• Svar på tråden Tantvarning6
  • Frulle

Nej tyvär.

Men jag minns att i slutet av kvällen hade jag på mig en pippi-peruk!
    En jävulspippi.

passionsblomman skrev 2009-10-31 13:07:04 följande:
    Har du ingen bild på denna djävul!
  • Soldemor

Vad kul att läsa om alla utklädda tanter och fester mitt i min egen bedrövelse. (som jag förvisso vet inte är något alls jämfört med ex Cantatons liv nu, men jag mår skit). Skall ha dopsamtal kl 14, sedan minnesgudstjänster 17 och 19. Det betyder att jag inte kommer vara hemma igen förrän vid 21 och det måste erkännas att det känns lite skönt. Hemma är det i princip bara frostig tystnad och arga blickar fortfarande. Hur kan man bli sådan för en liten söt katt? Är det att jag visar att jag faktiskt har en egen vilja också, att inte alltid han kan styra allt? För det måste väl vara något annat också? Men ibland glömmer han sig och talar lite. Han låg på soffan hela förmiddagen, ända tills jag sade att jag snart skulle iväg. Då gjord han mat, till oss båda, men sedan var det som vanligt ändå. Hur länge skall han orka hålla på så här? Men jag känner igen det, det är ofta som han gör typ ett helt bostadsområde av ett litet problem, om ni förstår hur jag menar. Hade jag varit otrogen el så, kan jag förstå reaktionen mer, men det är en liten katt som kommer och jag tar fulla ansvaret för henne, vilket oerhört problem! JÄTTESUCK!
    Hade inte snuttarna varit hemma så kanske jag inte skulla sova hemma inatt...börjar fundera på om det är dags att ta en helt ny inriktning i livet...

• Cantaton

Haha, ja Fast han har inte sett pappa än, så han har nog föreställt sig värsta astronautdräkten eller nåt, och så är det snarare piratbyxor med jacka i ett tyg som liknar sånt där vitt plastpapper som man lägger in i paket för att skydda innehållet. Han ska åka med till sjukhuset nu för första gången. Liksom syrran nu ska åka dit för första gången.

Däremot... fick vi för en stund sedan veta att sambons morfar ligger på Danderyd i kärlkransröntgen. Alltså, hur många slag kan man få i ansiktet innan det ska räcka?

passionsblomman skrev 2009-10-31 12:50:51 följande:
    JA! Det gjorde vi med på den tiden jag var konfaledare.*nostalgisk*Vad roligt sagt av din sambo förresten, mitt i eländet!
  • Cantaton

Åh, tystnad och "utfrusenhet" är väl ändå det värsta man kan bli bemött med. Fy så jobbigt för dig! Och ja, jag måste säga att det är av en löjlig anledning också. Ojoj. Stor kram till dig.

Soldemor skrev 2009-10-31 13:47:53 följande:
    Vad kul att läsa om alla utklädda tanter och fester mitt i min egen bedrövelse. (som jag förvisso vet inte är något alls jämfört med ex Cantatons liv nu, men jag mår skit). Skall ha dopsamtal kl 14, sedan minnesgudstjänster 17 och 19. Det betyder att jag inte kommer vara hemma igen förrän vid 21 och det måste erkännas att det känns lite skönt. Hemma är det i princip bara frostig tystnad och arga blickar fortfarande. Hur kan man bli sådan för en liten söt katt? Är det att jag visar att jag faktiskt har en egen vilja också, att inte alltid han kan styra allt? För det måste väl vara något annat också? Men ibland glömmer han sig och talar lite. Han låg på soffan hela förmiddagen, ända tills jag sade att jag snart skulle iväg. Då gjord han mat, till oss båda, men sedan var det som vanligt ändå. Hur länge skall han orka hålla på så här? Men jag känner igen det, det är ofta som han gör typ ett helt bostadsområde av ett litet problem, om ni förstår hur jag menar. Hade jag varit otrogen el så, kan jag förstå reaktionen mer, men det är en liten katt som kommer och jag tar fulla ansvaret för henne, vilket oerhört problem! JÄTTESUCK! Hade inte snuttarna varit hemma så kanske jag inte skulla sova hemma inatt...börjar fundera på om det är dags att ta en helt ny inriktning i livet...
  • Soldemor
    Cantaton skrev 2009-10-31 14:13:06 följande:
    Åh, tystnad och "utfrusenhet" är väl ändå det värsta man kan bli bemött med. Fy så jobbigt för dig! Och ja, jag måste säga att det är av en löjlig anledning också. Ojoj. Stor kram till dig.
    Tack, alla kramar behövs verkligen!
  • Villemoa

Åh Soldemor så tråkigt!! Det blir ju inte bättre av att han kör med the silent treatment, det löser ju inget. Många kramar

• MV85

Massa kramar till Cantaton och Soldemor och alla andra som behöver det!

Frulle, NU har jag haft tid att kolla in mailet o HJÄLP vad snygga ni är! Riktigt bra!
    Hade lätt trott att det var ett par modeller som satt ihop, så snygga var ni!

Nu ska jag iväg o göra mig iordning inför halloweenfesten ikväll! Ska få ett läbbigt skärsår på halsen, dra på korsetten o sen blir det fest!

• passionsblomman

MV: *party party*

Solde, som sagt, detta verkar handla om långt mycker mer än katten/huset etc. Jag hoppas verkligen ni reder ut det och skickar dig en varm kram!

Och här då? tror ni inte jag lyckas komma ner till affären 6 minuter efter att de stängt? Såklart var det inte samma öppettider eftersom det ju är helgdag. Tänkte inte på det.

Så nu är sambon försedd med handlingsinstruktioner gällande middag och kvällsmys och filmhyrning.

men VET i? Nu ringde en kille från Öland och de vill komma och titta på vår sista lilla kisse imorgon!

Jag höll på att sga att hon inte var till salu, för jag har fäst mig vid henne väldigt mycket. T.o.m min ganska katt-barska sambo är lite hemligt förtjust i henne och låter henne ligga på sin mage när han pöser ut sig i soffans schäslondel. Det är inte en ynnest som tillkommit några andra kattugar i vårt hem det kan jag lova.

Men, det låter som att de och deras hem kan passa lilla Maja väldigt bra och att de har tid och intresse för henne på allvar.
    Så isåfall är väl egentligen det allra bästa för henne att hon får ett eget hem, och vi har ju redan våra andra två kattor.

Men just den här kommer att kännas i hjärtat att lämna ifrån sig.

• Fjosok

Har funderat på att arrangera en vintage-bröllopfest med några av mina kreationer i centrum. En fin värdig fest där alla klär upp sig som brudar/tärnor/brudpar/marsalkar osov från en svunnen tid :)

Hoppas allt är bra med er andra. Jag och resten av gruppen hjär i "dalom" har just blivit godkända i jaktteorin och nu är det "bara" skjutproven kvar imorgon.