• Frulle

Tantvarning6

Vad händer med pappa nu?? Nått nytt under helgen??

Cantaton skrev 2009-11-16 12:49:27 följande:
    Hmm.. pappa är tydligen på röntgen och operation nu.
  • Frulle

Men fyyy..
    Jag tänker på er varje dag faktiskt och hoppas att allt snart ska bli bra!! (vilket jag är övertygad om att det blir också)

Cantaton skrev 2009-11-16 13:41:12 följande:
    Du hann väl läsa att han fick en till blödning i torsdags? Vad som händer just nu förstår jag inte riktigt. De skulle gå in via ljumsken o spruta in nåt i hjärnan som dämpar kärlkrampen. Men vi hade ju fått höra att han inte hade någon sådan längre - eller iaf att någon sådan inte syntes på röntgen igår. Så jag förstår faktiskt inte. Men han är nedsövd igen iaf och har respirator igen. Och just nu på operation.
  • Frulle

Jag har ätit Kåvepenin ända sedan i fredags.
    Njae dom spolade med Hexid-nånting och sen tryckte ut en massa äckel och sen la dom på Nobetec som jag ska byta ut 3-4 ggr.

didis skrev 2009-11-16 13:59:57 följande:
    Frulle - har du fått antibiotika nu? Vad gjorde de på jouren - skrapade de runt i "hålet" så det började blöda igen?
  • Frulle

Men fyyy så vidrigt.. Jag hade nitat!!

lillabruden skrev 2009-11-16 19:24:04 följande:
    gokvällens!grattis till biljetterna Cantaton! Något positivt i allt det röriga iallafall.... angående operationen så är ju jag definitivt ingen expert eller vet bäst (tro det eller ej ) men jag gissar på att det är för att han inte ska få ytterliga komplikationer... Han kanske piggnar till lite under veckan...tänker fortfarande på er!!kramSonja, det lät ju som ett bad för prinsessor plask ska det va!Frullemulle...hoppas verkligen du kan få slippa smärtan snart! Funkar dem nya tabletterna? Dfk, applåd till dig som orkar i detta höstmörker!! Jag ska försöka själv på det imorgon....får se om jag vaknar bara!Kan ju säga att jag hade en bra dag...tills jag gick till verkstan och skulle tömma min bil från grejerna jag hade i bagaget! Mekanikern ringde i fredags och sa att den skulle skrotas så menade jag på att jag behövde tömma den. Jag kunde komma på lördagen men det gick inte för honom.Idag måndag sa vi att jag skulle komma. Ingen kommentar om helgens risker eller något!Kommer dit, hämtar nycklen fast bilen stod redan fullt öppen. Öppnar bakluckan och hela skiten har brunnit!!!!! Det enda jag kunde ta var ändå så rökskadat att jag får slänga det nu i efterhand ändå!!! Där var faktiskt saker som jag fått till bilen m.m. Jag gick in till mekanikern o frågar (argt) om han hade tänkt berätta för mig att bilen brunnit! Idioten börjar skrika på mig och skäller att han inte vet vad som hänt och det ena och det andra! Hallå! Det är ju MIN bil som brunnit under deras ansvar och dem vet inget?! Han menade på att JAG låtit den vara där över helgen och då får jag liksom svälja det. Men han varnade ju itne mig för något sånt här!!!Jag menade på att vad ska jag säga till försäkringsbolaget när dem ringer mig? Hur ska jag kunna intyga detta om inte dem gör det? Jo jag fick fint skita i vad dem skulle göra och ta det med försäkringsbolaget när dem kontaktar mig Vilket jävla sätt!!! Sen försökte vi ta ut stereon, det gick inte så lätt och tog en evighet och då kör en bil fram till mig och börjar gorma att dem stänger grindarna nu, om inte vi sticker så låser han in oss. Jag säger lugnt att vi försöker ta stereon från bilen och han börjar storskrika på mig att dem stänger NU NU NU NU och upprepar hur jag kommer bli inlåst om jag inte beger mig. Jag skrek tillbaka JA VI SKA GÅ!Sen ställer sig idioten i sin bil sig i vägen för oss på vägen ut och börjar bråka med min bror! Han var på väg att stänga grinden framför oss sittandes i hyrbilen och jag skrek till idiotexemplet att om han låser in oss får han fantamig betala brandkåren för att bryta upp det sen o släppa ut oss! (inte för att nämna att det faktiskt blir frihetsberövande!)Vad är det för ett land vi bor i!? Jag blir så trött på att vara svensk och jag skäms över mina medmänniskor....Dessutom körde jag förbi en jättestor olycka imorse på väg hem från jobb (rusningstrafik) och har bevittnat 5st nära-olyckor....suck....men jag är iallafall oskadd och har inte krockat!
  • Frulle

Japp. Pang sa det så kom smärtan gånger 100.
    Så nu har han först bedövat med dom vidriga sprutorna. Sen tog han bort ett av stygnen som var löst och så fyllde han med nåt nytt medel och så sydde han i 2 nya stygn.

dfk skrev 2009-11-16 19:43:06 följande:
    Lillabruden, vilken förskräcklig dag! Allt jobbigt på en gång händer! Vilket otrevligt och icke acceptabelt sätt! Det är ju helt makalöst. Det var ju din bil som hade totalförstörts på derasområde. Vad hade han för att börja skrika på dig? Du var ju helt förstörd och chockad.Vad är det för trams att försöka hindra er att komma ut. Man fattar inte att någon gör så. Kunde de inte försöka hjälpa er istället? Ni var ju upprörda över bilen och ville rädda det som gick.Otäckt att höra om olyckan. Man blir lite skakig när man har sett sånt på nära håll. Har du någon där hemma som kan krama dig lite extra? Du får kramar här av mig iallafall!!!Frulle! Har du fått vara där igen?!
  • Frulle

jo det är faktiskt något av det jobbigaste jag upplevt nånsin!! FAAN jag sa ju det innan!! att detta är en av mina värsta mardrömmar!! Och se så rätt jag hade!!!! *gråter*

njae just nu gör det inte så ont eftersom jag är totalbedövad i munnen/tungan..
    Är livrädd för hur natten ska bli!

Sonja68 skrev 2009-11-16 19:57:01 följande:
    Frulle: *RYSER* Stackars, stackars dig. Hjälper bedövninen/tabletterna eller har du lika ont hela tiden?!
  • Frulle

haha. Ja jag har precis det du sa.. No blood!
    Jo jag har kvar lite citodon plus att han idag skrev ut nya. Jag är så RÄDD för hur ont jag ska ha när bedövningen släpper. Han TRODDE att det skulle kännas bra. Han sa nåt om att han "nollställt" smärtan!? Vad menar han med det?

didis skrev 2009-11-16 20:23:05 följande:
    Gu´vad roligt Cantaton! Speciellt som du både gillar Carola och behöver lite roligt i livet mitt bland alla operationer och bakslag.Frulle: om jag kunde hjälpa dig per distans så skulle jag! Tyvärr verkar du ha drabbats av "dry socket" dvs istället för att blodet har bildat ett snyggt o fint koagel och påbörjat läkningen så har blodet bara försvunnit och lämnat benet blottat. Och det gör lika ont som det låter... Men tro mig, det GÅR ÖVER även om det inte känns så just nu.Du verkar ha Citodon så det är det ingen idé att skicka dig - kanske en hammare att slå i huvudet så du tuppar av en stund???
  • Frulle

Tycker du förklara alldedes utmärkt.

Blev bara sååå besviken idag eftersom det kändes SÅÅ skönt efter att jag var inne igår..

didis skrev 2009-11-16 20:38:46 följande:
    Han menar att smärtan byggs upp hela tiden (delvis för att man förväntar sig smärta men också rent kemiskt i hjärnan) och genom att ge en rejäl smärtblockad och gärna lite lugnande också (hjälper till att "nollställa hjärnan") så bryter man hjärnans smärtbanor och man börjar liksom om på nytt igen.Det hela är faktiskt förbannat krångligt att förklara! Tänk på att Nobelpriset har gått till den som förklarade varför det hjälper att blåsa på sår (den sk gate-teroin)! Hoppas det blir bra i vilket fall!
  • Frulle

Hmm förlåt, men är det ok att jag inte läser igenom det som stod där!!?
    haha jag hann läsa halva första raden innan jag rynkade på näsan!!

didis skrev 2009-11-16 20:59:33 följande:
    Hmm, jag kunde ha svurit på att de fick Nobelpriset för gate-teorin men när jag googlar hittar jag det inte så det har jag väl drömt. Revolutionerande var det i vilket fall!Här finns en länk för den som, lite lättfattligt, vill se vad gate-(eller grind-)teorin innebär. en.wikipedia.org/wiki/Gate_control_theory_of_...
Svar på tråden Tantvarning6