• Frulle

Tantvarning6

Är det ni som lagt 870.000?

lillabruden skrev 2009-11-10 11:06:13 följande:
    (har jag berättat att vi lagt bud på en ny lägenhet? www.hemnet.se/beskrivning/543362 )
  • Frulle

vadå?

passionsblomman skrev 2009-11-10 14:40:16 följande:
    Shit vad många liv som räddats av att man kom på den där fiffiga lilla penicillinkrumeuren!
  • Frulle

ahaa
    Min lilla lilla hjärna fungerar inte som den ska för tillfället!

passionsblomman skrev 2009-11-10 15:00:17 följande:
    Vaddå vaddå? Alltså, att Bruttan har fått penicillin är bra säger Solde, och jo, det är rätt mycket som är "bara" ditten och datten numera mot för förr. Vanliga sjukdomar som man bara går och får ettrecept och går hem och kurerar sig med hjälp av penicillinkrueluren.Tänk alla dina UVI tex! Inte för att du kanske skulle dött av dem men rejäla njurproblem skulle de nog orsakat vid det här laget utan penicillin.
  • Frulle

Ooo nu är min kompis på förlossningen!! Gud så spännande!!

• Frulle

Jaa ska bli så kul!!

Det finns ju såna "spärrar" man kan sätta i datorn så den inte kan användas under vissa tider.. Kanske är något att fundera på?

Min Zack är ju redan helt besatt av tv-spel. Riktigt jobbigt är det. han har en vilja som en oxe vilket är jäkligt jobbigt.. Han hotar med diverse saker om han inte får som han vill. Igår var det tex: Om inte jag får äta kakan nu så tänker jag springa iväg så ni inte ser mig!!!
    *skitunge*

dfk skrev 2009-11-11 08:38:20 följande:
    Frulle,Då kommer det snart en liten bebbe då. Spännande!Tinker, det är bra att du står på dig! Hela natten är lite häftigt att sitta på ett internetcafé för en 15-åring.Säger han "men alla andra kompisar får ju..."Alltid är det ju någon eller några kompisar som verkar få göra allting. Jag har många dialoger med min tretton-åring. Hon ser ju dessutom ut att vara minst sexton, hon tycker att jag är tjatig, jobbig och pinsam. Men som tur är så älskar hon sin mamma ändå (phu!)Nu gäller bara datorn, musik, dans, drama, kläder och smink. Jag har inget emot att hon har intressen, utan uppmuntrar henne väldigt mycket.Men när det gäller datorn..... jag vill inte att hon sitter vid datorn instängd på ett rum en hel helg. Blek och glåmig med persienner neddragna. "Jag umgås med mina kompisar på msn ju".Nä då kommer mamsen och drar upp persienner, in med friskluft och försöker att ruska liv i det lilla spöket.Jag ska gå på en föreläsning imorgon som heter avklädd på nätet som riktar sig till tonårsföräldrar. Den tror jag är jättebra. Man kommer säkert bli chockad också. Det ska handla om nätmobbning/mobil och barn och ungdomars utsatthet på nätet.Det gäller att hänga med lite nu.Jag förstår ju framförallt inte språket.Alltså jag förstår vad dom säger men tycker det är urtrist att lyssna på. Det suger, jag äger, jag ska laaana.
  • Frulle
    Jaa haha dom är riktigt sluga...
    Ja Zack skyller ju ALLTId på Bella om det är något.. fast det blir jag skitarg över!
    dfk skrev 2009-11-11 09:29:33 följande:
    Frulle, det där känner jag igen!Jag har min 9-åring som var så slug när hon var liten.(Fortfarande)Hon prasslade och smög i kakburkarna med smulor runt munnen. Men nej, det var inte hon som nallat kakor inte, med ett litet illmarigt flin. Jag är ju så liten mamma, det kan inte vara jag som har ätit så många. Då var hon säkert 4 år eller så. Då hade vi läst mycket Alfonsböcker, du vet den där när Alfons är hos farmor och kusinerna. Alfons får inte vara med och spela kort, för han är ju så liten och förstår inte... Då fick dom! Alfons åt upp nästan alla kakor ur burken, för han var ju så liiiten och förstod inte bättre.Sedan har vi ett annat exempel, hon bröt nyckelbenet när hon,var en liten plutt och ramlade ner från trappan.Jag var alltid så orolig efter det och ville inte att hon skulle klättra eller hoppa från för höga höjder efter det.Då kom hon på hur effektivt det var att säga i vredesmål.Mamma då hoppar jag! Om hon inte fick som hon ville skulle hon alltså hoppa från trappan eller ett sovloft vi har. Fy, vad otäckt jag tyckte det där var.Nu när hon är större så tycker hon ju själv att det var fel, att nä sådär ska man inte hotas eller skrämmas.
  • Frulle

Ååå fy. Jag dör nu.. Ska operera ut en tand idag och det är en av mina värsta mardrömmar.
    Jag har alltid sagt att de 2 saker jag ALDRIG vill råka ut för är att antingen sjunka med en båt eller dra ut en tand!!

• Frulle

Hmm jag vet inte. Jag är på riktigt DÖDLIGT rädd för detta.
    Ja det kan tänkas låta jättelarvigt, men inte för mig!!

Soldemor skrev 2009-11-11 10:41:17 följande:
    Sjunka med en båt känns som något värre...
  • Frulle

Ååå men varför syr man inte igen??
    Ja det är en i underkäken. Den har ju bråkat med mig nu i ca 10 års tid. På tiden att ta bort den kanske.

Och BLÅ?!

didis skrev 2009-11-11 10:53:15 följande:
    Är det en visdomstand i underkäken?Visst finns det roligare saker att göra (jag har fått alla mina visdomständer bortplockade) men det går trots allt rätt snabbt. Räkna med att bli rejält öm efteråt bara och kanske lite blåslagen också...Och låt "hålet" vara i fred så mycket som möjligt så läker det bättre, inte pilla bort matrester med tungan!Lycka till!
  • Frulle

Ååååååå borra bort lite käkben!! Nu blev jag genast lugnare!!

Tack för det!

didis skrev 2009-11-11 11:00:26 följande:
    Om man måste "vika undan" tandköttet för att komma åt och borra bort lite käkben så brukar man sy men annars läker det lika bra ändå.Och ja, några stackare har jag genom åren förvandlat så de både blir svullna och med blåmärken på kinden efter någon dag. Det beror mest på hur tanden sitter och hur hårt käkben man har,Det kommer att gå BRA! Som sagt, inte roligt men det kommer att kännas bra om några dagar-1 vecka.
Svar på tråden Tantvarning6