Tantvarning6
Varning för tanter för 6:e gången och ni vet ju vilka ni är, så fram med de sju kaksorterna och på med kaffet!
Senaste tråden: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3479112.html
Varning för tanter för 6:e gången och ni vet ju vilka ni är, så fram med de sju kaksorterna och på med kaffet!
Senaste tråden: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3479112.html
Hej alla underbara kvinnor! och hej K, FochP
har just kommit hem från en snöskottarsväng, vi har fått över en dm så jag har dundrat runt i traktorn
Men först stärkte jag mig några timmar hos bästa väninnan, och tog med andra bästa väninnan+barn i traktorskopan upp till L, hon har så isig och brant lång backe så det krävs kättingar och fyrhjuldrift Däe vräkta vi i oss mackor och sen våfflor och massor med thé och lite lagom med skvaller medans barnen busade! Så skönt! Saga har egen stol i traktorn och sov sen ngott medans mamma skottade!
Underbart att höra om din pappa Cantaton! Blir så glad för er skull!
Och Sonja, vad skönt att ni börjar krya på er.... behöver hon verkligen sjunga ajm bääd...? Borde väl vara Ajm well
Är så underbart när barn sjunger! Inget av mina kan ta en ren ton med det gör inget, huvudsaken de har kul!
Soldemor, jag håller med de andra damerna... stå på dig!
I mina ögon verkar han göra sig själv till ett offer och sen skylla allt på dig, för då har ju inte han ansvar för nåt... samtidigt som han trycker ner dig för att få känna makt över dig, låter för mig som psykisk misshandel... been there and done that.. ärkeaset var proffs på det! Men det är ju så att man är två i ett förhållande, och allt är bara inte ens fel, och särskilt inte en katts fel....
Surar han och inte vill ta hjälp utifrån så ni kan nå varandra(vilket inte behöver betyda att ni blir lyckliga för det, men kanske förstår varandra bättre) så tycker jag du ska ta dina katter och gå! Hårt sagt, men jag tycker att du är en strålande människokännare och har stor empati, det ska han inte ta ifrån dig! Han borde glädja sig åt att du älskar ditt jobb... varför då vara elak??
Kramar i massor till dig!
Psst.. finns det nån chokladpralin med jordgubbar i?? Den är min i så fall
Jo förresten, vi far till Umeå, aset har inte ens sagt till barnen att han ska jag så med andra ord ljög han för mig.... han erbjöd sig ju att vara hemma, så då får han vara det!
Jag är dum i huvudet, jag är dum i huvudet... *trallar vidare..*
Tv:n står på, Saga kollar barnprogram och helt plötsligt hör jag speakerrösten säga:
-Följ med Tingeling och hennes vänner till Älvdalen...
???????? -Men.. vad ska de göra i Älvdalen???
Finns det verkligen nåt tecknat om Älvdalen????
Sen trillade poletten ner... Älvornas dal ditt jävla pucko som min äldsta dotter skulle ha sagt
Tror jag behöver sova en stund
Förstå att jag just nu inte vill lämna lägenheten... jag vill bara ligga i min säng och vara för mig själv, svepa in mig i mitt duntäcke och vila. Egentligen ska jag vara vid spelplatsen om 10 minuter, men det hinner jag inte... Fick vänta i 3½h på sjukhuset innan jag fick komma in till pappa idag. Hade hunnit vara hemma i fem min om jag hade gått när jag hade behövt. Nu har jag sett till att få lite mat i mig, och jag skulle vilja sminka och klä upp mig lite. Men allra mest vill jag inte ens gå hemifrån, vilket är en jobbig känsla när jag ju sett fram emot den här dagen sedan i augusti...
Och jag känner mig bara svag och ledsen, jag bara storgrät hela vägen från tunnelbanan och hem. Jag orkar inte...
Gud så SKÖNT Sonja att det var bacon hon haft!! (eller ja, missförstå mig rätt)
Ok håll tummarna nu.. Om1 timma ska jag hämta flyttbilen. Fy fan vill inte!!
Ni är hjärtligt välkomna hit!
Im yours skrev 2009-11-06 08:46:36 följande:
Stor kram till dig Cantaton, för jag antar att du är jättetrött när du kommer hem nu!
Oj då, sjukhus för din älskling! Så skönt att han ahr fått komma ut, hoppas du också kan må lite bättre då.
Älvdalen - jättebra!
Ajm bääd, ajm bääd! Härligt, mina barn sjunger inte så coola låtar. Tvååringen imponerade däremot på mig med att sjunga "enkel":
Enke, acke, öööööm mummel, mummel asedodi asedodi, ång i e öööööm!
(Enkel, vacker, öm är min valsmelodi min valsfantasi en sång i en dröm.)
Det är Monicas vals som jag brukar sjunga som vaggvisa. Och hon fortsätter och fortsätter, ibland känner man igen några ord, men melodin verkar vara helt godtycklig.
Aleta: Det kommer nog ta någon vecka eller två innan jag börjar må bättre... innan dess kommer biverkningarna att suga ner mig i ett svart hål av tårar och ångest...
Kom till oss tanter och hämta kraft då!
Åh fy MV, det där hålet vet jag för mycket om för att ens vilja tänka på det. Fick en riktig flashback där faktiskt. *ryser*
Som Aleta sa, då får du gråta och ha ångest här med oss!