmer( jag kikar under kudden).
Söndag är skola och friskis.
Fullspäckat schema den här helgen med andra ord.
Att kaffet innehöll amaretto och att jag drack vin till maten syns på min fantastiska svenska i inlägget ovanför haha
Idag ska jag sätta upp mål för min dag. (Annat än att åka till sjukhuset, liksom.) Men listan blir inte det här o det här o det här o det här, utan jag börjar med ett mål och hinner jag klart det så sätter jag upp ett nytt. Mitt första mål blir att måla klart min akvarell. Känns lagom avkopplande